Gravatar

#1 MouseMickey 16 år siden

Skal til at vælge en Blu-ray afspiller og er virkelige i syv sind med hensyn til hvad jeg skal vælge... Jeg har en Infocus IN76 projektor som i øjeblikket køre med en HDE1 og pioneer dv-400..

Så jeg kunne godt tænke mig at få en BD-afspiller der kan opskalere dvd'er i rigtig god kvalitet... Jeg har kigget på Samsung BD-P1400 som kan fås til ca 2100 i Tyskland.. Men hvad jeg har læst mig til er at en PS3 vil være bedst, men hvordan er den til dvd.... Hvordan med regions-koding udgiver warner, paramount, universal regionsfrie titler lige som med HD-DVD... Hvis ikke skulle man jo næsten overveje en Region A PS3

Håber der er nogle der kan give mig nogle svar :)
Nikko was easy. Now it's your turn. One night you'll close your eyes, and when they open I'll be there. It'll be time to die
Gravatar

#2 filmz-Bruce 16 år siden

#1 PS3'eren opskalerer dvd'ere helt fint. Ikke i klasse med Reon og Realta chips'ne, men den gør det ok.

Ellers skal du gå efter en regionsfri hos dvdirect.net, men så koster en BD-P1400 altså 4700 dkk.

Personligt mener jeg PS3'eren er bedste køb stadig og vil man ikke have den, så vent på en profile 2.0 Blu-ray afspiller, som kan dekode alle lydformaterne selv.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#3 MouseMickey 16 år siden

#2 Ved du hvordan BD-P1400 er iforhold til PS3 med hensyn til opskalering af dvd... Men er de regionsfrie afspillere stabile kan man godt regne med at de kan blive ved med at spille Region A titler?
Nikko was easy. Now it's your turn. One night you'll close your eyes, and when they open I'll be there. It'll be time to die
Gravatar

#4 filmz-Bruce 16 år siden

#3 Det vil jeg absolut tro, mht. stabiliteten.

http://www.areadvd.de/hardware/2007/samsung_bd_p14...

Bildqualität (DVD)
Als Wiedergabegerät für herkömmliche DVDs erzielt der BD-P1400 ein gutes Ergebnis. Er übertrifft mit seiner überraschend plastischen Wiedergabe sowohl den Panasonic Blu-ray Disc-Player DMP-BD10A als auch den Pioneer Blu-ray-Player BDP-LX70 - beide Konkurrenten bilden zudem weniger Details ab und erzielen beim Upscaling auf 1.080p kein so ruhiges, souverän wirkendes Bild. Überhaupt hinterlässt der Samsung De-Interlacer einen überraschend geschliffenen Eindruck. Bei "Master and Commander" stellt er langsame wie auch schnelle Bewegungen scharf und pixelfrei dar. Unschöne Nachzieheffekte bleiben aus. Die Wiedergabe diagonaler Linien ist in Ordnung, der Kenner jedoch sieht die leichte Bildung von Treppenstufen - das geht bei der DVD-Wiedergabe noch besser. Allerdings muss man dann schon teure DVD-Wiedergabegeräte wie einen Denon DVD-2930 einsetzen, um zu sehen, was noch an Qualitätssteigerung machbar ist. Das Upscaling bis auf die 1.080er Maximalauflösung gelingt dem BD-P1400 ebenfalls prima - nur selten stört leichtes Rauschen im hochfrequenten Bildbereich. Das gesamte Wiedergabebild ist nicht enorm scharf, das Gebotene wird aber in sehr angenehmer, langzeittauglicher Güte präsentiert - dies wird auch beim ersten Star Wars-Film "The Phantom Menace" deutlich. Hier sorgt die nicht übertrieben scharfe Darstellung dafür, dass man die inzwischen klar überholten Digitaleffekte nicht alle sofort als unecht entlarvt.

Fazit Bildqualität
Der Samsung BD-P1400 legt sich ungeniert mit dem im Blu-ray-Betrieb anerkannt exzellenten BDP-LX70 aus dem Hause Pioneer an - und erzielt das identische erstklassige Leistungsniveau. Welcher der beiden Player es sein soll, entscheidet hier der persönliche Geschmack des Konsumenten. Allerdings spricht ein anderer Aspekt für den BD-P1400 - er ist deutlich günstiger und bietet überdies bei der Wiedergabe normaler DVDs das bessere Bild.

Gesamtnote (in Relation zum Preis): Hervorragend
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#5 MouseMickey 16 år siden

Hmm 4600 for en BD-P1400 er sku en hel del.. Ved du hvor det er godt at købe en Region A PS3 har kigget på http://www.renchi.com men fragten koster 500 kr. :O
Gravatar

#6 Corgan 16 år siden

#5:

Jeg kan varmt anbefale Renchi.com. Det var igennem dem jeg købte min region A PS3. Prisen kom vist op på omkring 3800 kr inkl en ekstra controller, told og fragt. Der gik 4 dage fra jeg bestilte til den ankom.
Gravatar

#7 MouseMickey 16 år siden

#6 Det var sku hurtigt.. Er det ikke 35 procent alt i alt man betaler i told?
Gravatar

#8 filmz-vassago 16 år siden

Jeg tror ikke at tolden er så høj, men moms er 25% på totalbeløbet - der også inkl. fragt og told.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#9 MouseMickey 16 år siden

Ok men der er ingen der ved hvor mange titler der rent faktisk bliver regions-kodet.. Udgiver Warner stadig regionsfrie titler?
Gravatar

#10 Corgan 16 år siden

#7:

Ja, det gik super hurtigt. Bestilte den en sen søndag aften/nat. Modtog den torsdag formiddag.
Selve konsollen og den ekstra controller kostede samlet omkring 3000 kr inkl. fragt (kan ikke huske hvor meget fragten kostede). Man kan vælge at få dem til at skrive et lavere beløb på den faktura de sender med. Problemet er blot at skulle der ske et eller andet med forsendelsen, kan man kun få refunderet det beløb der står på fakturaen.
Tolden havde jeg regnet med kom på, så det overraskede mig ikke at jeg måtte af med omkring 800 kr da jeg modtog pakken.
Det er muligt at det ser dyrt ud at skulle betale meget i fragt og told, men når man regner det samlede beløb sammen og sammenligner med danske priser (og det faktum at man nu kan afspille amerikanske Blu-Ray udgivelser der ofte er en del billigere end danske), så har man en ret god deal.

Skriv ny kommentar: