Gravatar

#1 filmz-Bruce 17 år siden

Her
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#2 Yoda 17 år siden

Merci, Bruce :-)
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#3 El vez 17 år siden

Det er sgu iorden!
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#4 filmz-bullettooth 17 år siden

say..!! at man nu købte sådan en fætter og smækkede i sin pc...hvor langt har man så igen før man kan se film på fladskærmen ? jeg er rimeligt uvidende på det punkt...men det kræver vel noget software ( som måske følger med drevet ) men er det gjort med det... der skal vel også kabel imellem tv og computer und so weiter und so weiter....og har pc så lige den rigtige udgang. Hvad er faldgrubberne, inden man køber noget og alligevel skal ofre 2 kilo ekstra inden man for taget sin hd mødom.
--------- for rent ---------
Gravatar

#5 El vez 17 år siden

- PC Hastighed.
Først og fremmest skal din PC være hurtig nok til at afspille HD materiale. Det kræver som regel større end 3ghz CPU ellers er billedet ikke jævns nok og der vil opstå en del hakkeri. Grafikkortet spiller ikke den store rolle lige i den sammenhæng.

- Tilslutning.
Grafikkortet spiller til gengæld en rolle når det kommer til at forbinde computeren til en skærm - der skal indgang/udgange naturligvis matche, eller også skal du have gang i noget converter-sjov. Jeg har min pc tilsluttet min projektor fra DVI på grafikkortet, via en DMI -> analog converter (almindeligt stik der følger med grafikkortet) og så et analogt kabel til projektorens VGA indgang.

- Regionskodning.
Nu ved jeg ikke hvordan det forholder sig mht Blu-Ray og regionskoder når man afspiller via en PC, men mon ikke på sigt der kommer noget software, som tillader afspilning af flere regioner? Det problem er man ude over på HD-DVD, da disse ikke er regionsspecifikke. Microsofts X-Box360 HD-DVD drev kan tilsluttes en PC via USB og med de rette drivere fungere uden problemer, http://uneasysilence.com/archive/2006/11/8303/

- Software.
Dette er det mindste problem. Man kunne forestille sig at der hører noget afspilningssoftware til Blu-Ray med når man køber drevet. Mht HD-DVD kan man bruge Win-DVD eller PowerDVD der i nyere udgaver understøtter HD-DVD.
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#6 filmz-Kadann 17 år siden

Sjovt, jeg sad tidligere på dagen og samlede dele til en HTPC online, bare for at se hvor meget sådan en sag ville koste, forberedt til HD selvfølgelig - den landede på lidt over 3000 kr., incl. et grafikkort med HDMI. Med sådan et drev og drevet fra 360'eren, kan man lave en hjemmelavet kombi-afspiller til omkring 6500 kr. Så skal man måske have et lidt bedre lydkort i og kan også smide et godt TV-kort i, men stadig har man en maskine der er langt mere fleksibel end stand-alone afspillere.

#4 -

Grafikkortet kan nu godt spille en rolle. En del af de nyere grafikkort understøtter HD-afspilning, ligesom det var tilfældet med ældre grafikkort i forhold til DVD. I praksis betyder det at man ikke nødvendigvis behøver at have en supervild CPU, eller blot at CPU'en ikke behøver at arbejde så voldsomt.

Blandt andet understøtter AMD/ATi's og Intels nye onboard grafikkort dette som standard og har samtidig mulighed for HDMI-udgang, hvilket gør bundkort med de nye chipset ret interessant både for folk der vil have en HTPC og folk der bare kobler deres bærbare til TV'et eksempelvis.

3GHz er i øvrigt en størrelse man ikke helt kan regne med, da det afhænger utroligt meget af hvilken type CPU man benytter. Benytter man en gammel P4, passer det sikkert, men taler man f.eks. om CPU'er i bærbare, kan man godt afspille HD med en Core2 Duo mobile under 2GHz, netop p.g.a. chipsettet i bærbare og grafikkortet.

Man skal samtidig også have HDCP i tankerne, hvilket burde være understøttet af grafikkort med HDMI (og visse med DVI), men sætter man sin PC til TV'et via VGA, er dette ikke understøttet og dermed vil en original HD DVD eller Blu-ray blive nedscaleret til standardopløsning (så vidt jeg husker). Dette kan dog muligvis løses med AnyDVD, hvis man ikke har det rette grafikkort.
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#7 filmz-bullettooth 17 år siden

takker for de fyldestgørende svar... i mit tilfælde ser det ud til at min hardware er lidt outdatet... så valget bliver mellem ny pc eller en ps3..hmmmm!!
Gravatar

#8 myggen 17 år siden

Til #5: En hastighed på 3 GHz er kun 'gældende' for forrige generation processorer. En Core Duo2 processor på fx. 2 GHz vil være helt fint.
Kværulant extraordinaire
Gravatar

#9 filmz-bullettooth 17 år siden

Min bærbare arbejdspc er absolut i bedre form end min stationære derhjemme. 1,83ghz duo og 2gb ram, grafikkortet er et ATI Radeon x1300. så hvis man kunne få drevet som eksternt med usb så ville det være super.....
Gravatar

#10 myggen 17 år siden

Du kan vel sætte drevet i et eksternt kabinet? Mon ikke man kan overføre data hurtigt nok med USB eller Firewire?
Kværulant extraordinaire

Skriv ny kommentar: