Gravatar

#1 Doom 2: Hell on Earth 11 år siden

Kære alle,

Jeg har ca. 1.000 dvd'er, som fylder ad helvedes til, og de skal bare væk fra hylderne.

Kan nogen anbefale et no nonsense dvd ripper program, der er let at gå til for en ikke-it freak? Jeg googlede men det er helt uoverskueligt.

Jeg ønsker at rippe i fuldt format.

Næste spm. - jeg vil gerne have adgang til alle mine rippede dvd'er med covers osv. Hvordan organiserer jeg - hvilket program?

Jeg vil som udgangspunkt bruge freeware.

Tak :-)
Doctor Last Warning
Gravatar

#2 DarkLight 11 år siden

Handbrake eller MakeMKV
MyMovies eller DVDProfiler
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#3 runehansen76 11 år siden

Handbreake - og evt MediaPortal... sammen med Moving Pictures
www.JudasKiss.dk
www.FaceBook.com/runehansen76
Gravatar

#4 Doom 2: Hell on Earth 11 år siden

Thanks a bunch . jeg går i krig snarest
Doctor Last Warning
Gravatar

#5 Doom 2: Hell on Earth 11 år siden

Jeg er pisse ringe til den slags. Kan I anbefale en meget stor ekstern harddisk, gerne med link til købssted? Skal kunne bruges til PC men også gerne sammen med Apple.

Tak :-)
Doctor Last Warning
Gravatar

#6 Tommy Kristensen 11 år siden

Handbrake er usandsynlig langsom til den slags. Hvis du skal bruge dem på Apple-TV - så skal de derudover konverteres fra Mpeg2 til h264 - og det kommer til at tage noget tid - og det vil gå en smule udover kvaliteten.

Hvis du vil rippe i fuld format. Alle ekstras, lydspor mv. Så vil jeg i stedet for anbefale at gemme dem som ISO-filer. Men så fylder en film omkring 7-8 GB. Hvilket betyder at du skal have 7-8.000 GB harddisk-plads - og en 1 TB koster omkring 500kr. Så det løber op :)
Gravatar

#7 enfilmnørd 11 år siden

Tommy Kristensen (6) skrev:
Så vil jeg i stedet for anbefale at gemme dem som ISO-filer


Men man kan da ikke se en ISO-fil? på afspilleren, pc'en etc?
"Guuump! Whats your sole purpose in this army?"
"To do whatever you tell me drill sergeant!"
"God dammit, Gump! You a god damn genius.
Gravatar

#8 Tommy Kristensen 11 år siden

Jo, det kan man sagtens - de fleste medieafspillere understøtter .ISO og softwareplayers som VLC gør også.
Gravatar

#9 DarkLight 11 år siden

Jeg ville vælge MKV. Så slipper man for menuen, og evt mount problemer. Kommer self. an på personlig præferencer.
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#10 Tommy Kristensen 11 år siden

Jeg ville også selv vælge h264 .mkv - og det transcodes også nemt efterfølgende til noget der kan afspilles via Apple TV.

Jeg tænker bare at hvis, "Jeg ønsker at rippe i fuldt format.", betyder hele skiven, så kan man selvfølgelig have undertekster og lydspor med i mkv-containeren - men alt ekstra-materiale mv bliver selvstændige filer, og noget rod at rippe.

Skriv ny kommentar: