Gravatar

#1 Léon 18 år siden

Har lige fået hjemmebiografen op og stå sådan som jeg finder bedst. Nu er jeg så kommet ind i menuen på forstærkeren som er en NAD T768 hvor der er mulighed for at vælge mellem small/large og off som højtalertype. I manualen står der at en lille højtaler ikke er i stand til at give "significant deep-bass response that is, below about 80 Hz"

Hvilken højtalere har jeg? Small/large?

Højtalere tilsluttet forstærker:
Front: Concept 8 (large ikke?)
Center: Concept Center
Back: Concept 1
Léon: [referring to his plant] It's my best friend. Always happy. No questions.
Gravatar

#2 filmz-Bruce 18 år siden

Hvis du har en subwoofer, så eksperimenter. Sætter du front til large vil de højttalere selv klare LFE lydsporet (subwoofer bassen). Sætter du dem til small, vil alt mellem 0-80 hz fra fronterne blive spillet af subben.

Det kommer altså an på om subwooferen måske er bedre end fronterne til at afspille bassen. Du kan måske også sætte det til LFE+Main og isåfald spiller både fronter + sub LFE lydsporet.

Det er ikke altid large er bedre, selvom man har store højttalere. Tværtimod!

Dine Concept-8 højttalere kan gengive fra 41-25000 hz. En Concept sub fra 29-170hz!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#3 Léon 18 år siden

Jeg har valgt ikke at købe nogen sub($). Lige nu er indstillingerne valgt til:

Large til Concept 8 front højtalerne

Small til rasten. Er det en ok løsning ?
Gravatar

#4 El vez 18 år siden

Ja, jeg tror bruces kommentar var til et setup med sub. Uden sub har du bestemt valgt det korrekte, og huske at specificer i din receiver at du ikke har en sub tilsluttet.
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#5 filmz-Bruce 18 år siden

Jep, El vez ramte lige på sømmet :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#6 Léon 18 år siden

Tak for de hurtige tilbage meldinger. Så var det ikke helt galt hvad jeg havde gjort. Og suben har jeg også fået slået fra.

Skriv ny kommentar: