Gravatar

#1 filmz-principia 19 år siden

Hej I vise filmz-folk

Jeg er på udkig efter den bedste dvd-afspiller på markedet til max. 2000 eller lidt derover. Jeg har hørt meget om Samsungs HD-950, men da jeg skal bruge afspilleren til et analogt TV, er jeg ikke sikker på, at det er det bedste valg. Oppo er udelukket da jeg har læst en andmeldelse der siger, at denne ikke er egnet til analogt TV. Så der jo Pioneer som jeg ved mange her fra filmz ejer. Det kunne jo være en mulighed, men så ser jeg på laserdisken.dk at Pioneer DV-585A er beregnet til den kræsne førstegangsbruger :/

Jeg er på bar bund - hvad skal jeg vælge - kom med nogle bud! :)

Til sidst skal jeg lige spørge om Harman Kardon laver gode dvd-afspillere, da jeg har set denne som har en ret flot beskrivelse.
Whoever saves one life, saves the world entire... (Schindler's List)
---------------
DVD: http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/principia
Gravatar

#2 El vez 19 år siden

Tja jeg vil stadig mene du bør gå efter samsungs 945 / 950. Den har scart udgang og man får stadig meget for pengene i forhold til andre afspillere i samme prisklasse.

Så er du jo også fremtidssikret, hvis du engang skulle få et tv-apparat/projektor med HDMI eller DVI :)
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#3 filmz-Bruce 19 år siden

IKKE High-end men alligevel imponerende til prisen.

DVDBeaver har testet denne og kan stadig skaffe nogle til 85$ + shipping. Den er lille, den spiller ALLE dvd'ere de har prøvet, PAL og NTSC, progressive scan.

Specifikationer:

Plays Regions 1,2,3,4,5,6 discs
Region-Free from factory (no hardware or software modification required)
Plays REA and RCE Discs

KEY FEATURES

Progressive scan
Correct PAL to NTSC conversion
Listed as compatible with DVD, CD, CD-R, CD-RW, MP3 CDs, JPEG CDs
DTS-Compatible digital audio output
Composite, S-Video, and Component video output
Stereo and Coaxial audio outputs
NTSC to PAL and PAL to NTSC converters built into player
NTSC and PAL video output
Variable power sources compatible. The Malata is compatible with voltages between 100 and 230. Works in the USA, Europe, and practically anywhere! NOTE: On the back of the DVD player, and in the instruction booklet, it says that this unit will only work on an input of 120V. This is incorrect and we guarantee this DVD player to work on supplies of between 100V and 230V. Also, please be aware that this unit has a 2-prong USA-style power plug. You may need to get a plug-adapter to use this unit in your country.
Remote Control

SPECIFICATIONS

Audio DAC: 96KHz 16-24Bit
Audio level: 2Vp-p (1KHz)
Frequency Response: 20Hz-20KHz
Dynamic range: 70dB
S/N: >85dB
Channel separation: 80 dB
Video DAC: 10 bit
Video level: 1Vp-p (750hm)
Video Resolution: 500 lines
Video S/N: 60 dB
DG: < 3%
DP: < 5 deg
Power consumption: 20w
Cabinet color: Silver
Gross Weight: 4kgs
Unit dimension 430W x 55H x 275D (mm)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#4 Scherlund 19 år siden

Nu snakker vi igen en afspiller med component out. Det betyder vel at man skal have fat i en component->rgb adaptor for at få det bedste billede. Men ellers ligner det da en dejlig lille afspiller.
Gravatar

#5 filmz-Bruce 19 år siden

#4 Ikke ifølge Hifi4All som har denne beskrivelse af Component:

Component
Kort sagt en komprimeret udgave af RGB, og som RGB findes det både interlaced og progressivt. Det bør understreges at RGB og Component (også kaldet YUV) IKKE er det samme, man kan ikke bare tilslutte en Component udgang til en RGB indgang eller omvendt. Signalet indspilles som RGB, omregnes til component og lagres som component på DVD-skiven af pladshensyn. Da ethvert display (TV, Plasma, projektor osv) arbejder i RGB, skal signales omregnes tilbage til RGB enten i afspilleren eller i displayet. Hvor denne konvertering foretages er i princippet ligegyldig, det afgørende er kvaliteten af konverteringen. I praksis giver det oftest de bedste resultater at benytte Component, og mange DVD-afspillere understøtter kun Progressive Scan som Component

Og ja, de fleste understøtter Progressive Scan via Component og det er et super billede.

Meget mere her om de fleste termer.
Gravatar

#6 Scherlund 19 år siden

Ja men det er da sjældent at man ser en component indgang på fjernsyn. Der skal du jo netop have lavet konvertering enten i afspilleren eller i en ekstern konverter. Jeg er godt klar over at der på de fleste nye projektoerer er en sådan indgang, men nu snakkede vi TV.

Jeg er slet ikke i tvivl om at component er godt. Så vidt jeg ved er det mere udbredt i USA end RPG og må derfor have sine gode sider. Jeg ville bare gøre opmærksom på at der kan være problemer med at tilslutte afspilleren til et almindeligt fjernsyn.
Gravatar

#7 filmz-Bruce 19 år siden

#6 Ah ok. Men det er altid muligt at få en RGB/Component konverter.
Gravatar

#8 myggen 19 år siden

#1: Jeg tror ikke du får en high-edn afspiller for 2000,- kr., men jeg tror nu også, at Samsungs HD 945/50 er det bedste bud i den prisklasse.

Alternativt kan du kigge på den her:

http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/surround_s...

Den koster normalt 3999,- kr., men fås nu til 1999,- kr.
Kværulant extraordinaire

Skriv ny kommentar: