Gravatar

#1 Herrguth 14 år siden

Jeg ved der allerede har været tonsvis af tråde herinde med folk der spørger om hjælp til køb af TV, men her kommer altså endnu én.

Jeg har MEGET lidt forstand på teknik, og jeg kan ikke umiddelbart se hvad fordelen ved 2 forskellige TV kan være (udover prisen).

Jeg har fundet 2, som jeg vakler lidt imellem, og håber at nogen herinde måske kan forklare hvad fordelene ved de to fjernsyn er.

Dem jeg har øje på er:

Samsung UE32B6050 (som jeg har set til 5999,-

Philips 32PFL5605H (som jeg har set til 4999,-

Jeg har også haft lidt kig på den her Samsung-model (til 5995,-)

Nogen der kan skelne forskellene?

På forhånd tak.
Gravatar

#2 natterjack 14 år siden

Jeg vil foreslå, du tager et kig på Flatpanels' tv-anbefalinger: http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.php?subactio...

Evt. også deres købsguide, så du ved, hvad du skal kigge efter: http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.php?subactio...
Gravatar

#3 Herrguth 14 år siden

#2 Tak for linket.
Jeg har kigget lidt på linket, og umiddelbart kan jeg ikke finde noget om de modeller jeg har sat mig for øje.
Jeg har besluttet mig for at det skal være LED, jeg har dog bare selv svært ved umiddelbart at se forskellen på de 3 modeller som jeg nævner i #1.
Gravatar

#4 natterjack 14 år siden

#3 Hvorfor har du besluttet dig for det? Og hvor har du fundet de tre modeller?
Gravatar

#5 Herrguth 14 år siden

Jeg har besluttet mig for det, da jeg har fået af vide at det nok ville være den bedste løsning til min lille lejlighed. Samtidig er den el-besparende.
De tre modeller har jeg fundet ved at kigge på tilbud. Jeg har fået af vide at Samsung skulle være bedst, men selv kan jeg ikke se hvorfor, da jeg ikke har en dyt forstand på det.

Så det jeg har fundet frem til indtil videre, er kun baseret på anbefalinger.
Gravatar

#6 natterjack 14 år siden

Hvorfor skulle LED være bedst til din lejlighed?

Mht. at vælge på baggrund af tilbud. Alle tv-fabrikanter har dårlige tv-modeller, og det er som regel de fjernsyn, man finder i butikkerne. Du kan derfor ikke bare vælge et Sony-fjernsyn og så forvente, du automatisk får et godt tv. Derfor anbefaler jeg netop du kigger på førnævnte liste, eftersom fjernsynene derpå har gennemgået grundige tests.
Gravatar

#7 Highland Park 14 år siden

Hvem har anbefalet dig de fjernsyn? Hvis det er en sælger i en af de store elektronikkæder, ville jeg forholde mig meget kritisk til alt, hvad de siger.

Fona-sælgere er styret af hemmelige tegn på vareskilte
Sorte prikker og små stjerner oplyser sælgerne om de får provision.


Det er naturligvis ikke kun Fona, der er interesseret i at prakke kunderne forældede og dårlige fladskærmsfjersyn på.

Det er altid bedst selv at sætte sig ind i sagerne, som natterjack er inde på. Dernæst kan man så bede om råd og vejledning hos folk, der har forstand på det og ikke har økonomisk interesse i at sende dig hjem med en vare, der bare står og samler støv i butikken.

Herrguth (1) skrev:
Jeg har MEGET lidt forstand på teknik, og jeg kan ikke umiddelbart se hvad fordelen ved 2 forskellige TV kan være (udover prisen).

Det er ellers en god idé at bruge sine øjne. Ellers risikerer man at ende med et fjernsyn, hvor billedet ikke er skarpt, kontrasten dårlig, farverne bløder og enhver bevægelse medfører skygger etc.
Hvis du ønsker et godt fjernsyn, skal du ikke starte med at kigge på prisen. Den fortæller dig ikke noget om kvaliteten.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#8 Herrguth 14 år siden

Jeg har fået det anbefalet af min fætter.

Nu har jeg kigget lidt mere på flatpanels hjemmeside, og kan se, at ifølge dem skal jeg have en 37" skærm, da jeg har 1,5 meter fra sofa til fjernsynet.
Men de fjernsyn de anbefaler er dyre. Jeg har et budget på ca. 6000 kr., derfor har jeg kigget på tilbud. Jeg har slet ikke været i butikker at kigge endnu, så jeg er ikke blevet manipuleret med af nogle sælgere endnu. :D

Grunden til at jeg fik anbefalet LED af min fætter er, at der skulle være noget der hedder Burn-in på Plasma-TV (som jeg også har læst om på FlatPanels), og LCD skulle have problemer med at gengive sort, og derfor synes han at LED var at foretrække.
Gravatar

#9 natterjack 14 år siden

#8 De 37"-fjernsyn de anbefaler, koster da kun omkring 3.500 til 4.100 kr.

http://www.happii.dk/product.aspx?prodid=318593
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=446082
Gravatar

#10 filmz-Utyske 14 år siden

#8 -

Jeg har selv plasma og burn-in var et problem for måske 2-3 år siden, men det er bestemt ikke et problem i dag.

Jo, der kan være tider hvor man lige kan skimte noget fra et tidligere billede på skærmen, eksempelvis hvis man har siddet og spillet et eller andet med statiske billeder på, men så slår man bare over på en tv-kanal med sne på, lader den stå der i 20-30 sekunder, så er det væk igen.
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.

Skriv ny kommentar: