Gravatar

#1 filmz-sparrowed 17 år siden

Hej!

Spørgsmålet har sikkert været her en del gange, men søger en ny projektor, i prisklassen af 4-5000 max...man kan købe nogle til under 4k, Optoma S302 og Acer PH112.

Har godt nok en dell 2300mp i forvejen, men vil gerne udskifte den med en anden.

Så nogle forslag??

Det behøver ikke være fra danske hjemmesider/butikker, så længe servicen er i top, fra evt. udenlandske sider.
Sometimes when you want to win the war, you have to burn the village
Gravatar

#2 El vez 17 år siden

Hvis du allerede har en projektor og hvis du har planer om på et tidspunkt at skulle afspille HD af enelleranden slags synes jeg du istedet for at købe nu og her bør spare op i nogle mdr, måske et halvt års tid og køb en dyrere 720p eller en low end 1080p frækkert.

Markedet kommer til at udvikle sig meget de kommende mdr med HD-DVD/Blu-Ray, release af PS3 og med de nye 1080p projektorer der er lige om hjørnet.

Uanset om du har tænkt dig at investere i nogle af disse eller ej, vil det sætte et gevaldigt skub i markedet og de eksisterende produkter vil blive billigere.
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#3 filmz-Bruce 17 år siden

Dell'en er en 4:3 projektor, så hvis du vil se film på den, må jeg først og fremmest foreslå en 16:9. Derefter kommer spørgsmålet om lærredstørrelse og hvor meget lys der er i rummet.

Jeg kan ikke anbefale en projektor under 720p i disse dage, så hvis din maxgrænse er 4-5K så får du mest for pengene, hvis du finder en brugt projektor.

MEN! Der er et alternativ. To DLP projektorer som leverer glimrende ydelse med opløsningen 854x480, hvilket vil sige helt fint til DVD ydelse.

BenQ W100, som her får Projectorreviews Hot Product Award. Det er en DLP projektor, så check, at du IKKE ser "regnbuer". Få en demo. Den er kalibreret flot "out of the box".

InFocus IN72, som også her får Projectorreviews Hot Product Award.

Priser er hhv. 5.136,23 DKK og 5.031,79 DKK. Check dem hos Projektor AG.

Jeg tror Davenport har købt Infocus 72, så tal evt. med ham.

Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#4 filmz-sparrowed 17 år siden

Nu har jeg kigget lidt, og på enkelte tekniske specs, ser det ud til at Infocus er vinderen med input, og billedkvalitet.
Ulempen ved denne projektor, er at den "kun" kan gå op til ca 3,5m i billedstørrelse, hvilket for mit vedkommende, er for lidt hvis jeg skal flytte, og gerne vil udvide.

Den billige sag som Acer PH112, kan gå helt op i 8,2m...der er enkelte der si'r godt om den, prisen taget i betragtning..
Har engang haft en fra epson, og de kan som regel gå op i en go' størrelse på kort afstand.

Still searching,
Gravatar

#5 maniac 17 år siden

Hvis du bor i nærheden af Aalborg så jeg at Kvickly på strandvejen havde en enkelt panasonic PT-LM2 til 3000,-

Ikke verdens vildeste projektor, men til prisen er den ok.
Gravatar

#6 davenport 17 år siden

Ja, det er korrekt at jeg har en Infocus 72 men den koster 9000,- i Klubben. Ved så ikke om den kan fås billigere andre steder.
Jeg oplever desværre regnbueeffekt, og det er super træls :(
Men billedet står sindsygt godt, nærmest som et fladskærmstv, så der kan man ikke klage.
Prøvekør den evt. i en klub nær dig ;)
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#7 filmz-vassago 17 år siden

Køb en brugt Sanyo Z3, det skulle du kunne få for de penge, med lidt held en brugt Z4 - eller Panasonics tilsvarende. Derudover, med fare for at træde nogle over tæerne, så hold dig fra alt der er ikke er mindst 720p.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#8 El vez 17 år siden

Ja i disse HD tider vil jeg gerne lige give endnu en henvisning til min post #2, og tilføje at man, som vassago foreslå, burde kunne få en 720p projektor med dit budget - måske en anelse dyrere.

Jeg har selv en panasonic PT-AE700 og er virkelig glad for at jeg ikke købte en lav-opløsnings projektor i sin tid. Panasonic'en er ganske vist ikke fuld-HD kompatibel, men jeg vil mene den har langt større potentiale end f.eks de anbefalede projektorer.

Hvis du er hooked på at skulle have en billig (4k) projektor her og nu er lavopløsningsprojektorerne muligvis den eneste løsning, men du bør være opmærksom på at du køber et produkt der ikke lever op til dagens standard, og slet ikke vil være i stand til at udnytte de kommende :)
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#9 filmz-sparrowed 17 år siden

Der dukker ind imellem panasonic projektorer op,
til omkring 4k...og prisen kan jo som regel forhandles.

Sanyo's projektorer er også under konstant udvikling, så jeg tror jeg venter lidt endnu, med køb af projektorer.
Sanyo z4 er vist allerede nede under de 8.000,
så ja - det kan betale sig at vente.
Gravatar

#10 filmz-sparrowed 17 år siden

Nå, det kunne betale sig at vente(bonus julæegave)...kontoen står nu med et budget på 8.000, måske mere, til køb af projektor.

Så står jeg igen, og skal vælge...

det bli'r sikkert en panasonic, optoma, eller Sanyo.

Skriv ny kommentar: