Gravatar

#13901 Slettet Bruger [1569084572] 13 år siden

Monkey Island på 486er, det var tider. Kan huske at vi i i fritidsordningen spillede det og Duke Nukem samt Prince of Persia.

Og det er ikke engang 20 år siden. Teknologien har godt nok udviklet sig meget, men hvad de gamle spil mangler i grafik kompenserer de for i gameplay. Men nostalgi spiller naturligvis også en stor rolle.
Wisdom's a gift, but you'd trade it for youth.
Gravatar

#13902 Lord Beef Jerky 13 år siden

#13901 Datiden bød også på langt flere kreative ideer, end hvad man oplever i spil i dag. Dengang var der jo et utal af genrer, og forskellige måder at gribe disse an på, hvor man i dag nærmest kan gruppere alt under FPS, TPS, RTS, platform, rollespil og sportsspil. Selvom der gemmer sig masser af guldkorn i spilverdenen i dag, så savner jeg sgu lidt nytænkning.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#13903 MuManden 13 år siden

Age of Empires II ER det bedste spil i serien.
Det havde så mange forbedringer i forhold til det første, at der vist ikke kan herske tvivl om hvilket der er det bedste. :)
http://profiles.us.playstation.com/playstation/psn/profiles/MuManden
Gravatar

#13904 Slettet Bruger [1569084572] 13 år siden

#13902 Vi er helt på bølgelængde. Der bliver kreeret en helt masse efterfølgere i og med at det er den mest sikre økonomiske gevinst. Det er også grunden til at der bliver lavet et utal af FPS spil, som mere eller mindre ligner hinanden. Der er lidt forskel på landskaber og våben ellers er udgangspunktet det samme.

Så ja kreativiteten var rigtig god.
Wisdom's a gift, but you'd trade it for youth.
Gravatar

#13905 elwood 13 år siden

Indie scenen skal man blot holde øje med det er her den kreative tænkning har sin styrke i dag.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#13906 Slettet Bruger [727655061] 13 år siden

Lord Beef Jerky (13900) skrev:
Jeg vil så vove påstå at det første Age Of Empires er bedre end 2'eren samt at Maniac Mansion er bedre end Day Of The Tentacle... jeg kan dog ikke se det store i StarCraft II. Derudover er det en fin liste, hvor mange vil gå igen på min liste (Syndicate, Pirates!, Defender Of The Crown og Star Wars: Knights Of The Old Republic er helt sikkert på min liste). Disse vil jeg dog gerne tilføje:

Monkey Island 2 (lige en anelse bedre end 1'eren)
Wings
It Came From The Desert
The Elder Scrolls V - Skyrim
Moonstone

Jeg er enig med MuManden, AOE2 er et bedre spil, fordi det fikser en hel del af de frustationsmomenter der var i det første.

Min liste er lavet med tanke på spil, jeg stadig vil have stor fornøjelse af at spille i dag og Maniac Mansion giver mig ikke så stor fornøjelse at tage op igen, som DOTT gør.

StarCraft 2 har en stor stjerne hos mig, fordi jeg også følger det professionelt. Jeg har aldrig været stor sportsfan og haft sportstjerne eller lign. på væggen, eller kunne huske specifikke kamp mv., men SC2 ændrede det for mig. I dag husker jeg med stor glæde spil der har et par år på bagen, hvor pro SC2-spillere viste os noget ingen før har gjort, jeg sidder og jubler, når mine favoritspillere vinder, jeg har en musemåtte fra mit favorithold o.s.v. :)

Wings og It Came from The Desert var ved at havne på min liste og jeg har smidt penge efter remaket af Wings på Kickstarter. Så vidt jeg kan forstå, er planen også at remake nogle af de andre klassikere fra Cinemaware. :)

Dog glemmer jeg ofte hvor svære gamle spil var. Jeg tog fat på UFO: Enemy Unknown for noget tid siden og blive smadret på min første mission på letteste niveau. I dag er computer- og konsolspil så mainstream, at der desværre er langt mellem snapsene, når det kommer til virkelig udfordrende spil.

elwood har dog ret i, at kreativiteten i dag kommer fra indie-scenen og heldigvis får de så meget opmærksomhed, at de kan blive ved med at komme med nye og spændende spil. Terraria, som er på min liste, er jo et indie-spil og mand, det spil har givet mig mange timers spas og jeg har endda ikke taget fat på det, efter den sidste patch kom, men det må blive på et senere tidspunkt, da jeg har åndsvagt mange andre spil, der kræver min opmærksomhed. :)
Gravatar

#13907 Lord Beef Jerky 13 år siden

Jeg føler lidt at frustrationsmomenterne i AOE havde en charme, som AOE2 ødelagde ved at blive en smule for glanspoleret. For mig var de forbedringer i snakker om, blot at gøre spillet mere som de andre spil på markedet, og det havde slet ikke samme originalitet eller kreativitet som det første havde. Så jeg står stadig på 1'eren som ikke kun det bedste i serien, men også det bedste i genren nogensinde. Men ja, de gamle spil var meget sværere end de nye er. Dengang havde man ofte ikke muligheden for at gemme sit spil, og selv når man havde, så kunne man have endt i en blindgyde lang tid forinden, og var derfor nødsaget til at starte forfra... den slags oplever man sgu ikke i dag.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#13908 Slettet Bruger [727655061] 13 år siden

Tja, jeg kan nu godt lide ændringerne.

Men en 2'er vil jo aldrig haft samme originalitet eller kreativitet, det siger jo lidt sig selv. Når vi taler om spil, vil en 2'er ofte være mere af det samme, hvor man bare har forfinet spil-oplevelsen, sådan har det jo altid været, også før AOE2. :) ... og en gang imellem fucker EA en hel spil-franchise op (Command & Conquer), i stedet for at gøre spillene bedre.

At man ikke kan gemme sit spil, mener jeg ikke nødvendigvis er en kvalitet i et spil, ligesom jeg heller ikke ser det som en kvalitet, at man ofte bare svejsede flere stier og platforme på et platformspil, for at forlænge oplevelsen.

Hvis et spil går efter at være udfordrende, så skal det helst ramme præcis dét: udfordring, ikke unødig frustration, hvor man spiller de samme baner 20-30 gange, for at lære præcis hvornår man bliver slået ihjel, som det ekstreme eksempel: I Wanna be the Guy: Gaiden.

Så foretrækker jeg spil som fx. Tribes: Ascend, der ganske vist er en FPS, men det kræver træning at blive god til det. Et andet eksempel kunne være StarCraft og andre RTS-spil, hvor man spiller mod andre spillere. Det er jo sjældent svært at tæve en computerspiller i et RTS-spil, fordi man hurtigt lærer deres mønster.

Omvendt skal der bestemt også være plads til mere casual spil, hvor man bare sidder og hygger sig med det, uden at få sved på panden og få lyst til at flippe sit bord. :)

De gamle adventure-spil som Monkey Island, DOTT o.s.v. er jo i den kategori, selvfølgelig er der udfordring, men det er ikke verdens sværeste spil.
Gravatar

#13909 Ericmase 13 år siden

MuManden (13903) skrev:
Age of Empires II ER det bedste spil i serien.
Det havde så mange forbedringer i forhold til det første, at der vist ikke kan herske tvivl om hvilket der er det bedste. :)

Elskede det og er helt enig!
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#13910 elwood 13 år siden

Okay det ser ud til Hideo Kojima igen er main director på det nye MGS som, så vidst allerede er confirmed til og være en prequel.

[url=]Kunne man friste med lidt live demo 8-)[/url]

At PAX 2012, Metal Gear Solid creator Hideo Kojima showed off 15 minutes of the first gameplay footage from his upcoming PS3 game. Though running on a PC, Kojima stated that the footage was comparable to what would be seen on the PS3 version of the game.

The demo begins with an in-engine, real-time cinematic set in a rain-drenched prison camp, and ably shows off FOX Engine’s advanced shader, lighting, and particle effects.

After the cinematic showing a mysterious man with a mutilated face and wide-brimmed hat leading troops from the prison camp into a mission, the gameplay footage kicked into gear as Snake moved into position outside the prison camp – a huge open-world environment riddled with entry points. Kojima pointed out nearby APCs and helicopters, confirming that Snake can commandeer and pilot them if he so desired. As if to prove the point, Snake hopped into a Jeep to gain access, evading a roaming tank in the process. Kojima also showed that you can deploy a flare “at any time” to call in a friendly helicopter — it will let you fly between missions, and even to other countries. He even confirmed that the player can customize the music played by the helicopter, which in the demo blared out Ride of the Valkyries.

“We’re not going to say that it’s Metal Gear Solid 5,” Kojima said after the demo, “but it is a prologue.” Kojima also confirmed that the demo was running on PC hardware that was similarly equipped to PS3, and that the final game should closely resemble the demo video.

Kojima also confirmed that he is personally creating Ground Zeroes.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"

Skriv ny kommentar: