På Newz står der specs på maskinen, som sikkert ændrer sig undervejs, men der nævnes en 160 GB harddisk - hvis man vil køre ren download, skal det i hvert fald være en noget større harddisk. :)
Sony understregede også, at der ikke bliver spærret for brugte spil, hvilket tyder på fysiske spil stadigvæk.
Hatten af for Sony for en meget imponerende, og lang, introduktion af Playstation 4. Jeg sidder tilbage med et sandt overflødighedshorn af indtryk og vil prøve at gennemgå alt hvad jeg fandt interessant ved afsløringen. Det meste er godt, men der er også et par små ting jeg fandt lidt tvivlsomme.
Lad os tage alt det gode først:
- Masser af software og ikke alt for meget kedelig snak om PS3 o. lign. Konferencen fokuserede primært på spillene og i sidste ende er det også det det hele handler om. Dette var først og fremmest et konsol reveal, de hel store spil reveals kommer til E3, at der så var meget fokus på spil delen var bare en meget positiv ting.
- Masser af nye IPs. Det var rart at se en masse nye spil fra udviklere som Capcom, Evolution Studios, Quantic Dream(selvom de ikke rigtig viste noget) etc. Den nuværende konsol generation har været lang og vi ser lidt for mange efterfølgere i serier der måske lige har kørt et år eller to for længe. Det er godt med noget fornyelse. Quantic Dream viste egentlig blot en tech demo, ligesom dengang de lavede Kara og Audition, eller hvad den nu lige hed,at det blir brugt i spil senere hen self. men de viste nu ikke noget reel spil
- Hvis det vi så var in-game så tager PS4 godt nok et gevaldigt skridt fremad. Her tænker jeg specielt på Capcoms nye titel Deep Down som så alt for sindssyg ud. Det har imponeret mig på en måde som jeg ikke troede var muligt mere, når det kom til spils grafik.
- Konsoller er stadig relevante. 360 og PS3 har været på markedet i lang tid og derfor er det måske ikke så underligt at PC spil langsomt men sikkert har overtaget tronen igen, når det kommer til grafik og præstation etc. PC har været overlegen de sidste 2 år på det punkt og jeg troede egentlig at konsoller var færdig med at sætte standarden for hvordan næste generation vil se ud. Jeg tog grueligt fejl. Konsoller har stadig masser af byde på og i nat blev niveauet hævet betydeligt. Jeg kommenter lidt emre på den del i nummer to indlæg.
- PS4 udkommer allerede i år. Om dette også gælder i Europa ved jeg ikke, men næste generation er endelig på vej og vi skal tilmed ikke vente så længe igen. November for EU skal der nok regnes med, så op til julesalget
Det knap så gode:
- Blizzard. Da de først nævnte at Sony har indgået et samarbejde med Blizzard blev jeg rigtig spændt, men da det så vidste sig bare at være Diablo III faldte spændingen med rekord fart. Det var aftens eneste store skuffelse. Det bliver dog spændende at se hvad de kan få ud af dette samarbejde i fremtiden. Det er de fremtidige aspekter, jeg netop tog mærke i, den del kan gå hen og blive ganske godt for Sony.
- Prisen. De nævnte ikke prisen og det tror jeg der er en meget god grund til. Den bliver dyr. Sony ville ikke fjerne fokusset fra alle de nye spil eller efterlade nogle negative indtryk, det er trodsalt første gang vi ser hvad PS4 er i stand til. Sony ville gemme noget til E3, ligesom grunden var til at vi ikke så selve konsollen, det har de selv været fremme og sige efterfølgende i interviews.
Det ser vi til E3:
- Det var lidt underligt at se en annoncering af en ny konsol uden egentlig at se selve konsollen. Hvordan ser den ud? Det ved jeg ikke. Mit gæt er at Sony gemmer noget til E3. Det gælder om og ha noget og "lokke" folk med stadigvæk til E3, hvor vi får mere og vide om kontrolleren, de social aspekts igen i detaljer, og så selve konsollen og designet af den.
- Prisen. Jeg forventer ikke at den bliver billigere end PS3, men en masse andre vil helt sikkert blive skuffede når de hører prisen. Den kommer nok til at ligge omkring de $600 i USA, præcis ligesom PS3, og herhjemme kommer den til at koste 4000 kr. Det er i hvert fald mit gæt. Men for at være ærlig, så synes jeg faktisk ikke at det er så galt når du ser hvor meget du egentlig får for pengene.
- Naughty Dogs PS4 spil. Jeg havde egentlig forventet at de måske ville slutte af med i det mindste bare at tease hvad ND næste spil kunne være men ak nej. Så bliver det til E3. Naugthy Dog ønsker ikke og fjerne fokus fra The last of us, som de pt. knokler for at få færdig, godt nok er de gået over til og ha gang i 2 projekter i firmaet, men de vil stadigvæk ikke fjerne fokus fra The last of us, som blir PS3's svanesang, eller en af dem, hvertfald.
J. J: "This is one of my Favorite shots." Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Af ren spil matriel, så var The Witness, og Watch Dogs klart min farvorit, KZ demo'en var satme skuffene, det var et underligt valg og få dem frem og demostre det, da det mest af alt blot er en flot FPS, og ja så ikke mere.
Watchdogs havde fordelen af at dets gameplay virker så forfriskene. og når det så var nyt Gameplay ja så har de mig igen.
The Witness, når man får en mand som Jonathan Blow til og dukke op ved Sony og sige hans nye titel debuter på PS4, så lytter folket eller snare fans'ne, den mand er kendt for og sige sin mening uden omsvømb så at sige.
Jeg synes nu Sony klarede hele Tech delen på fornemste vis, ved at få Martin Brygmann... sry Mark Cerny frem og fortælle om tingene ganske kort, for derefter og koble det samme med en trailer til et nyt spil der demostrer en del af de ting, var godt udtænkt, jeg synes slet ikke den del virkede Iwata-trættene is that even a word? it is now.
Så jeg synes alt i alt Sony lykkedes med det de skulle, og med betragtning af det var en konsol reveal, så var der forfriskene meget games relateret.
At vi ikke fik set selve kassen, well der skal jo også være lidt reveal til E3. sammen med mere omkring selve controlleren, og dets egenskaber.
At man kan spille spil før de er hentet færdig, stroke of genius fra Sony. Share delen virker også ganske gennemtænkt, og kan godt gå hen og blive populær.
MM laver flotte og sjove gametrailers, jeg ser dog stadigvæk Move som en gemick, jeg endnu ikke har set det store formål i, men jeg gir Alex Evans og resten af MM chancen for at overbevise mig otherwise.
Anden ting jeg synes var godt, ved at Sony går væk fra Cell gør de udviklernes job nemmer er jeg overbevist om, som nogen så fint sagde det igår, PS3 var Sony der sagde Vi ved best, og i skal rette jer efter os
PS4 er Sony som har spurgt udviklerne, hvad vil i gerne ha, vi vil gerne hjælpe jer.
Har jo læst mange historier om, hvor svær Cell var og udvikle til (for ikke og tale om dyr og producere i det hel taget) Naugthy Dog selv har vidst fortalt en del om, hvor svær den har været og udvikle til, kan godt li så beskeden de er, når de er dem som pt. har fået mest ud af PS3'en
Men ja jeg tror at ved PS4 minder mere om en pc, gør det udvikling til den nemmer for udviklerne, og det kommer jo i sidste ende blot os gamer til gode.
Spændt på og se Microsofts udspil, Sony har spillet hårdt ud fra start.
J. J: "This is one of my Favorite shots." Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Hvis der var en ting som kom tydeligt så var det at ren processor kraft og flot grafik ikke blir den størreste faktor, der vil være et stort fokus på alle de andre aspekter af konsollen.
4000 kr. I wish (uanset hvad ikke som launch price) men jeg tror vi skal slippe en hel del mere for den, det's hardware don't come cheap.
Altid billige og troværdige CDON har allerede sat PS4 til salg for den nette sum af 5995,- Spillene får man næsten foræret: 699,- pr. styk.
Prisen er dog ikke fastsat, som de understreger. Men pudsig forventning. Håber dog på en klart billigere udgave, men som elwood, tror jeg også, at 3999,- er absolut minimum.
Det er allerede nu klart, at bagudkompabilitet desværre ikke er muligt, heller ikke med download-titler. Men har der været forlydender om, hvorvidt man kan overføre/synkronisere sin profil, trophies etc. fra PS3 til PS4?
KZ demo'en var satme skuffene, det var et underligt valg og få dem frem og demostre det, da det mest af alt blot er en flot FPS, og ja så ikke mere.
Når man tænker over hvor populære fps spil er lige for tiden, synes jeg det var et smart, og nærmest obligatorisk træk af Sony, at fremvise Killzone.
Alle de store annonceringer har de med garanti ventet med at fremvise, så de har masser at vise til E3. Hvis Microsoft viser den nye Xbox til E3, vil Sony gøre alt de kan for at trække opmærksomheden væk fra Microsoft.
"I'm single! I love being single! I haven't had this much sex since I was a Boy Scout leader!"
FPS genren har altid været populærer, men jeg kan bare ikke lade være med og tænke over der må være andre spil der kunne være bedre og ha været fremvist, og så kan jeg ikke lade være emd og tænke på hele Target Render hændelsen med KZ 2, ikke at det gentager sig her, men ja, jeg vil næsten sige hvilket som helst andet FPS end KZ.
Self. gemmer de tingene til E3, men jeg kan nu stadigvæk godt synes at det ikke var det mest spændende valg og vise med KZ her til deres event.
Det spændende blir og se, hvad de to konsoller byder på udover bare den grafiske del, fordi her tror jeg de vil være næsten på ligefod, eller sagt på anden måde, det er ikke her de vil skille sig mest ud på, men wth jeg kan li begge maskiner, og ender nok også med og ha dem begge stående på et tidspunkt, ligesom jeg har nu her.
#15141 Slettet Bruger [727655061] 13 år siden
Sony understregede også, at der ikke bliver spærret for brugte spil, hvilket tyder på fysiske spil stadigvæk.
#15142 The Insider 13 år siden
#15143 elwood 13 år siden
Playstation Meeting 2013
Hatten af for Sony for en meget imponerende, og lang, introduktion af Playstation 4. Jeg sidder tilbage med et sandt overflødighedshorn af indtryk og vil prøve at gennemgå alt hvad jeg fandt interessant ved afsløringen. Det meste er godt, men der er også et par små ting jeg fandt lidt tvivlsomme.
Lad os tage alt det gode først:
- Masser af software og ikke alt for meget kedelig snak om PS3 o. lign. Konferencen fokuserede primært på spillene og i sidste ende er det også det det hele handler om.
Dette var først og fremmest et konsol reveal, de hel store spil reveals kommer til E3, at der så var meget fokus på spil delen var bare en meget positiv ting.
- Masser af nye IPs. Det var rart at se en masse nye spil fra udviklere som Capcom, Evolution Studios, Quantic Dream(selvom de ikke rigtig viste noget) etc. Den nuværende konsol generation har været lang og vi ser lidt for mange efterfølgere i serier der måske lige har kørt et år eller to for længe. Det er godt med noget fornyelse.
Quantic Dream viste egentlig blot en tech demo, ligesom dengang de lavede Kara og Audition, eller hvad den nu lige hed,at det blir brugt i spil senere hen self. men de viste nu ikke noget reel spil
- Hvis det vi så var in-game så tager PS4 godt nok et gevaldigt skridt fremad. Her tænker jeg specielt på Capcoms nye titel Deep Down som så alt for sindssyg ud. Det har imponeret mig på en måde som jeg ikke troede var muligt mere, når det kom til spils grafik.
- Konsoller er stadig relevante. 360 og PS3 har været på markedet i lang tid og derfor er det måske ikke så underligt at PC spil langsomt men sikkert har overtaget tronen igen, når det kommer til grafik og præstation etc. PC har været overlegen de sidste 2 år på det punkt og jeg troede egentlig at konsoller var færdig med at sætte standarden for hvordan næste generation vil se ud. Jeg tog grueligt fejl. Konsoller har stadig masser af byde på og i nat blev niveauet hævet betydeligt.
Jeg kommenter lidt emre på den del i nummer to indlæg.
- PS4 udkommer allerede i år. Om dette også gælder i Europa ved jeg ikke, men næste generation er endelig på vej og vi skal tilmed ikke vente så længe igen.
November for EU skal der nok regnes med, så op til julesalget
Det knap så gode:
- Blizzard. Da de først nævnte at Sony har indgået et samarbejde med Blizzard blev jeg rigtig spændt, men da det så vidste sig bare at være Diablo III faldte spændingen med rekord fart. Det var aftens eneste store skuffelse. Det bliver dog spændende at se hvad de kan få ud af dette samarbejde i fremtiden.
Det er de fremtidige aspekter, jeg netop tog mærke i, den del kan gå hen og blive ganske godt for Sony.
- Prisen. De nævnte ikke prisen og det tror jeg der er en meget god grund til. Den bliver dyr. Sony ville ikke fjerne fokusset fra alle de nye spil eller efterlade nogle negative indtryk, det er trodsalt første gang vi ser hvad PS4 er i stand til.
Sony ville gemme noget til E3, ligesom grunden var til at vi ikke så selve konsollen, det har de selv været fremme og sige efterfølgende i interviews.
Det ser vi til E3:
- Det var lidt underligt at se en annoncering af en ny konsol uden egentlig at se selve konsollen. Hvordan ser den ud? Det ved jeg ikke. Mit gæt er at Sony gemmer noget til E3.
Det gælder om og ha noget og "lokke" folk med stadigvæk til E3, hvor vi får mere og vide om kontrolleren, de social aspekts igen i detaljer, og så selve konsollen og designet af den.
- Prisen. Jeg forventer ikke at den bliver billigere end PS3, men en masse andre vil helt sikkert blive skuffede når de hører prisen. Den kommer nok til at ligge omkring de $600 i USA, præcis ligesom PS3, og herhjemme kommer den til at koste 4000 kr. Det er i hvert fald mit gæt. Men for at være ærlig, så synes jeg faktisk ikke at det er så galt når du ser hvor meget du egentlig får for pengene.
- Naughty Dogs PS4 spil. Jeg havde egentlig forventet at de måske ville slutte af med i det mindste bare at tease hvad ND næste spil kunne være men ak nej. Så bliver det til E3.
Naugthy Dog ønsker ikke og fjerne fokus fra The last of us, som de pt. knokler for at få færdig, godt nok er de gået over til og ha gang i 2 projekter i firmaet, men de vil stadigvæk ikke fjerne fokus fra The last of us, som blir PS3's svanesang, eller en af dem, hvertfald.
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#15144 elwood 13 år siden
Watchdogs havde fordelen af at dets gameplay virker så forfriskene. og når det så var nyt Gameplay ja så har de mig igen.
The Witness, når man får en mand som Jonathan Blow til og dukke op ved Sony og sige hans nye titel debuter på PS4, så lytter folket eller snare fans'ne, den mand er kendt for og sige sin mening uden omsvømb så at sige.
Jeg synes nu Sony klarede hele Tech delen på fornemste vis, ved at få Martin Brygmann... sry Mark Cerny frem og fortælle om tingene ganske kort, for derefter og koble det samme med en trailer til et nyt spil der demostrer en del af de ting, var godt udtænkt, jeg synes slet ikke den del virkede Iwata-trættene is that even a word? it is now.
Så jeg synes alt i alt Sony lykkedes med det de skulle, og med betragtning af det var en konsol reveal, så var der forfriskene meget games relateret.
At vi ikke fik set selve kassen, well der skal jo også være lidt reveal til E3. sammen med mere omkring selve controlleren, og dets egenskaber.
At man kan spille spil før de er hentet færdig, stroke of genius fra Sony. Share delen virker også ganske gennemtænkt, og kan godt gå hen og blive populær.
MM laver flotte og sjove gametrailers, jeg ser dog stadigvæk Move som en gemick, jeg endnu ikke har set det store formål i, men jeg gir Alex Evans og resten af MM chancen for at overbevise mig otherwise.
Anden ting jeg synes var godt, ved at Sony går væk fra Cell gør de udviklernes job nemmer er jeg overbevist om, som nogen så fint sagde det igår,
PS3 var Sony der sagde Vi ved best, og i skal rette jer efter os
PS4 er Sony som har spurgt udviklerne, hvad vil i gerne ha, vi vil gerne hjælpe jer.
Har jo læst mange historier om, hvor svær Cell var og udvikle til (for ikke og tale om dyr og producere i det hel taget) Naugthy Dog selv har vidst fortalt en del om, hvor svær den har været og udvikle til, kan godt li så beskeden de er, når de er dem som pt. har fået mest ud af PS3'en
Men ja jeg tror at ved PS4 minder mere om en pc, gør det udvikling til den nemmer for udviklerne, og det kommer jo i sidste ende blot os gamer til gode.
Spændt på og se Microsofts udspil, Sony har spillet hårdt ud fra start.
#15145 elwood 13 år siden
4000 kr. I wish (uanset hvad ikke som launch price) men jeg tror vi skal slippe en hel del mere for den, det's hardware don't come cheap.
#15146 JannikAnd 13 år siden
Prisen er dog ikke fastsat, som de understreger. Men pudsig forventning. Håber dog på en klart billigere udgave, men som elwood, tror jeg også, at 3999,- er absolut minimum.
Det er allerede nu klart, at bagudkompabilitet desværre ikke er muligt, heller ikke med download-titler. Men har der været forlydender om, hvorvidt man kan overføre/synkronisere sin profil, trophies etc. fra PS3 til PS4?
#15147 elwood 13 år siden
#15148 Høegh 13 år siden
http://www.eurogamer.net/articles/2013-02-21-the-b...
#15149 TP-DK 13 år siden
Når man tænker over hvor populære fps spil er lige for tiden, synes jeg det var et smart, og nærmest obligatorisk træk af Sony, at fremvise Killzone.
Alle de store annonceringer har de med garanti ventet med at fremvise, så de har masser at vise til E3. Hvis Microsoft viser den nye Xbox til E3, vil Sony gøre alt de kan for at trække opmærksomheden væk fra Microsoft.
#15150 elwood 13 år siden
Self. gemmer de tingene til E3, men jeg kan nu stadigvæk godt synes at det ikke var det mest spændende valg og vise med KZ her til deres event.
Det spændende blir og se, hvad de to konsoller byder på udover bare den grafiske del, fordi her tror jeg de vil være næsten på ligefod, eller sagt på anden måde, det er ikke her de vil skille sig mest ud på, men wth jeg kan li begge maskiner, og ender nok også med og ha dem begge stående på et tidspunkt, ligesom jeg har nu her.