Jeg spillede det lidt i går og de er i bund og grund er det et tilfredsstillende spil. Det er lidt sjov at Uncharted har lånt lidt fra Tomb Raider og nu låner Tomb Raider så lidt fra Uncharted. Det første jeg altid lægger mærke til er om styringen er god og om den er intuitiv. Det er stort set den samme styring som i Uncharted og det vil sige at den er perfekt. I det hele taget er det meget som at spille Uncharted, blot at rammefortællingen er en anden og så bygger hele plottet mere på overlevelse frem for opdagelse. Stemmeskuespillet er også sublimt.
I øvrigt er det en god ide at starte helt forfra med historien og så i stedet fortælle oprindelseshistorien. Hvordan blev Lara Croft til den person, som vi kender fra de første spil. Jeg har også lagt mærke til at spillet prøver at manipulere med spilleren. F.eks. skal man på et tidspunkt hente nogle forsyninger som der er blevet tabt og der vises så en cutscene med en masse bidske ulve. Altså sidder man og er forberedt på at kunne blive overrasket af ulve når som helst. Det er blot slet ikke så voldsomt som det først bliver illustreret, men det behøver det heller ikke for at virke efter hensigten.
Desværre er der ikke meget nytænkning i spillet. Det hele er set i Uncharted og andre spil før, men det har også vist sig at være en vindende formel.
Til gengæld så er der ingen irriterende bugs eller andet, det virker bare. Solidt håndværk.
Jeg har også netop færdiggjort "Tomb Raider". Super solidt spil, med dejligt styresystem og gode set pieces, der opvejer de noget dumme karakterer og en lidt kluntet historie.
#15341 Kyllingebenet 13 år siden
Det bliver også fedt, og bestemt en af de titler jeg ser mest frem til i år!
#15342 elwood 13 år siden
Men ja det ender ret tideligt lidt som med Uncharted men mens det står på så hygger man sig.
Jeg ved ikke lige, hvor den horror del kommer fra?
hun kommer slet til skade undervejs, men det er vel ikke horror eller ?
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#15343 Slettet Bruger [1569084572] 13 år siden
I øvrigt er det en god ide at starte helt forfra med historien og så i stedet fortælle oprindelseshistorien. Hvordan blev Lara Croft til den person, som vi kender fra de første spil. Jeg har også lagt mærke til at spillet prøver at manipulere med spilleren. F.eks. skal man på et tidspunkt hente nogle forsyninger som der er blevet tabt og der vises så en cutscene med en masse bidske ulve. Altså sidder man og er forberedt på at kunne blive overrasket af ulve når som helst. Det er blot slet ikke så voldsomt som det først bliver illustreret, men det behøver det heller ikke for at virke efter hensigten.
Desværre er der ikke meget nytænkning i spillet. Det hele er set i Uncharted og andre spil før, men det har også vist sig at være en vindende formel.
Til gengæld så er der ingen irriterende bugs eller andet, det virker bare. Solidt håndværk.
#15344 elwood 13 år siden
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#15345 Slettet Bruger [727655061] 13 år siden
Hvis du sender en sms til 1444 med teksten: ubisoft - så kan du købe et af disse spil til 10 kr.: http://yousee.ubisoft.dk/
Jeg har selv lige gjort det og det virkede helt fint.
#15346 Sweetiebellefan 13 år siden
#15347 Slettet Bruger [1569084572] 13 år siden
#15348 JannikAnd 13 år siden
#15349 misuma 13 år siden
Elsker at sætte ild til bøllerne!
#15350 Ericmase 13 år siden
http://nyhederne.tv2.dk/video/index/id/65592505/