Gravatar

#16471 DarkLight 12 år siden

The Insider (16469) skrev:
Uha, det har jeg også liggende plomberet.

Hvorfor? Gratis på PS+ denne måned ;)
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#16472 HonoDelLoce 12 år siden

DarkLight (16471) skrev:
Hvorfor? Gratis på PS+ denne måned ;)

Jeg er simpelthen næsten stoppet med at købe spil, som jeg kan forestille mig på et tidspunkt havner på PS+, da jeg simpelthen er en nød til at komme igang med nye spil (dog ikke i lige så slem grad som Yoooo-Han).

Efter "om-struktureringen" af PS+ giver den tjeneste simpelthen bare så meget mere mening :)

Brugte det i øvrigt til noget helt nyt i søndags. Jeg var ude og besøge en kammerat, og vi havde lyst til at spille noget FIFA, men det fælles manager-savegame, som vi har spillet på hele året, ligger på min PS3, men min stue var invaderet af vores bedre halvdele og vi var forvist til vennens lejlighed.

VUPTI går det op for mig, at vi da bare logger på min bruger, henter save-game'et ned fra Cloud Storage, spiller videre på det og uploader det igen bagefter. NIIIIIICE!
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#16473 Muldgraver 12 år siden

DarkLight (16471) skrev:
[Spec Ops: The Line er] Gratis på PS+ denne måned

Spil det, folkens.
"Mørk ånde i det grønne krat." G. Trakl
Gravatar

#16474 Slettet Bruger [727655061] 12 år siden

God historie, tvivlsom og til tider frustrerende styring.
Gravatar

#16475 TP-DK 12 år siden

Har lige gennemført Tomb Raider, og det er vist et af de spil jeg hurtigt glemmer alt om. Skydedelen var elendig, hvilket kun bliver værre af at lydeffekterne på nogle af våbnene er forfærdelige.

Det irriterede mig også grænseløst at jeg ikke selv kunne bestemme om jeg ville snige mig eller ej, men at spillet dikterede hvornår. Quick time events er ligesom i de fleste andre spil bare irriterende.

Jeg synes dog at de puzzles der var i spillet var meget fede, og meget bedre udført end de få der er i Uncharted spillene.
"I'm single! I love being single! I haven't had this much sex since I was a Boy Scout leader!"
Gravatar

#16476 Giraffen 12 år siden

TP-DK (16475) skrev:
Har lige gennemført Tomb Raider, og det er vist et af de spil jeg hurtigt glemmer alt om. Skydedelen var elendig, hvilket kun bliver værre af at lydeffekterne på nogle af våbnene er forfærdelige.

Jeg synes dog at de puzzles der var i spillet var meget fede, og meget bedre udført end de få der er i Uncharted spillene.

Har det fuldstændig omvendt. Skydedelen fungere fremragende og styringen er generelt ekstremt tilfredsstillende. Puzzles, eller tombs, er generelt alt for ens og så er de for korte, de skulle have været en fast del af historien og ikke bare en lille side ting. Spillet hedder jo Tomb Raider for pokker, men at man kan spille hele spillet igennem uden at have været forbi en eneste tomb giver jo ingen mening.

Når det er sagt fandt jeg det faktisk rigtigt underholdende.
Gravatar

#16477 Muldgraver 12 år siden

Bruno (16474) skrev:
God historie, tvivlsom og til tider frustrerende styring.

Enig, men jeg ville nok være lidt mere superlativisk angående historien og måden den fortælles på. Der er mange meget fine detaljer, som ikke blot engagerer spilleren i historien, men lader spilleren overtage spillets "personlighed" så at sige. Dertil at styringen er så simpel og udvikler sig så lidt, kommer til at fungere ret eminent som metafor.
Gravatar

#16478 DarkLight 12 år siden

Tomb Raider er for mig et af årets bedste spil.
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#16479 Slettet Bruger [727655061] 12 år siden

Muldgraver (16477) skrev:
kommer til at fungere ret eminent som metafor.

Jo jo, jeg ved godt, at udvikleren har været ude og slå på tromme for, at spillet skulle være en eller anden kommentar på skydespil i det hele taget... efter spillet udkom og folk klagede over den middelmådige styring. :) Derfor har jeg lidt svært ved at tro, at der reelt er noget om snakken og det ikke bare er en undskyldning.

Men altså, selvom styringen i bedste fald er middelmådig og spillet faktisk er meget kort, er der bestemt stadig noget at komme efter mht. historien.

Tomb Raider har også en fin historie og er flot, i hvert fald på PC, men jeg er ikke fan af QTE og at spillet konstant forsøger at holde en i hånden, samt viser en cutscenes så ofte. Jeg gennemførte det vist på 11 timer og trækker man samtlige cutscenes fra og lader være med at gå alt for meget på opdagelse, er der pludselig ikke ret meget reel spilletid tilbage.
Gravatar

#16480 Muldgraver 12 år siden

Bruno (16479) skrev:
Derfor har jeg lidt svært ved at tro, at der reelt er noget om snakken og det ikke bare er en undskyldning.

Fair nok. Og man kan for så vidt sagtens forestille sig, de har evalueret midlerne til at lave projektet forinden, og så fundet, at det vigtigste var historien og de ikke behøvede arbejde så meget på styringen. Men det gør det nu ikke nødvendigvis mindre meningsbærende.

Så vidt jeg har forstået, er spillet dog ikke blot en kommentar til skydespil som sådan, men snarere en måde at bruge mediet på, og en måde at opfatte sig selv på gennem mediet. Ikke for blot at være moraliserende, men for at bevidstgøre (om ovenstående osv.). Der er i hvert fald masser at hente fra spillet.

Tomb Raider har fine elementer, men var for mit vedkommende mestendels bare et ret ligegyldigt og til tider irriterende spil. Mest på grund af de elementer du påpeger.

Skriv ny kommentar: