Så det er altså et third person action/adventure spil med thriller og horror elementer sat i 1800-tallets victorianske England med et lille hint af sci-fi. Jeg tror sgu lige jeg øh... [url=
men jeg er bedre underholdt af originalitet med fejl (Deadly Premonition) end fejlfrie formulariske spil (GTA V), så der er en reel chance for, at jeg vil elske det spil.
Pudsigt nok tænkte jeg selv på Deadly Premonition i forbindelse med den noget blandede modtagelse. Jeg synes bare ikke, at Cages spil er så originale, som han selv giver udtryk for. Det er fair nok, at han har en mega "hard-on for emotions", men der er altså mange andre spil, der lykkes med at frembringe følelser langt bedre på mere subtil vis.
Det er også fint nok, at han ønsker at lave interaktive film. Men hvis der ikke længere er nogen interaktion tilbage, så er det bare en film. Og næppe en særlig god en af slagsen, hvis de ligger sig i samme boldgade som hans tidligere værker.
Men nu må jeg hellere lade min sidste tvivl komme ham til gode og stoppe tilsviningen af et spil, jeg ikke har prøvet. Du må meget gerne smide et par ord med på vejen, når du får prøvet det.
#09 superoriginalt er det nok ikke, men i og med at det ikke er et fps, sportspil, open world eller third person spil, så bryder det formularen nok til at jeg er interesseret. Jeg giver et par ord om et par dage.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Jeg glæder mig nu stadigvæk til Beyond: Two Souls. Ikke mindst fordi jeg føler, at David Cage er en af de få som faktisk forsøger at skabe noget innovation i spilbranchen, i stedet for de utallige fortsættelser.
Det kommer dog nok også an på hvad man ønsker ved et spil. Om det er selve det at blive udfordret gameplaymæssigt eller om man gerne vil have en oplevelse, en god historie eller på en eller anden måde blive påvirket følelsesmæssigt. Det er noget spilbranchen har forsømt i årevis. Det er sjældent at jeg har haft lyst til at genspille et spil, fordi når først spillet er gennemført er det glemt.
Hans spil er ikke ufejlbarlige, hvilket ikke engang Cage mener, til gengæld prøver han i det mindst nogle nye territorier af. Noget der som sagt kun er et fåtal der tør.
Jeg glæder mig nu stadigvæk til Beyond: Two Souls. Ikke mindst fordi jeg føler, at David Cage er en af de få som faktisk forsøger at skabe noget innovation i spilbranchen, i stedet for de utallige fortsættelser.
Det kommer dog nok også an på hvad man ønsker ved et spil. Om det er selve det at blive udfordret gameplaymæssigt eller om man gerne vil have en oplevelse, en god historie eller på en eller anden måde blive påvirket følelsesmæssigt. Det er noget spilbranchen har forsømt i årevis. Det er sjældent at jeg har haft lyst til at genspille et spil, fordi når først spillet er gennemført er det glemt.
Har du prøvet Journey eller Shadow of the Colussus?
Jeg har kun spillet 3'eren, hvilket efterhånden står som en af de mest interessante spiloplevelser, jeg har haft i mange år. Jeg har også Johnny Gui... æh, New Vegas liggende, som flere af mine venner påstår er det bedste i serien. Hvorvidt jeg først bør spille dette igennem (på Xbox), før jeg giver mig i kast med de to første, ved jeg ikke, men jeg har i hvert fald overvejet at købe denne udgivelse:
#16906 Dem har jeg begge spillet, ja. Det er også to fremragende spil på hver sin måde. Især Shadow of the Collussus er et spil der tilbyder noget som man ikke ser i mange andre spil. The Walking Dead spillet er også et bud på et spil der tilbyder en anden form for interaktion med spilleren. The Last of Us har jeg endnu ikke spillet, men er et jeg også glæder mig til. Præmissen i Watch Dog virker også interessant.
Jo, det skulle komme i sidste kvartal tror jeg.. I mellemtiden er der The Wolf Among Us, også fra Telltale, som udkommer i denne uge :) https://www.telltalegames.com/thewolfamongus/
I admire its purity. A survivor... unclouded by conscience, remorse, or delusions of morality.
#16901 Giraffen 12 år siden
Så det er altså et third person action/adventure spil med thriller og horror elementer sat i 1800-tallets victorianske England med et lille hint af sci-fi. Jeg tror sgu lige jeg øh... [url=
#16902 JannikAnd 12 år siden
Det er også fint nok, at han ønsker at lave interaktive film. Men hvis der ikke længere er nogen interaktion tilbage, så er det bare en film. Og næppe en særlig god en af slagsen, hvis de ligger sig i samme boldgade som hans tidligere værker.
Men nu må jeg hellere lade min sidste tvivl komme ham til gode og stoppe tilsviningen af et spil, jeg ikke har prøvet. Du må meget gerne smide et par ord med på vejen, når du får prøvet det.
#16903 Lord Beef Jerky 12 år siden
#16904 JannikAnd 12 år siden
#16905 Slettet Bruger [1569084572] 12 år siden
Hans spil er ikke ufejlbarlige, hvilket ikke engang Cage mener, til gengæld prøver han i det mindst nogle nye territorier af. Noget der som sagt kun er et fåtal der tør.
#16906 JannikAnd 12 år siden
#16907 Pécuchet 12 år siden
Jeg har kun spillet 3'eren, hvilket efterhånden står som en af de mest interessante spiloplevelser, jeg har haft i mange år. Jeg har også Johnny Gui... æh, New Vegas liggende, som flere af mine venner påstår er det bedste i serien. Hvorvidt jeg først bør spille dette igennem (på Xbox), før jeg giver mig i kast med de to første, ved jeg ikke, men jeg har i hvert fald overvejet at købe denne udgivelse:
http://www.amazon.co.uk/dp/B000FUD16A/
GTA V er jeg kørt død i (no pun intended), så min tid kan sagtens dedikeres andetsteds.
#16908 Slettet Bruger [1569084572] 12 år siden
#16909 Slettet Bruger [1569084572] 12 år siden
#16910 colocho 12 år siden
https://www.telltalegames.com/thewolfamongus/