Gravatar

#1 PredatorX 17 år siden

Jeg står og skal købe nyt tv, så har lige nogle tanker og spørgsmål omkring dette emne.

Jeg skal have noget imellem 50 og 63", og regner med at skulle slippe mellem 30-50.000, helt afhængtigt af hvad jeg kan få osv... Har endda overvejet Pioneers nye 1920x1080 plasma skærm, den koster dog bare 70.000 K hvilket liiiiige er peberet nok. Ja, jeg har selvfølgelig overvejet projektor, men jeg gider ikke bøvle med det. Selvom jeg er lidt ligeglad med fjernsyn generalt (det er DVDerne det handler om) gider jeg ikke glo fjernsyn på projektor.

Nuvel. Hvad fanden skal jeg vælge!? Plasma har en større farvegengivelse, men kan næsten ikke fås i 1920x1080, kun i 1366x768. Dvs jeg ikke får fuld udnyttelse af mit 1080p signal (som jeg også går over til - alt mit grej bliver udskiftet). Lcd skærme kan derimod fås i fx 52" (sharp 5XDIE) i 1920x1080, men med dårligere kontrast og billed forhold (dog selvfølgelig ikke totalt ringe). Lcd skærme er pludselig større end plasma og med højere skarphed og en helt del billigere, men plasma har bedre kontrast og farve.

Hvad skal jeg gå mest op i?

Nogle der har lidt forstand på det her som evt kan hjælpe? Jeg er teknik mongol og er ved at blive vanvittig:-)
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#2 Patriarch 17 år siden

Du er teknik mongol og et svin ;) (skulle lige af med min misundelse)

Held og lykke med det.... grrr
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#3 filmz-vassago 17 år siden

Beklager de mange oe, aa, ae osv, der er ikke saa mange af de taster paa et arabisk tastatur :)

Hvis du skal op i den stoerrelse skal du nok satse paa plasma, eller vente lidt endnu. Jeg havde dog nok nuppet en HD-projektor, et rulle-laerred og et mindre LCD-tv til at haenge paa vaeggen hvor laerredet er monteret. Det er baade nemt og paent - og paa ingen maade besvaerligt.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#4 Patriarch 17 år siden

Men til TV?
Gravatar

#5 filmz-vassago 17 år siden

Projektor til dvd, LCD eller Plasma til TV - det kan han sagtens faa for 50.000 - endda foerste klasses udstyr.
Gravatar

#6 PredatorX 17 år siden

Problemet er, at projektorer der skal køre 1920x1080 er sindsygt dyre. Har f.eks lige kigget på Sony VPLVW 50, som ganske nok ser meget fristende ud. Jeg havde dog umiddelbart også et andet problemt i og med at mit anlæg ikke kommer til at være specielt tæt på projektoreren, men nu kan jeg se at man kan få HDMI kabler i helt op til 31 meter. Så er det jo ikke længere et problem. Det er da værd at overveje. Er projektorer virkelig plasma og lcd langt overlegen? Er sort og hvid kontrast god?

Jeg overvejede også "bare" at købe Pioneers 50" plasma model fra sidste år. Den fik jo fremragende anmeldelser, men den er ikke i 1080p. Tilgengæld kan man få det for under 30.000 og så kan jeg jo "bare" udskifte det om to års tid, når man kan få noget til meget billigere penge.
Gravatar

#7 Patriarch 17 år siden

Man your loaded :D

Jeps - men nu sagde #1 at han gerne ville kunne se TV på den. Så er projektor måske ikke det første valg :)
Gravatar

#8 PredatorX 17 år siden

Jeg skal bare have købt ind inden jeg starter på uddannelse:-)

Jeg har da overvejet både at have et tv og lærred (projektor), er ligeglad med hvilken kvalitet jeg ser alm fjernsyn i.

Jeg synes bare projektor valget er lidt for rodet hvis man kan sige det sådan... Jeg ville klart vælge projektor hvis jeg boede i hus og havde min egen lille hjemme biograf, men nu skal det hele sættes op i min stue, så det skal helst være så enkelt det er muligt.
Gravatar

#9 filmz-vassago 17 år siden

#6: de er altsaa ikke sindsygt dyre, og slet ikke naar du alligevel vil bruge saa mange penge, tjek lige i ninja-traeden - men vent lige, det er helt nyt at lave noget i den stoerrelse, saa der vil ske mange ting, og ikke mindst aendringer og rettelser.

#7: hvilket var aarsagen til at jeg foreslog en combo...

#8: du faar mindre rod paa vaeggen med et rullelaerred eller motorlaerred og et "lille" tv.
Gravatar

#10 filmz-saku 17 år siden

jeg har boret et hul i vaeggen mellem sovevaerelset og stuen, saa staar projectoren i sovevarelset og skyder igennem vaeggen, det er en god loesning.

Skriv ny kommentar: