Gravatar

#1 elwood 12 år siden

Nu begynder min mobil og rode med mine SMS'er den roder rundt med de forskellige beskeder og cut'n paster, så nu tør jeg ikke ha den her gamle mobil mere.

Men det skal ikke være noget smartphone, jeg tænker hvis den kan afspille lidt mp3'er og det så er det hel fint, det vigtigeste er blot jeg hvis ikke i morgen så løbet af næste uge får købt en, men der er jo et hav af mobiler, og vil heller ikke bare købe den første den bedste.

Jeg tænker umiddelbart en Nokia af en art, men argg der er jo så mange så er der nogen der har evt. anbefalinger?

Alt er næsten en opgradering når man kommer fra en Siemens c55 der har tjent mig godt siden 2004.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#2 Slettet Bruger [4142219008] 12 år siden

Langt de fleste telefoner kan afspille MP3, så længe man ikke køber dem til 1-200 kr. på tilbud.

Jeg har selv været på smartphones i et stykke tid, så jeg aner faktisk ikke rigtigt hvad der er derude, men et par generelle råd:

Alle nyere modeller findes med micro-USB til opladning/data - køb sådan en, da det gør det langt nemmere at overføre musik og lade skidtet op, uanset hvor du er. Du kan finde enkelte der ikke har det, så undgå de modeller.

Find en med jack-stik til høretelefonerne - jeg mener at de fleste efterhånden er gået bort fra deres egne lorte-standarder, men det er meget godt lige at holde øje med den del, for at være på den sikre side. Der er ikke noget værre, end at skulle købe en converter eller specielle høretelefoner, der som regel er noget lort, for at lytte til sin musik.

Sørg for at finde en telefon der bruger micro-SD-kort, hvis den ikke har indbygget lagerplads. Ligesom med usb- og jack-stik, er det fornuftigt at holde sig til de nuværende standarder, fordi det gør det nemmere at skifte hukommelseskort mellem sine enheder og ikke mindst, at være i stand til at købe billige hukommelseskort.

Sony Ericsson og Nokia har, så vidt jeg ved, hver deres specifikke "musiktelefoner", Sonys hedder noget med Walkman, Nokias hedder XpressMusic, men det siges at lyden er bedre i dem, end i andre modeller, hvilket sikkert er rigtigt nok.

En hurtig søgning på mobilpriser.dk viser, at både Nokia og Sony har en del af disse musiktelefoner og de koster fra omkring 5-600 kr. uden abonnement og op til et par tusind, så der et stabilt udvalg.
Gravatar

#3 elwood 12 år siden

Hehe nej, jeg havde også svært ved og finde info om ikke smartphones, men det er mest fordi det er en her og nu handling med ny mobil, og ved smjartphone vil jeg gerne kigge noget mere på tingene, ok takker for hjælpen so far, jeg må lige se hvad jeg kan finde.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#4 elwood 12 år siden

Jeg tror umiddelbart jeg er faldet for en Touch and type, den virker som en ganske fornuftig mobil, der bruger touch til navigering og tastatur til normal brug, den får ganske fine ord med på vejen, som en ingen dikedar telefon.

Så den er hvertfald en mulighed.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#5 elwood 12 år siden

Der self. også en 3720 Classic 8-)

Om ikke andet så er det nok den jeg skal anbefale til min far næste gang, han skal ha ny mobil.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#7 elwood 12 år siden

Den ser også ganske klassisk ud, gætter på det er udgåede model nu her, synes ik lige jeg kan se den på Nokias side, men ja høre gerne fra andre hvad de har også.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#8 HonoDelLoce 12 år siden

elwood (3) skrev:
og ved smjartphone vil jeg gerne kigge noget mere på tingene


Det er der nu slet slet ingen grund til.. Efter Samsung Galaxy S II er kommet på markedet er der slet slet ingen tvivl om hvilken smartphone man skal gå efter, hvis man skal have en ! :)

Men jeg må være ærlig og indrømme, at jeg intet aner om nutidens dumb-phones :)
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#9 elwood 12 år siden

hehe ja det udtryk stødte jeg så også hurtigt på 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#10 HonoDelLoce 12 år siden

Det er jo George Bush-fornuften der råder ! :) Hvis du ikke er med os, er du imod os.. Hvis du ikke er smart, er du dum.. = dumb-phone! :)
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!

Skriv ny kommentar: