Gravatar

#1 filmz-principia 19 år siden

Jeg står og skal købe nyt fjernsyn, og jeg har kigget på dette.

Det er et rigtigt lækkert fjernsyn, dog har jeg en lille (LÆS: STOR) spekulation omkring det. Jeg er i tvivl om fjernsynet kan vise NTSC-DVD'er (uden at billedet kører i ryk!). På specifikationslisten kan jeg se, at der under TV-system står en helt masse PAL- og SECAM-formater, men ikke NTSC. Derimod står der NTSC under Videogengivelse.

Det er lige blevet sat ned i pris til 8.000 kr., så jeg er helt vild og blodig i øjeblikket ;)

Jeg tænkte, at der sikkert var en af alle de kloge filmz-hoveder, der kunne besvare mit spørgsmål, så værs'go'...

Hvis I kender til andre 32" fjernsyn i samme kvalitet, som I kan anbefale så bare sig til :)

På forhånd TAK!
Whoever saves one life, saves the world entire... (Schindler's List)
---------------
DVD: http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/principia
Gravatar

#2 El vez 19 år siden

Jeg kan blot sige at jeg for nogle år siden havde et 32" Philips der absolut ikke havde problemer med at vise NTSC. Så der er vel god chance for at denne nyere og dyrere model heller ikke har problemer med det :)
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#3 filmz-daff 19 år siden

5078,- her ;)

http://shopman.dk/0productdescription.asp?producti...

Kan desvære ikke sige noget om det med NTSC
Men du kan vil hop forbi en butik, som har den, og få afprøvet det :)
Gravatar

#4 myggen 19 år siden

Jeg gætter på, at der med TV-system menes hvad tuneren kan klare, og med videogengivelse, hvad TV'et som sådan kan vise.

Der kan ikke være nogen som helst tvivl om, at det vil kunne vise NTSC-dvd'er.

Hvad mener du i øvrigt meget "uden at billedet kører i ryk"? Skulle forskellen i framerate gør det?
Kværulant extraordinaire
Gravatar

#5 gi-jones 19 år siden

Jeg har lige fået rigtigt dårlige nyheder angående mit eget tv. Det er helt færdigt og dødt, og jeg er igang med at forberede begravelsen.

Så skal jeg jo have et nyt og nu vi er igang vil jeg da gerne høre folkene herinde. Jeg tvivler på at der skal gå mere end et par år, før jeg skal have en stor plasmating, så det skal helst være en billig løsning. Dog betyder det meget for mig at have et fornuftigt tv og jeg vil ikke nøjes med mindre end et 32" 16:9 tv. Er ovenstående bedste bud? Hvad hvis jeg skal have noget billigere? Alle forslag er velkomne.

Beklager i øvrigt at jeg crasher tråden :)
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#6 filmz-principia 19 år siden

Først og fremmest undskyld at jeg har været længe om at svare tilbage igen (jeg har været udenlands) :)

Jeg har nu købt fjernsynet (PW9520), og det er HELT FANTASTISK! Billedet står utrolig rent med Pixel Plus 2 teknologien, og der er ingen problemer med afspilning af NTSC. Jeg er overbevist om, at dette er det bedste 32", man kan skaffe sig!

...så gi-jones, du kan roligt købe dette fjernsyn. Man skal bare lige være opmærksom, at der er skruet op for skarpheden på fjernsynet, når man modtager det, den skal være helt i bund (ligesom på alle andre fjernsyn) når man ser DVD, ellers får personerne på billedet små sorte pletter i hovedet og lignende. Skarpheden kan kun bruges til noget, når man ser almindeligt TV-signal. (Jeg er selv på fjerde-dagen under indstillingerne!)

Lidt hjælp til alle:
How to adjust your TV
Whoever saves one life, saves the world entire... (Schindler's List)
---------------
DVD: http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/principia

Skriv ny kommentar: