Jeg har et Toshiba 32" jeg købte tilbage i maj måned fra Tape Connection og jeg er meget tilfreds med købet.
En af de ting du skal være opmærksom på ved køb af LCD er at du med 100% sikkerhed føler dig taget i røven 1-2 mdr. efter købet, fordi så kan du få noget der er bedre til de samme penge. :)
Edit: I den prisklasse du har valgt, har jeg hørt fine ting om både Toshiba og Samsung, f.eks. kan du få storebroderen til det TV jeg har til omkring 6000 kr.:
Hold dig langt fra Mirai. Jeg arbejder på et værkted, hvor vi reparere dette mærke, og det går klart ind under kategorien "god til prisen". Du får ikke mere end, hvad du betaler for, og til seriøs filmkiggeri tror jeg ikke det lever op til standarden.
"Ud fra størrelsen på halen har vi beregnet, at dyret har været kæmpemæssigt" Prof. Martens - Reptilicus
Den kan ikke konkurrere med et alm. billedrørs-tv når det kommer til alm. tv-kiggeri. Det er et generelt problem med LCD'er. Så hvis du primært skal se alm. tv-programmer på den, bør du været meget opmærksom på det, og med egne øjne tjekke alle de apparater du overvejer at købe.
Mirai forhandles bl.a. i TDC-butikken, så der kan du da tjekke det TV.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
#13: Mirais paneler er produceret af CMO (verdens 3. største producent af LCD-paneler), og det er de samme paneler som benyttes af f.eks Sanyo og flere andre - i såfald skulle alle disse jo også være dårlige ;)
Du får hvad du betaler for, men fordi du ikke betaler for navnet, får du for 3-4000kr hvad du ellers skulle betale måske 5000kr for - havde der stået f.eks Samsung på.
Det er også dem der står bag denne lille nifty sag - 56" QuadHDTV
Der er jo en del andre ting der kan gå i stykker på et TV, udover panelet.
Jeg er stødt på folk der brugte samme argumenter i forbindelse med køb af CRT, at der jo kun er x-antal producenter af billedrør på verdensplan, ligesom stort set alle producenter af bærbare computere benytter samme komponenter fra diverse OEM-producenter, men alligevel er der stor kvalitetsforskel.
Bare fordi man vælger et ok panel, er jo ikke ensbetydende med at resten af indmaden ikke kan være noget bras. :)
Jeg er da ret sikker på at et mærke som Prosonic, der forhandles af Dansk Supermarked, også indeholdte billedrør af samme type som andre, større mærker, men alligevel havde Bilka en ufattelig høj fejlprocent på CRT-TV af dette mærke, da jeg arbejdede i Bilka Ishøj i sin tid. Jeg mener at vi var oppe på over 50% på de små TV i en periode.
#15 den dag jeg får råd til det, spørger jeg ikke om råd først :D. Tror jeg vælger din Kadann, virker som det bedste TV indtil videre, men hvis der er flere der har forslag på lager, vil jeg da gerne hører dem.
Alfred: Know your limits, Master Wayne Bruce: Batman has no limits
#16: Ja uden tvivl, men derfor kan billedet f.eks sagtens matche apparater der er noget dyrere. Nu kender jeg da et par stykker der har investeret i Mirai, og ingen af dem har haft bøvl - de kan så være heldige - men omvendt kan man jo også være uheldig med de billige Samsungs, Phillips mv. som også ryger ofte på værksted, men som stadig koster 1000kr mere end en Mirai.
De kroner du betaler ekstra kan du være ret sikker på ikke går til andet end navnet :)
#11 filmz-CAADK 17 år siden
Bruce: Batman has no limits
#12 filmz-Kadann 17 år siden
En af de ting du skal være opmærksom på ved køb af LCD er at du med 100% sikkerhed føler dig taget i røven 1-2 mdr. efter købet, fordi så kan du få noget der er bedre til de samme penge. :)
Men her kan du også kigge på muligheder.
Edit: I den prisklasse du har valgt, har jeg hørt fine ting om både Toshiba og Samsung, f.eks. kan du få storebroderen til det TV jeg har til omkring 6000 kr.:
http://hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=25...
#13 lyspunkt 17 år siden
#14 filmz-vassago 17 år siden
Mirai forhandles bl.a. i TDC-butikken, så der kan du da tjekke det TV.
#15 filmz-vassago 17 år siden
Du får hvad du betaler for, men fordi du ikke betaler for navnet, får du for 3-4000kr hvad du ellers skulle betale måske 5000kr for - havde der stået f.eks Samsung på.
Det er også dem der står bag denne lille nifty sag - 56" QuadHDTV
#16 filmz-Kadann 17 år siden
Der er jo en del andre ting der kan gå i stykker på et TV, udover panelet.
Jeg er stødt på folk der brugte samme argumenter i forbindelse med køb af CRT, at der jo kun er x-antal producenter af billedrør på verdensplan, ligesom stort set alle producenter af bærbare computere benytter samme komponenter fra diverse OEM-producenter, men alligevel er der stor kvalitetsforskel.
Bare fordi man vælger et ok panel, er jo ikke ensbetydende med at resten af indmaden ikke kan være noget bras. :)
Jeg er da ret sikker på at et mærke som Prosonic, der forhandles af Dansk Supermarked, også indeholdte billedrør af samme type som andre, større mærker, men alligevel havde Bilka en ufattelig høj fejlprocent på CRT-TV af dette mærke, da jeg arbejdede i Bilka Ishøj i sin tid. Jeg mener at vi var oppe på over 50% på de små TV i en periode.
#17 filmz-CAADK 17 år siden
#18 filmz-Kadann 17 år siden
Hvis du har mulighed for det, så gør dig selv den tjeneste at tage et kig på tv'et i brug, før du vælger. :)
Det er ikke umuligt at Hi-Fi Klubben i Slagelse har nogle af de Samsung-modeller du kan finde på ovenstående liste, så du kan se det i funktion. :)
#19 filmz-CAADK 17 år siden
#20 filmz-vassago 17 år siden
De kroner du betaler ekstra kan du være ret sikker på ikke går til andet end navnet :)