Gravatar

#1 frankdrebin 12 år siden

Jeg har netop fået fingrene i et Sony S-Force Pro Front Surround system.. Det vil jeg så gerne have tilsluttet til min PS3 samt mit fjernsyn.. Da der ikke er nogen HDMI ind- eller udgang på den, regner jeg med at jeg kan købe et optisk kabel samt en omgang komponent kabler, og så skulle det virke?

Jeg regner med at sætte det op således:

PS3 --(optisk kabel)--S-Force surround--(komponent)--Fjernsyn

Jeg er ikke den store teknikhaj, så hvilke slags kabler skal jeg gå efter? Nogle dyre nogen eller er det ikke så vigtigt?
Gravatar

#2 HonoDelLoce 12 år siden

Hvorfor er det, at du vil have et komponent-stik fra surround til fjernsyn?
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#3 frankdrebin 12 år siden

HonoDelLoce (2) skrev:
Hvorfor er det, at du vil have et komponent-stik fra surround til fjernsyn?


Fordi der ikke er en HDMI udgang på S-Force enheden.. Og jeg vil jo gerne have det fulde udbytte af HD materialet fra PS3'en, når det kommer igennem S-Force enheden.. Der er dog en optisk udgang på den.. Men ikke en indgang på mit fjernsyn..
Gravatar

#4 HonoDelLoce 12 år siden

Men optisk kabel er jo kun lyd?

Du skal stadig have et HDMI-stik fra PS3 til fjernsyn og så et optisk kabel fra PS3 til S-Force :)
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#5 Slettet Bruger [559486472] 12 år siden

Du kan sagtens bruge HDMI til tv'et. Component understøtter godt nok op til 1080i, men hvis dit tv kan køre 1080p, kan du ligeså godt bruge HDMI.

Kvaliteten af kabel, både HDMI og et optisk kabel, er ikke noget man skal gå alt for meget op i.

Billige optiske kabler kan ofte være lidt stive i det, så hvis det skal bøjes meget, kan det betale sig, at kigge efter et, der er mere fleksibelt, ellers køber du bare det billigste du kan finde.
Gravatar

#6 frankdrebin 12 år siden

Billede af bagsiden af enheden

HonoDelLoce (4) skrev:
Men optisk kabel er jo kun lyd?....


Jeg skrev jo at jeg ikke er den store teknikhaj ;) Så det vidste jeg ikke..


utyske (5) skrev:
Du kan sagtens bruge HDMI til tv'et. Component understøtter godt nok op til 1080i, men hvis dit tv kan køre 1080p, kan du ligeså godt bruge HDMI.

Kvaliteten af kabel, både HDMI og et optisk kabel, er ikke noget man skal gå alt for meget op i.

Billige optiske kabler kan ofte være lidt stive i det, så hvis det skal bøjes meget, kan det betale sig, at kigge efter et, der er mere fleksibelt, ellers køber du bare det billigste du kan finde.


Så hvis jeg forstår det rigtigt, så skal jeg bare fortsætte med mit HDMI fra PS3 til TV, og så bare sætte et optisk kabel i PS3 til S-force..

Hvis jeg så gerne vil bruge min S-force til dvd skiver også, hvad ville så være bedst forbinde S-force til TV med?
Gravatar

#7 Slettet Bruger [559486472] 12 år siden

Kan dendér S-force afspille dvd'er?
Gravatar

#8 frankdrebin 12 år siden

utyske (7) skrev:
Kan dendér S-force afspille dvd'er?


Det går jeg ud fra siden der er en dvd-sliske...

Forside af enheden
Gravatar

#9 Slettet Bruger [559486472] 12 år siden

Aight, jeg kender slet ikke sådan en.

Men så vil den bedste løsning være at tilslutte dendér S-force til tv'et med component-kabel og sætte enheden til at køre progressive scan. Det giver et langt bedre billede, end at køre med scart-kabel.
Gravatar

#10 HonoDelLoce 12 år siden

Men når nu du har en PS3, er det så ikke bedre blot at bruge den til DVD'er også?

Jeg ved godt, at det måske bruger lidt mere strøm at skal have den tændt, men den er dog glimragende til at opskalere DVD-film, og når den nu alligevel er sat til......... ;)
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!

Skriv ny kommentar: