Gravatar

#1 Twister 11 år siden

Hej folkens

Min bærbar kunne efterhånden godt trænge til en god gang rengøring da den er ret støvet og tit bliver så varm at den lukker computeren af sig selv.

Jeg ville høre om dette ikke er noget man kan få professionel hjælp til, da jeg ikke gider eller kan ordne det selv.

Jeg bor i København og ville være taknemmelig for bud på gode steder at få den slags ordnet.
“I should say that I was a visual person. I experience with my eyes and never, or rarely, with my ears...to my constant regret.” - Fritz Lang
Gravatar

#2 Slettet Bruger [1120323091] 11 år siden

En hvilken som helst decideret computerbutik burde være i stand til at hjælpe dig med det, men hvem der er bedst/billigst, skal jeg ikke kunne sige, da det typisk er noget folk selv klarer.

Her tænker jeg på butikker som Føniks Computer, Stratek Data og de andre butikker, der ligger på Falkoner Allé på Frederiksberg, ikke ComputerCity og den slags kæder.
Gravatar

#3 Twister 11 år siden

Mange tak for det hurtige svar. Jeg prøver lige at kigge på de butikker du har skrevet. Hvis der er andre der har gode erfaringer med en butik der har renset deres computere for støv vil jeg da også meget gerne høre om dette :)
“I should say that I was a visual person. I experience with my eyes and never, or rarely, with my ears...to my constant regret.” - Fritz Lang
Gravatar

#4 MMB 11 år siden

Hvorfor kan du ikke ordne det selv? :) Umiddelbart bør det ikke være en svær opgave. :)
Gravatar

#5 Twister 11 år siden

Foeller (4) skrev:
Hvorfor kan du ikke ordne det selv? :) Umiddelbart bør det ikke være en svær opgave. :)


har ikke prøvet at skille en bærbar ad før og magter ikke at jeg forsøger og så computeren går i smadder fordi jeg rørte ved noget jeg ikke lige måtte. Så hellere betale de "relativt" få penge for at få den renset 100% korrekt den ene gang :)
“I should say that I was a visual person. I experience with my eyes and never, or rarely, with my ears...to my constant regret.” - Fritz Lang
Gravatar

#6 Slettet Bruger [1120323091] 11 år siden

Som Foeller skriver, er det som regel ikke den sværeste opgave og man har bare brug for lidt luft på dåse, hvilket koster omkring 100 kr, samt måske lidt vatpinde.

Man kan finde såkaldte tear down guides til de fleste bærbare computer online, der viser skridt for skridt hvordan man splitter dem ad og kun sjældent kræver det mere end en håndfuld skruer at komme ind til hvad man skal rense.
Gravatar

#7 MMB 11 år siden

Utyske siger det meget fint. Det hele er ikke så skrøbeligt, som man skulle tro. :)
Hvilken bærbar har du?
Gravatar

#8 Twister 11 år siden

Acer Aspire 5738G
“I should say that I was a visual person. I experience with my eyes and never, or rarely, with my ears...to my constant regret.” - Fritz Lang
Gravatar

#9 Slettet Bruger [1120323091] 11 år siden

Ah, jeg har hurtigt kigget et par guides igennem og der ser faktisk ikke ud til at være en nem måde at komme til kølesystemet på, så det er nok en mere sikker rute at prøve en butik.

Jeg har selv en Acer og der skal man bare pille en skrue ud, så er der adgang til hele indmaden, så man kan rense kølesystem, pille RAM, harddisk o.s.v. ud. Jeg har selv opgraderet RAM i den og smidt en SSD i.
Gravatar

#10 Twister 11 år siden

utyske (9) skrev:
Ah, jeg har hurtigt kigget et par guides igennem og der ser faktisk ikke ud til at være en nem måde at komme til kølesystemet på, så det er nok en mere sikker rute at prøve en butik.

Jeg har selv en Acer og der skal man bare pille en skrue ud, så er der adgang til hele indmaden, så man kan rense kølesystem, pille RAM, harddisk o.s.v. ud. Jeg har selv opgraderet RAM i den og smidt en SSD i.


Ok tak for rådet. det Bekræftede bare min første fornemmelse om at jeg hellere bare må kontakte en butik og se hvad det koster hos dem. jeg forsøger at tage kontakt til Føniks Computer og Stratek Data og høre om det er noget de kan ordne :)
“I should say that I was a visual person. I experience with my eyes and never, or rarely, with my ears...to my constant regret.” - Fritz Lang

Skriv ny kommentar: