Nu har jeg mere eller mindre bestemt mig for hvilket tv jeg skal have købt mig (Panasonic 42PZ70E). Derfor er jeg nu på udkig efter noget lyd til min lille stue. Men hvad har jeg brug for? Hvad bør jeg købe?
Det skal siges, at jeg ikke har et kæmpe budget at købe for, det bliver nok i omegnen af 8k.
Lyden skal bruges til: * Mediecenter - Afspilling af: - BD - DVD - CD * Zaptor - Digital tv, HD såvel som SD
Jeg har tænkt på enten at købe et sæt som Harman Kardon's HKTS 11 sammen med en Denon AVR-1508, eller at købe noget lidt dyrere og så købe det i etaper. En tredie mulighed er et af Bose's 3-2-1 systemer, der lyder ganske fint.
Umiddelbart er jeg mest til den første løsning, da jeg alligevel ikke er (og aldrig bliver) lyd-feinschmecker.
Hvad kan der anbefales til omkring 7-8k? Håber I kan komme med lidt input til en stakkels mand, der ingen forstand på emnet har :)
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
#2 Prøv og hør B&W Minetheatre systemet som også er på HiFiklubbens side, dog lidt dyrere. Der er en anmeldelse her, dog med en anden sub. Men satelitterne er virkelig kvalivare.
Og gør som Kadann siger. Tag dine yndlings DVD'ere og HD'ere med og få dem til at demoe for dig.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Efter en snak med flere kloge hoveder og et visit inde ved HFK, har jeg nu en plan. Jeg investerer nok i en Denon AVR-1908 og beholder i første omgang mine gamle højtalere. Så mangler jeg dog en sub, om jeg køber den med det samme eller venter lidt, det ved jeg ikke.
Uanset hvor glad jeg selv er for Denon og den receiver jeg har nu, vil jeg sige Onkyo 605'eren er og bliver et bedre køb i den klasse du kigger på. Dens svagheder er, at den bliver varmere end 1908'eren og ikke helt kan spille store højttalere op. Derudover kan den dekode alle de nye lydformater.
Jeg har også kigget på Onkyo'en flere gange, men valgte den egentligt fra rimeligt hurtigt, da den efter sigende skulle blive meget varm. Jeg er udemærket klar over at HFK ikke selv fører Onkyo, men jeg talte nu slet ikke om den med dem.
Men hvis den har så meget mere at byde på, så vil jeg da tage den med ind i overvejelserne igen. Angående dens kræfter, så vil det ikke blive noget problem (antager jeg). Jeg får aldrig fat i brutale højtalere, og da jeg bor i lejlighed, så er det begrænset hvor højt jeg kan tillade mig at spille.
Vil lige tage en kigger på den anmeldelse. Indtil nu har jeg kun fundet den ved tyske forhandlere (primært fordi jeg ikke kender så mange danske), men kan den fåes herhjemme også?
Edit: Oh! Først nu ser jeg at den understøtter Dolby True HD og DTS-HD. Nå, den er så officielt med i kampen igen :) Tak for HU.
Uddrag Bottom Line Though I'll occassionally splurge big on speakers, the truth is I'm generally not a flagship kind of guy. Rather, I usually shop for gear that does the job at an affordable price and, bearing in mind the rapid rate of obsolescence of everything silicon, I pay careful attention to features that will prolong the product's lifetime. Of course, I demand strong performance. The Onkyo TX-SR605 fits all my criteria. I like its performance (particularly audio); I like its connectivity (especially HDMI 1.3a); I like its features (the triple-location auto-room tuning is great); I like its future-proofing (such as Dolby TrueHD and DTS-HD decoding); and I like its price. What's not to like? Any more questions?
#1 dyg 16 år siden
Det skal siges, at jeg ikke har et kæmpe budget at købe for, det bliver nok i omegnen af 8k.
Lyden skal bruges til:
* Mediecenter - Afspilling af:
- BD
- DVD
- CD
* Zaptor - Digital tv, HD såvel som SD
Jeg har tænkt på enten at købe et sæt som Harman Kardon's HKTS 11 sammen med en Denon AVR-1508, eller at købe noget lidt dyrere og så købe det i etaper. En tredie mulighed er et af Bose's 3-2-1 systemer, der lyder ganske fint.
Umiddelbart er jeg mest til den første løsning, da jeg alligevel ikke er (og aldrig bliver) lyd-feinschmecker.
Hvad kan der anbefales til omkring 7-8k? Håber I kan komme med lidt input til en stakkels mand, der ingen forstand på emnet har :)
#2 dyg 16 år siden
#3 filmz-Kadann 16 år siden
Da jeg skulle vælge højttalere, lavede jeg en mix-CD med musik jeg hører til daglig og lyttede til det på forskellige højttalere.
#4 filmz-Bruce 16 år siden
Og gør som Kadann siger. Tag dine yndlings DVD'ere og HD'ere med og få dem til at demoe for dig.
#5 dyg 16 år siden
#4 - De er lige dyre nok, som det ser ud lige nu, men jeg tager lige en recap på min økonomi, når tv'et er blevet købt.
Tak for input :]
#6 dyg 16 år siden
#7 filmz-Bruce 16 år siden
Uanset hvor glad jeg selv er for Denon og den receiver jeg har nu, vil jeg sige Onkyo 605'eren er og bliver et bedre køb i den klasse du kigger på. Dens svagheder er, at den bliver varmere end 1908'eren og ikke helt kan spille store højttalere op. Derudover kan den dekode alle de nye lydformater.
Tysk anmeldelse
Hvis HFK har sagt noget andet, så husk på, at de ikke forhandler Onkyo :)
#8 dyg 16 år siden
Men hvis den har så meget mere at byde på, så vil jeg da tage den med ind i overvejelserne igen. Angående dens kræfter, så vil det ikke blive noget problem (antager jeg). Jeg får aldrig fat i brutale højtalere, og da jeg bor i lejlighed, så er det begrænset hvor højt jeg kan tillade mig at spille.
Vil lige tage en kigger på den anmeldelse. Indtil nu har jeg kun fundet den ved tyske forhandlere (primært fordi jeg ikke kender så mange danske), men kan den fåes herhjemme også?
Edit: Oh! Først nu ser jeg at den understøtter Dolby True HD og DTS-HD. Nå, den er så officielt med i kampen igen :) Tak for HU.
#9 filmz-Bruce 16 år siden
Fri fragt fra Sverige 4.732,-
Alle tråde om 605 hos Recordere
Onkyo 605 tråd mange sider, hos AVSForum
Anmeldelse Sound And Vision Magazine
Uddrag
Bottom Line
Though I'll occassionally splurge big on speakers, the truth is I'm generally not a flagship kind of guy. Rather, I usually shop for gear that does the job at an affordable price and, bearing in mind the rapid rate of obsolescence of everything silicon, I pay careful attention to features that will prolong the product's lifetime. Of course, I demand strong performance. The Onkyo TX-SR605 fits all my criteria. I like its performance (particularly audio); I like its connectivity (especially HDMI 1.3a); I like its features (the triple-location auto-room tuning is great); I like its future-proofing (such as Dolby TrueHD and DTS-HD decoding); and I like its price. What's not to like? Any more questions?
3349 fra Tyskland, betaling via Vorkasse men god butik
#10 dyg 16 år siden