Gravatar

#21 Richard Burton 11 år siden

#20 Ja det er ingen skade til, at rykke tæt på :)
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!
Gravatar

#22 PredatorX 11 år siden

Jeg sidder 3½ meter fra 65".. det er fint! :D
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#23 Slettet Bruger [177368669] 11 år siden

Man er vist blevet pussy whipped, hvis man mener at ens tv/skærm er stor nok. :p

Det kan ALTID blive større, faktum!
Gravatar

#24 Collateral 11 år siden

utyske (23) skrev:
Man er vist blevet pussy whipped, hvis man mener at ens tv/skærm er stor nok. :p

Det kan ALTID blive større, faktum!


Hehe selvfølgelig kan den det, men den skal jo også lige kunne være i rummet.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#25 Slettet Bruger [177368669] 11 år siden

Visse-vasse, man bryder bare væggen ned til næste rum og/eller naboen! :D
Gravatar

#26 Tommy Kristensen 11 år siden

SIR Ridley Scott (10) skrev:
Det giver ikke mening med 3D IKKE at sidde tæt på. Forskellen på 3D ved at sidde en 1-1½ meter fra skærmen til 3 meter er stor. Da jeg så Prometheus i Baltoppen sad jeg på 3. række. Resten puttede sig sammen bagi. Hvorfor?!?!?! En ven købte en Pana VT30 og klagede over 3D'en. Jeg kom forbi og flyttede hans sofa helt frem, så skærmen fyldte det meste af hans udsyn. Siden da, har han siddet dér. Det er fordelen ved HD. At man kan komme helt tæt på for at udnyttet formatets potentiale.


Jeg er forvirret. Det er jo netop også det jeg skriver. Jeg oplever ret tit, at folk med nogle store stuer og skærme på 42-46" sidder alt for langt væk. TV'et er i forvejen for lille, og det hjælper så ikke på det, at der er 4-5m over til det. Så er selv 52" nær minimums grænsen - men mine erfaringer er bare, at man skal op omkring 60" - og gerne mere.

HonoDelLoce (9) skrev:
For det første - hvilken forskel gør en ramme? Det er vel det indenfor - altså, billedet - der er vigtigt? Om du sidder herhjemme med en ramme rundt om tv'et (der i øvrigt er så lille på mit tv, at det ligner billedet hænger direkte på væggen) eller sidder i biffen med en sort kant rundt om lærredet (da det på ingen måde er så stort, at det dækker ens synsfelt), det giver for dælen da det samme.


Det er jeg så overhovedet ikke enig i :) Jeg synes det gør en kæmpe forskel om ens billede er widere end den kant ens briller giver i ens synsfelt - kontra at ens billede består af kanten på brillerne, lidt hvid væg (i 9 ud af 10 tilfælde) der fylder måske 10-20% af en ens totale synsfelt (lad os så kalde det den ekstra ramme) - og så tv'et til sidst - der måske endda tilføjer en ekstra ramme kant - selvom den måske er lille. Rent æstetisk, er det bare ikke et optimalt billede for mig. Men smag og behag.

Jeg vil så gi' dig, at hvis du maler den væg du hænger tv'et op på, ikke reflekterende sort, så vil det hjælpe en del - og det er nu lang tid siden, at jeg har set et biograflærred monteret på en hvid væg i en biograf. Så jeg vil ikke mene at det er det samme.
Gravatar

#27 Richard Burton 11 år siden

Tommy Kristensen (26) skrev:
Jeg er forvirret. Det er jo netop også det jeg skriver. Jeg oplever ret tit, at folk med nogle store stuer og skærme på 42-46" sidder alt for langt væk. TV'et er i forvejen for lille, og det hjælper så ikke på det, at der er 4-5m over til det. Så er selv 52" nær minimums grænsen - men mine erfaringer er bare, at man skal op omkring 60" - og gerne mere.


Beklager. Jeg har tydeligvis misforstået dig så :) Enig i ... desto større desto bedre, men jeg er faktisk overrasket over, at 50" er ganske virkningsfuld, blot man kommer tæt nok på.
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!
Gravatar

#28 Tommy Kristensen 11 år siden

Collateral (11) skrev:
Tak for de mange tilbagemeldinger.

Jeg tog en beslutning ud fra OxxYs råd om at finde nogle modeller der er anmeldelser af og købte denne: http://www.wupti.com/Produkter/TV-HIFI/TV/631097/S...

Den er blevet rost på et par sider. 3Den var mig ikke bydende nødvendig, men det generer mig ikke at den er der - jeg kan jo bare lade være at bruge den.


Ser fed ud, og med den sommer vi har i vente, så kan man vist med ret god samvittighed bare sidde indenfor og se film :)

Har selv kigget på en Samsung-skærm, godt nok en Signage/Commercial skærm, men tør bare ikke købe den, da de sjældent bliver anmeldt, men billedet så pissegodt ud.

Skriv ny kommentar: