Gravatar

#1 Patriarch 16 år siden

Så er jeg gået i gang med The West Wing. Er snart færdig med first season.

Synes det er ok, og ganske hyggeligt. Men jeg kunne godt tænke mig at vide om serien får lidt mere kant senere hen? Synes den er lidt for blød, og cozy... Jeg tænker specielt på efter 11 september at man kunne tænke sig tonen ændres lidt?

Jeg savner det internationale stof. Indtil videre har der kun været episoden med Indiens invasion.

Derudover... bliver serien bedre i jeres øjne eller er første sæson den bedste?
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#2 chandler75 16 år siden

Jeg husker ikke rigtig første sæson, men tvivler på, det er den bedste. Serien bliver i hvert fald senere hen fremragende - dens realisme skal selvfølgelig tages med en smule forbehold (jeg er ikke sikker på, de i samme grad i virkeligheden konstant går rundt og laver små jokes og punchlines i det hvide hus). Men de politiske emner virker ret realistiske - både de inden- og udenrigske, og seriens karakterer gennemgår en troværdig udvikling.

Jeg husker det som om, at der er ret meget internationalt stof senere hen - og især efter 9-11.

Den sidste sæson er nok den svageste, hvor en ny præsident skal tage over, men jeg savner alligevel serien.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#3 Patriarch 16 år siden

Ok interessant.

Det måtte næsten være givet at serien ændre sig lidt efter 9/11. Lige pt. synes jeg serien har en lidt naiv tone...

Hvem spiller den nye præsident der tager over? (eller er det spoiler material?)
Gravatar

#4 chandler75 16 år siden

Det vil være at spoile det, idet sidste sæson (og måske også næstsidste - kan ikke helt huske det) primært fokuserer på hvem, der skal være den demokratiske kandidat (der tager over efter Bartlet), og valgkampen mellem den demokratiske kandidat og den republikanske (en god overraskelse skuespillermæssigt).

Serien slutter efter den nye præsident er indtrådt.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#5 Patriarch 16 år siden

Har de så tænkt dig at udskifte hele castet?

Jeg mener, såvidt jeg ved er embedsmænd i USA ansat af administrationen.
Gravatar

#6 chandler75 16 år siden

Serien er jo slut finito - der kommer ikke flere sæsoner :)
Gravatar

#7 Patriarch 16 år siden

ah ok :)
Gravatar

#8 Patriarch 16 år siden

ingen andre West Wing fans?
Gravatar

#9 Zelle 16 år siden

Jeg er lige blevet færdig med at se serien. Så jeg er ganske nyklækket fan, men fandt serien rigtig god.

Kan generelt være rimelig enig med Chandler. Den bliver lidt mere rå udenrigspolitisk senere hen. Blød og cozy vil jeg i hvert fald ikke kalde de senere sæsoner.

Jeg syntes så faktisk meget godt om sidste sæson, der ligesom runder det hele af, og sørger for at vi har set hele processen fra start til slut. (Selvom starten så kommer til sidst :)
Meen den er ikke lige så stærk som de tidligere sæsoner.

Jeg vil ikke nævne mere, da du heller skal nyde det som det kommer. Enjoy! ;D
"We're on an express elevator to hell - going down!" - Aliens
Gravatar

#10 Patriarch 16 år siden

Slutningen på sæson 1 og starten på sæson 2 er lækker :)

Skriv ny kommentar: