Gravatar

#11 Kisbye 11 år siden

Jeg er selv helt vild med den serie der hedder "The King of Queens".
Humoren går rent ind hos mig og jeg har da også set den et par gange.

Edit:
Jeg har kun set en lille smule Big Bang Theory. Den overdrevne brug af dåselatter ødelægger det for mig.
Imagine an elephant with the flu. One sneeze and it breaks it's bloody neck - Fukkatsu no hi AKA Virus (1980)
Gravatar

#12 Neranders 11 år siden

Riqon (10) skrev:
Ikke et must at være fysiknørdet, nej, men måske tegneserienørd :p En popkulturel viden virker til at være ret nødvendig for at forstå 20% af vitserne. Resten handler selvfølgelig bare om sex(ualitet) og social akavethed, og her skulle alle kunne følge med. ;)


Det har du så helt ret, nogle jokes nok vil ryge lige hen over hovedet, for eksempel en, hvor Sheldon er klædt ud som Doppler effekten til Halloween. Men mange af de sjoveste momenter er netop bygget op omkring den sociale akavethed, der ofte opstår. :)
"My first girlfriend turned into the moon."
"That's rough, buddy."
Gravatar

#13 davenport 11 år siden

Og Kaley Couco er jo i sig selv nok til at se den...
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#14 Muldgraver 11 år siden

#1
Seinfeld kan anbefales.
"Mørk ånde i det grønne krat." G. Trakl
Gravatar

#15 Riqon 11 år siden

#13 - Ja, hun er virkelig morsom. Og sådan noget.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#16 Åkepool 11 år siden

inflector (7) skrev:
Scrubs må være et bud. Ikke en klassisk sitcom, men den er sjov og velspillet. Sæson 1-5 er helt fantastiske, derefter går det desværre noget ned af bakke.


Helt sikkert også mit bud. Scrubs er:

Romance (1) skrev:
en eller anden forholdsvis meningsløs sjov serie;


med nogle herlige hovedroller.
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#17 Tommy Kristensen 11 år siden

Min kæreste er helt vild med Fox' "New Girl" - og må indrømme at jeg også er hoppet med på vognen. Den kørte på et tidspunkt på TV2 Zulu. Den kravler også længere og længere på TV.coms hitliste.
Gravatar

#18 Collateral 11 år siden

Neranders (12) skrev:
Det har du så helt ret, nogle jokes nok vil ryge lige hen over hovedet, for eksempel en, hvor Sheldon er klædt ud som Doppler effekten til Halloween. Men mange af de sjoveste momenter er netop bygget op omkring den sociale akavethed, der ofte opstår. :)


Ja og der er jo også andre nørdeelementer man kan nikke genkendende til, selv hvis man ikke er fysiknørd... Hvilket jeg ingenlunde er. Og alligevel kan jeg virkelig godt lide den.

BN (8) skrev:
Jeg er enig så langt som til, at 'Friends' er den bedste af disse to serier. Men vi kan ikke vide, hvad Romance kan lide, så det er jo bare med at give hende nogle forslag. Så finder hun selv ud af, hvad der falder mest i hendes smag. Personligt finder jeg 'Everybody loves Raymond' fremragende - og det er derfor jeg anbefaler den.


Det er nu også helt fint at du anbefaler den :) Jeg er bare ikke så vild med den. Udover Robert, er jeg ikke synderligt vild med karaktererne, og der er langt imellem de virkelig morsomme øjeblikke i min optik.

-

Er 'Frasier' overhovedet nævnt? Min absolutte favorit sit-com (muligvis delt med 'Roseanne')
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#19 BN 11 år siden

Collateral (18) skrev:
Det er nu også helt fint at du anbefaler den :) Jeg er bare ikke så vild med den. Udover Robert, er jeg ikke synderligt vild med karaktererne, og der er langt imellem de virkelig morsomme øjeblikke i min optik.


Jeg så serien første gang, mens jeg var midt i en separation med efterfølgende skilsmisse, og jeg var imponeret (og er stadig) imponeret over, at den rammer 100 procent plet med sin komiske udlevering af ægteskabelige konflikter og problemer, samt ægtefællers svagheder og tilbøjeligheder. Jeg har senere fundet af hvorfor. Det er fordi manuskriptforfatterne har brugt deres egne ægteskabelige erfaringer. :-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#20 Collateral 11 år siden

BN (19) skrev:
Jeg så serien første gang, mens jeg var midt i en separation med efterfølgende skilsmisse, og jeg var imponeret (og er stadig) imponeret over, at den rammer 100 procent plet med sin komiske udlevering af ægteskabelige konflikter og problemer, samt ægtefællers svagheder og tilbøjeligheder. Jeg har senere fundet af hvorfor. Det er fordi manuskriptforfatterne har brugt deres egne ægteskabelige erfaringer. :-)


Det er også fair. Jeg skal ikke tage din personlige relation til serien fra dig, da jeg udmærket kender det at blive fanget af en given serie eller film fordi den rammer ind i en personlig livssituation eller lignende. Jeg synes bare ofte seriens kvindelige islæt (Debra) bliver så bestemmende at hun er ubehagelig og man glemmer at vise tingene med bare en smule nuancer. Jeg tvivler ikke på at de situationer der portrætteres kan opstå, jeg synes bare portrætteringen af Debra er usympatisk og har ikke specielt meget til overs for hovedpersonen selv heller, da hans motivation ofte blot er at han vil undgå at foretage sig et eller andet, eller have lov til at golfe eller lignende. For mig virker han ærlig talt ikke som noget særligt sympatisk eller relaterbart menneske.

Måske har f.eks. 'Friends' der en force i at der er så mange forskellige typer i den relative front (jeg ved ikke om man kan tale om total lige fordeling mellem dem) og dermed er der lidt større chance for at ramme en humor og en karaktertype en given seer kan finde sympati for. En serie som 'Roseanne' virker for mig som en langt mere nuanceret fremvisning af parforholdets kringelkroge og jeg ved godt at nogen vil have svært ved at forbinde den rapkæftede Roseanne med noget der bare minder om at være nedtonet, men serien har faktisk rigtig mange gennemgående konflikter, der ikke løses med sit-com tryllestaven ved enden af et afsnit. At man så kobler det med humor, er i mine øjne sindssygt dygtigt.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone

Skriv ny kommentar: