Gravatar

#1 wiseguy 15 år siden

Faldt lige over en omtale af denne serie, som jeg bare overhovedet ikke har hørt en dyt om??
Den ser ikke uinteressant ud og sæson 1 har release til maj.
Er der nogen af jer, der har set noget til den, hører jeg gerne evt. kommentarer
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#2 Highland Park 15 år siden

Der er et par tråde om den her:
http://filmz.dk/anna-paquin-i-hbo-vampyrserien-tru...
&
http://filmz.dk/forum/tv-serier/true-blood-nye-hbo...

Jeg har desværre ikke selv set noget af den endnu.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#3 Slettet Bruger [2746424270] 15 år siden

Den var nomineret til en Golden Globe for Best TV Series - Drama, så noget må den serie da kunne.
Gravatar

#4 ReneNP 15 år siden

Jeg har set første sæson, og jeg syntes egentligt meget godt om den.

Den er lidt anderledes i forhold til andre "Vampyr" serier. Idét det er en drama serie.

Jeg ser hvert fald frem til at sæson 2 kommer engang her til efteråret.
Gravatar

#5 Girovar 15 år siden

Jeg er lidt sent på den, men synes alligevel lige, at jeg vil give mit besyv med...

Først og fremmest kan jeg varmt anbefale True Blood. Jeg har set hele sæson 1 og venter spændt på 2'eren her til efteråret.

True Blood er en vampyrserie, men den er dog noget anderledes end det vi har set tidligere. Vil bestemt ikke kalde det en mainstream-serie, den har en noget, næsten komisk morbid, tilgang til emnet. Vi Følger hovedpersonen Sooke (Anna Paquin), som er en tankelæsende barpige i en en eller anden lille backwater-by i Louisianna. Verdens vampyrer er stået frem i rampelyset og tilkendegivet deres eksistens, og prøver nu at få en tilværelse sammen med mennersker til at køre. Sookie involveres med vampyren Bill, og det ændrer selvfølgeligt alt, og man kan vist roligt sige at byen aldrig bliver den samme igen.
'I lost my shoe...': Sam Winchester in Supernatural - Bad Day at Black Rock
Gravatar

#6 filmz-yoshimura 15 år siden

Er også spændt på at se den til maj, når den kommer på dvd - tak for input :o)
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#7 filmz-Jawbreaker 15 år siden

Er der nogen der har læst bøgerne? :)
Nu er jeg lige blevet færdig med bog nr. 8 (From Dead to Worse) og venter spændt på bog nr. 9, som kommer til maj.
Jeg har kun set de to første afsnit af serien - mest fordi jeg ikke ser fjernsyn så meget og fordi jeg hellere vil se den, når jeg har købt serien på dvd.
Så vidt jeg kan se, så følger serien rimelig godt de handlinger der sker i bøgerne. Dog synes jeg at nogle af de skuespillere som de har valgt til de forskellige roller, måske ikke helt passer ind som dét, jeg egentlig havde tænkt mig - men det er jo forskelligt fra person til person. Dog husker jeg ikke, at Tara var sort? Plus dét, at Sam altså skal have rødligt hår.. Men okay :) Alt i alt, virker serien ret god og som om den følger bøgerne rimelig godt.
Glæder mig til at se resten af sæson 1 og så også sæson 2.
Gravatar

#8 dolphinfriendly 15 år siden

Man skal lige vende sig til den lidt særpræget narrativ og det underligt kitschet univers, men gør man det, venter en absolut fremragende serie. :)

Gravatar

#9 wiseguy 15 år siden

Jeg takker for input - den skal helt klart ha' en chance.
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#10 ks 15 år siden

Vender man sig derimod ikke til det kitschede univers, karakterer, venter dog en ganske middelmådig serie. Det var i hvert fald min opfattelse af serien, desværre. Jeg havde i sin tid store forventninger, men stod desværre af i mangel på interesse både overfor historien og karakterne. Det blev aldrig rigtig interessant, men virkede mere som et langt anstrengt forsøg på at være "anderledes" og interessant.

Skriv ny kommentar: