Gravatar

#1 filmz-yoshimura 15 år siden

Nogen, der har hørt om denne?

Traileren til serien ser ganske lovende ud: TRUE BLOOD
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#2 Spanner 15 år siden

Traileren til den næste serie, HBO vil stoppe på utilfredsstillende vis.

Det er modigt når man ser på, hvordan det er gået for de to seneste tv-serier om vampyrer: Moonlight og Blade.

Jeg har ikke været imponeret over HBOs nosser siden de slagtede Deadwood (og iøvrigt næppe kommer til at holde deres løfte om to film til at runde den af). Det mest innovative, de har lavet på det seneste er Flight of the Conchords og Generation Kill (der ikke just er den nye Band of Brothers, men stadig ganske okay).

Måske er det meget godt, at man kan gå ind til True Blood uden forventninger, der rækker ind i skyerne.
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#3 McPeter 15 år siden

Hmm interessant.

Der står det er fra folkene bag Six Feet Under - nogen der kort kan beskrive hvad den handler om?

Hvad med Fligh of the Conchords og Generation Kill?
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#4 Spanner 15 år siden

Flight of the Concords er en komedieserie med musicalelementer. Den handler om bandet "Flight of the Conchords" bestående af Brett og Jermaine, der er rejst til New York fra deres hjemland New Zealand for at prøve at slå igennem.

Humoren er MEGET speciel, og stilen med 2-3 sangnumre i løbet af et 30 minutters afsnit vil næppe falde i alles smag. Selv synes jeg, at serien er både morsom og original, og den har da også fået lov til at køre endnu en sæson på HBO.

I Generation Kill følger man en gruppe US Marines under de første 3-4 uger af invasionen af Irak i 2003. Det er som sagt ikke Band of Brothers, men der er godt skuespil og høj production value.

Six Feet Under handler om en utilpasset familie, der driver en bedemandsforretning i Californien. Der er masser af sort humor i den og gode skuespillere. Jeremy Sisto og Michael C. Hall (Dexter) fik, hvad der må kunne betegnes som deres gennembrud i denne serie.
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#5 DarkLight 15 år siden

True Blood virker lidt lunken. Ikke noget jeg ville følge.
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#6 McPeter 15 år siden

#4 - mange tak for det fine svar. :-)

Edit: Kan det passe at man ikke kan købe Generation Kill endnu?
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#7 Spanner 15 år siden

Ja den kørte for kun en måneds tid siden
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#8 filmz-gofferoffer 15 år siden

Har selv Six Feet Under-boksen. Den kan klart anbefales!

Men ja, jeg er begyndt at miste troen på HBO. Det er muligt, de startede ud med at lave TV, som ingen andre gjorde, men de tør ikke tage chancer længere. De tager noget så konventionelt som en vampyrserier. Med Alan Ball kan det ikke gå helt galt, men de tør jo intet - især med henblik på at have droppet Preacher. Og Generation Kill vil jo altid lokke seere til, når det er en realistisk skildring af invasionen af Irak. Så de holder sig til det sikre.

Næ nej, Showtime er sgu ved at sætte standarden for tankevækkende, kontroversielt TV.
Men at some time are masters of their fates: The fault, dear Brutus, is not in our stars, but in ourselves, that we are the underlings.
Gravatar

#9 ks 15 år siden

Det er jo Alan Ball, damnit! I hvert fald en serie, jeg tager et kig på i de første par afsnit, for at se om han stadig har, hvad der skal til.

Derudover skal det måske tilføjes, at Generation Kill blandt andet har nogle The Wire skribenter involveret. Derfor er det nok ikke Band of Brothers man skal forvente, men istedet en mindre actionmættet serie, der giver mere opmærksomhed til baghistorierne. Jeg har ikke selv set Generation Kill, men det er i hvert fald min forventning til serien.

Desværre har HBO ikke haft så stor succes på det seneste, men de tager da stadig nogle chancer, så før eller siden finder de vel en ny "The Wire", eller en ny "Carnivale".
Gravatar

#10 McPeter 15 år siden

Og hvad er det nu The Wire handler om? :-D

Og hvis der er flere HBO serier jeg mangler at høre om så bare kom med dem.
Kender kun til Deadwood, BoB, Carnivalé, From the Earth to the Moon, Sopranos (selvom jeg ikke har set den) og så ovennævnte beskrivelser...

Hvad er jeg ellers gået glip af?

Og hvornår kommer BoB2: The Pacific?
Mit film site: http://www.filmtips.dk/

Skriv ny kommentar: