Manden og jeg var lige midt i et par andre serier da Sv4 begyndte at sende den i efteråret så vi optog den og har så set de første 10 afsnit her i julen.
Jeg må sige at jeg er hooked. For mig er Heroes den nye Lost, Men næsten bedre...
Superfed historie der er sød og sjov, uhyggelig og barsk og spændende.
Nu mangler vi så bare at kunne se resten af sæsonen, men vi mistede signalet 15/10 da alle de svenske kanaler blev digitale.
Men hvad synes i andre om serien?
You talk to God, you´re religious. God talks to you, your psychotic" --Dr. House
s1 er fed da den tager sig tid til karakteropbygning samtidugt med en okay historie. S2 gaar desvaerre lidt den forkerte vej efter min mening og det er blevet lidt for meget sodsuppe, men jeg haaber det mest skyldes saeson halveringen og den "manglende" skurk.
Jeg var klart mest positiv efter første gennemsyn, men dens replayvalue er ikke så god igen. Det er god underholdning, men ikke på Deadwood, Carnivale, 24 Timer niveau.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Jeg synes det er en fremragende serie, og heldigvis gider kæresten også at se dem. Jeg er helt vild med looket og stemningen. Jeg synes dog ikke at den er ligeså fed som "Lost", og som Bruce siger, så er det ikke serie man kan se igen og igen.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Har kun set første sæson en enkelt gang. Men det var god underholdning for mit vedkommende. Det er en let serie, men dog ikke dum eller tumpet (som f.eks Prisonbreak). Jeg glæder mig meget til 2. sæson...
Men som Bruce siger.. Er det ikke Deadwood (eller The Wire) niveau. Men hvor meget er også det?
Btw er der nogle My Name Is Earl fans herinde? Jeg har købt første sæson.. og nøj hvor bliver det hurtigt trivielt og kedeligt.
Ahh okay, havde jeg umiddelbart heller ikke tænkt mig, men nu gør jeg ihvertfald slet ikke:-) Jason Lee er alt for linær til at holde serien spændende... Eller måske er hele serien bare for tam i længden. Havde måske været meget sjov idé til en film?
Det er en serie, som fanger fordi den er noget nyt paa super-helte-serie fronten, men desvaerre ogsaa en af de serier, som taber pusten i saeson 2 (der har forelobigt vaeret 12 afsnit).
Har fornyeligt genset flere serier (bl.a. ogsaa amerikanske remakes af europaeiske shows og omvendt) og maa tilslutte mig gruppen som mener at den ikke holder ligesaa godt som andre serier ved flere gennemsyn, selvom der er tale om en serie af hoej kvalitet, saavel mht. skuespil som teknisk. Den lider lidt af skaebne som The 4400 som ogsaa var rigtig spaendende i starten men blev vandet ud istedet for bare at blive rundet af.
Saa matriale forleden paa remaket af "Life on Mars" en serie som i sin oprindelig form er imo den bedste engelske serie i 2006/2007, som netop viser en historie som bliver rundet af mens legen er god. Men roller i remaket kan meget let gaa hen og blive en af de serier som saa kommer til at koere 2 - 3 seasoner og saa oedelaegge den gode ide for, hvis man blot tager et kig paa castet faar en til at tage sig til hovedet.
Hvad jeg proever at sige er at serier, som er basseret saa meget paa dens figurer som fx Heroes, boer man ikke sprede over for langt tid for saa taber de sin replay value. Specielt Sci-Fi serier har det svaert fordi de mere end nogen andre genre afspejler meget den tid man er i, hvor mere eller mindre historiske serier blandet med en god handling som fx Deadwood kan man nyde baade nu og om 20 maaske 30 aar, saa mit haab er at de runder "Heroes" af efter 2 season, saa jeg kan nyde den paa samme maade som jeg goer med fx "Space 1999" eller den foerste Star Trek serie.
#8 hvor findes det 12. afsnit henne? I følge NBC's hjemmeside er sæson 2, kun på 11 afsnit Jeg har indtil videre set til afsnit 8 i sæson 2, synes stadig serien er god - men det virker lidt som om de forsøger at dreje historien i forhold til sæson 1
#1 Winniepooh 16 år siden
Jeg må sige at jeg er hooked. For mig er Heroes den nye Lost, Men næsten bedre...
Superfed historie der er sød og sjov, uhyggelig og barsk og spændende.
Nu mangler vi så bare at kunne se resten af sæsonen, men vi mistede signalet 15/10 da alle de svenske kanaler blev digitale.
Men hvad synes i andre om serien?
#2 filmz-ZOPTIKEREN 16 år siden
#3 filmz-Bruce 16 år siden
#4 filmz-vassago 16 år siden
#5 PredatorX 16 år siden
Men som Bruce siger.. Er det ikke Deadwood (eller The Wire) niveau. Men hvor meget er også det?
Btw er der nogle My Name Is Earl fans herinde? Jeg har købt første sæson.. og nøj hvor bliver det hurtigt trivielt og kedeligt.
#6 filmz-sanjo 16 år siden
Så skal du heller ikke købe de andre sæsoner af My Name IS earl. Det er det samme som sæson 1, hvis ikke værre.
#7 PredatorX 16 år siden
Ahh okay, havde jeg umiddelbart heller ikke tænkt mig, men nu gør jeg ihvertfald slet ikke:-) Jason Lee er alt for linær til at holde serien spændende... Eller måske er hele serien bare for tam i længden. Havde måske været meget sjov idé til en film?
#8 filmz-Crystalstar1200 16 år siden
Har fornyeligt genset flere serier (bl.a. ogsaa amerikanske remakes af europaeiske shows og omvendt) og maa tilslutte mig gruppen som mener at den ikke holder ligesaa godt som andre serier ved flere gennemsyn, selvom der er tale om en serie af hoej kvalitet, saavel mht. skuespil som teknisk. Den lider lidt af skaebne som The 4400 som ogsaa var rigtig spaendende i starten men blev vandet ud istedet for bare at blive rundet af.
Saa matriale forleden paa remaket af "Life on Mars" en serie som i sin oprindelig form er imo den bedste engelske serie i 2006/2007, som netop viser en historie som bliver rundet af mens legen er god. Men roller i remaket kan meget let gaa hen og blive en af de serier som saa kommer til at koere 2 - 3 seasoner og saa oedelaegge den gode ide for, hvis man blot tager et kig paa castet faar en til at tage sig til hovedet.
Hvad jeg proever at sige er at serier, som er basseret saa meget paa dens figurer som fx Heroes, boer man ikke sprede over for langt tid for saa taber de sin replay value. Specielt Sci-Fi serier har det svaert fordi de mere end nogen andre genre afspejler meget den tid man er i, hvor mere eller mindre historiske serier blandet med en god handling som fx Deadwood kan man nyde baade nu og om 20 maaske 30 aar, saa mit haab er at de runder "Heroes" af efter 2 season, saa jeg kan nyde den paa samme maade som jeg goer med fx "Space 1999" eller den foerste Star Trek serie.
*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
#9 tiany 16 år siden
Jeg har indtil videre set til afsnit 8 i sæson 2, synes stadig serien er god - men det virker lidt som om de forsøger at dreje historien i forhold til sæson 1
#10 filmz-Crystalstar1200 16 år siden
*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***