Gravatar

#11 Patriarch 16 år siden

Jeg tror Andeby mener ar at der er forskel på om en TV serie slutter på en måde som antager der kommer flere afsnit, eller om slutningen er planlagt. Altså at en god afslutning ikke skal forstås som "god/underholdende/spændede" men som "afrundet og tilfredstillende".
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#12 Spanner 16 år siden

Der blev ikke engang lavet én sæson. Under optagelserne blev sæsonen skåret ned fra 13 til 8 afsnit.

Der er forsøgt på at lave en slags afslutning, men det er tydeligt at det er noget påklistret noget, som forfatterne har været tvunget til at strikke sammen. De var jo heller ikke interesserede i at lukke helt ned for chancen for en fortsættelse, da mærkeligere ting er hændt i tv branchen.

"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#13 filmz-vassago 16 år siden

#11: Det er jeg klar over. Men hvis man kun vil se noget der bliver "afrundet", så skal man måske netop ikke kaste sig over tv-serier der løber mere end en sæson. Så afsluttes sæsoner ofte med cliffhangers, og man får måske ikke et tilfredsstillende svar før flere år senere, hvis overhovedet. flere serier er desværre blevet kørt helt ud på et sidespor, det oprindelige cast udskiftet, og dem der skrev og instruerede i starten er også væk.

Tv-serier der kun kører et år, er jo ikke nødvendigvis dårligere end dem der kører 10...
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#14 Spanner 16 år siden

Ikke nødvendigvis, men mange får nu kniven fordi de ikke tiltrækker seere nok - måske fordi de er for dårlige.

Under alle omstændigheder er det de færreste serier, der fra starten bliver skrevet til kun at vare én sæson, så du får bare cliffhangeren tidligere end ellers.

Gode eksempler er Surface og Invasion, der kørte for et par år siden i USA og vist nok blev købt sidenhen til danske kanaler. De var ok underholdning, men med manglende seertal blev deres cliffhangers til det sidste man så til dem.
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#15 filmz-vassago 16 år siden

Min pointe er stadig, at du ved jo ikke hvad du får før du har set det? Det svarer vel nærmest til at sige, jeg gider ikke at se en film, medmindre der kommer en toer, for ellers er det ikke sikkert at de kan få fortalt historien godt nok, eller afrundet den. Så man skal droppe den/de fordomme - og så bare se film og serier - er man skuffet - så kan man jo droppe dem undervejs.
Gravatar

#16 Patriarch 16 år siden

Nej - det svarer det faktisk ikke til :)
Gravatar

#17 filmz-vassago 16 år siden

#16: Citat: ...Fordi hvis de kun har lavet en sæson af den, gider jeg ikke at følge med i den.

Det er det da stort set det samme, som at sige, jeg gider ikke at se film - fordi der ikke kommer en mere.

Den primære årsag, var at det skulle afrundes godt - men at det var der ingen garanti for - nej, netop, man kan jo aldrig garantere at en specifik serie eller film, vil være underholdende, eller at slutningen superfed. For nogen vil en given afrunding være fyldestgørende, for andre vil der være åbne spørgsmål. Spørgsmål som man måske selv kunne svare på
Gravatar

#18 Patriarch 16 år siden

Der er forskel på at begynde at se en serie fra start af, nyde den og så erfare at der ikke bliver lavet flere sæsoner - og så på at starte med at se en serie som man ved fik en uskønsom behandling "mid-season".

Film laves typisk som afsluttede størrelser. Om man så kan lide en given films slutning er noget helt andet - men man kan typisk regne med at den slutter som tiltænkt, og at man ikke halvvejs fandt ud af at man ikke ville lave den færdigt. Det er sikkert sket før, men jeg er ret sikker på at resultatet er derefter.
Gravatar

#19 lagoni 16 år siden

Hvordan var første afsnit så?
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#20 tiany 16 år siden

Gode tv-serier som kun blev stoppet efter få sæsoner - men som stadig er værd at se:

freaks and geeks
my so-called life
joan of arcadia
popular
arrested development
firefly
boston public
veronica mars
tru calling
dark angel
Valar morghulis

Skriv ny kommentar: