Gravatar

#21 filmz-vassago 16 år siden

#18: Men så skal man slet ikke se tv-serier?

Forholder det sig ikke sådan, at man normalt producerer en pilot, og så får en godkendelse af en af kanalerne, og derefter sætter en større produktion i gang. Inden første sæson så udløber, giver kanalerne thumps up or down - omkring indkøb af endnu en sæson?

Så vidt jeg ved, så er det sjældent, at man har besluttet sig allerede inden en første sæsonstart, om at den skal fortsætte endnu et år - eller stoppe.

Man ved jo ikke hvad man får. Jeg kan jo ikke efter første afsnit se, om den får en uskøn behandling, eller droppet efter første sæson? Så skal jeg vente med at se dem på DVD, og så måske lige vente et par år, så jeg er sikker på at den bliver afrundet fint, eller ikke løber ud i sandet efter 3-4 år...
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#22 filmz-yoshimura 16 år siden

#21 Det, som trådstarter mente, var vel for hulen bare, om der var nogen, der kunne bekræfte, at serien blev cuttet, før man havde nået at producere alle de afsnit, man havde tænkt sig at lave i første sæson, for det mente han at kunne huske. Hvis det var tilfældet, at den bliver cuttet før sæsonens "afslutning", så ville han hellere lade være med at se den.

En pendent til problemstillingen kunne vel være, at man synes, det vil være surt at sætte sig ned og se en film, som så viser sig at slutte 10 minutter inden rulleteksterne, fordi man ikke har fået optaget det hele, eller der er hakker i dvd'en. Havde man vidst det, kunne man have valgt at se en anden film.

Jeg ville personligt aldrig have været foruden Firefly, selv om den slutter temmelig brat, men jeg lånte serien ud til nogle, som også syntes, den var fantastisk, men som efterfølgende gav udtryk for, at hvis de havde vidst, at den sluttede "midt i det hele", så ville de hellere have været det irritationsmoment foruden.

Det er jo heller ikke sjovt at blive snydt for den store finale, når man får et blowjob - så hellere lade være, ikke sandt ;o)
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#23 filmz-vassago 16 år siden

#22: det synes jeg nu ikke er det samme. For når en tv-serie starter, så ved man endnu ikke om den fortsætter, det besluttes oftest undervejs.

Ligeledes kunne man så også sige, at man aldrig skulle have et blowjob, da man fra start ikke ved om kæresten vil dø af hjertestop, eller blive kvalt - inden den store finale som du kalder den...
Gravatar

#24 Michael Andersen 16 år siden

#23 Chancerne for at din kæreste dør inden for 20 sek. er vist ikke så store :P ;)
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#25 filmz-vassago 16 år siden

#24: ...det kommer jo an på tykkelsen.
Gravatar

#26 filmz-yoshimura 16 år siden

#23 Der er jo immervæk stadig en vis forskel på, om sæsonen når at blive afsluttet (altså om ALLE de planlagte afsnit bliver produceret/vist), eller om serien slutter inden da. Det er (efter min mening) ikke lige så surt at se en sæson med en fornuftig sæsonafslutning, som så aldrig bliver ført videre i en efterfølgende sæson, som at se en uafsluttet sæson af en serie.

Og hvis man nu er af samme mening, så kan der jo være en ide i at spørge, hvordan det forholder sig med serien: Er sæsonen afsluttet eller ej? Det forekommer mig at være et ganske reelt spørgsmål, for så kan man VÆLGE, om man vil se serien eller ej.
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#27 Patriarch 16 år siden

De vil ikke forstå ;D
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#28 lagoni 16 år siden

Ikke for at afbryde midt i en ellers dybt interessant diskussion, men igen, er der nogen der har set serien? Er den god?
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#29 filmz-vassago 16 år siden

#26: prøv nu lige at læs hvad jeg skriver :)

Når en tv-serier starter - kan man umuligt vide om der vil blive lavet flere sæsoner, eller om den vil dø efter den første, da man først tager den beslutning efter et par afsnit, markedsundersøgelser osv.

Derfor kan man umuligt vælge udfra tesen: Jeg gider ikke at se tv-serier der kun løb en sæson... Medmindre man altså ønsker at vente et helt år hver eneste gang en serie bliver annonceret - og selv hvis man gjorde det, så har man stadig ingen garanti for at showet vil blive sakset af tv-kanalen lige før kontraktudløb - og man vil så igen ikke kunne runde det ordentligt af, hvis man havde scriptet efter 3-4 sæsoner, og sådan kan man fortsætte.
Gravatar

#30 filmz-yoshimura 16 år siden

#29 Tak, og i lige måde :o)

Som sagt: Jeg taler ikke om serier, der kun løber én sæson, for man kan - som du selv så rigtigt og så rigeligt pointerer - ikke vide, om der kommer flere, når man går i gang med en ny serie.

Men når der er tale om en serie, som man PÅ FORHÅND ved bliver afbrudt INDEN sæsonafslutningen (læs: der bliver ikke produceret en HEL sæson), så kan med en vis sandsynlighed forvente, at serien ikke bliver afsluttet lige så tilfredsstillende, som hvis der var blevet produceret en hel sæson med alle de afsnit, der var blevet planlagt fra starten.

Ikke dermed sagt, at en sæson ikke vil slutte med en cliffhanger, fordi den får lov til at løbe sæsonen ud, men den bliver dog rundet af på en måde, som en serie, der bliver sakset midt i, ikke bliver.

Og når man (trådstarter) nu mener at kunne huske, at seriens første sæson ikke blev produceret til ende, så er det vel rimeligt nok, at han forhører sig herom for så at kunne tage stilling til, om han har lyst til at se serien på trods af, at der på et tidspunkt vil indtræffe et irritationsmoment i form af en uafsluttet sæson, som bliver afrundet forhastet og utilfredsstillende.

Men hvem ved: Måske ser han den alligevel og synes, at det er en superfed serie, som han ikke ville have været foruden, selv om den første sæson ikke bliver rundet tilfredsstillende af, og selv om der ikke kommer en sæson mere. Men han vidste i hvert fald, hvad han gik ind til.

Skriv ny kommentar: