Gravatar

#31 filmz-vassago 16 år siden

#30: "Men når der er tale om en serie, som man PÅ FORHÅND ved bliver afbrudt INDEN sæsonafslutningen (læs: der bliver ikke produceret en HEL sæson), så kan med en vis sandsynlighed forvente, at serien ikke bliver afsluttet lige så tilfredsstillende, som hvis der var blevet produceret en hel sæson med alle de afsnit, der var blevet planlagt fra starten."

Ja, hvis man starter med at se den i DK - men hvad så hvis man følger med via nettet? F.eks Hulu, iTunes, eller de forskellige selskabers onlinetjenester?

Tesen holder kun, hvis man EFTERFØLGENDE ser på den med de øjne.

"Og når man (trådstarter) nu mener at kunne huske, at seriens første sæson ikke blev produceret til ende, så er det vel rimeligt nok, at han forhører sig herom for så at kunne tage stilling til, om han har lyst til at se serien på trods af, at der på et tidspunkt vil indtræffe et irritationsmoment i form af en uafsluttet sæson.

Ja, det har jeg jo så overhovedet heller ikke snakket noget om at man ikke må. Jeg kommenterede blot på den efterfølgende, og afsluttende sætning for post #1:

Fordi hvis de kun har lavet en sæson af den, gider jeg ikke at følge med i den.

Hvorefter jeg kommenterer, at en serie der kun kører en sæson, godt kan være god - og senere igen, at man jo sjældent ved, om den fortsætter yderligere en sæson, før der måske har været vist 10-15 afsnit.

Derfor finder jeg argumentet om, at man ikke skal se serier der kun har kørt et år - ligegyldigt og ubrugeligt - da det jo kun kan bruges hvis set i retrospekt.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#32 Spanner 16 år siden

New Amsterdam blev jo netop sakset inden der var blevet vist et eneste afsnit - hverken i USA eller herhjemme - og skåret ned fra 13 til 8 afsnit
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#33 filmz-vassago 16 år siden

Ja, denne ene serie - hvad så med de resterende? Jeg har hele tiden skrevet, at det var ideen med at man sorterede noget fra udfra tesen: "Hvis der kun er lavet en sæson - så er der spild af tid".

"New Amsterdam" er også et lidt mystisk tilfælde, for man havde først besluttet at sakse showet og den videre produktion, og slet ikke vise den i TV. Men pga strejken smed man alt på programmet man havde i arkiverne.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#34 Spanner 16 år siden

Jeg er heller ikke uenig med dig :)

Hvis jeg levede efter princippet om ikke at se serier, der kun har een sæson, var jeg jo gået glip af Firefly og så havde mit liv været noget fattigere - og min pengepung noget tykkere.

"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem

Skriv ny kommentar: