Gravatar

#11 OxxY 13 år siden

Har også set the wire 3 gange (dog kun sæson 5 to, da anden gennemgang var optakt til sæson 5 :D).
Og jeg er også af den opfattelse at det er den absolut bedst skildrede serier jeg har set. Skuespillet og scriptet for virkelig en til at føle med karaktererne, og ikke mindst får en til at forstå hvorfor de gør som de gør.

Faktisk kan The Wire opsamles med et eneste ord: "Shiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit ...." :D
Gravatar

#12 sluppermand 13 år siden

ks (8) skrev:
bruce, netop tredje sæson er muligvis den bedste. Glæd dig! :)


Efter min mening er fjerde sæson den stærkeste. Sæsonen om the cornerkids and the stoopkids. Castet er sublimt og seriens fokus på skolesystemet er superfacinerende. "It's training for the street". Lige pludselig bliver man introduceret til Randy, Namond, Michael og Dukie der trods deres unge alder, er de mest interessante karaktere i hele serien. Sæson 4 tilhører de knægte. Det betyder dog ikke at sæsonen ikke byder på andre fede højdepunkter. Carcetti's valgkampagne, Bubbles' kamp om overlevelse (Bubs er my man), Prez's nye job, Snoop&Chris på eventyr osv.

Jeg bliver også nødt til at nævne Sæson 2, der desværre har fået meget medvind, som efter min mening er ubegrundet. Man møder en døende del af Baltimore, fagforeningshavnearbejdere. En af de mest rørende historier i The Wire. Der er noget "On the Waterfront" over historien.

I don't love you, but you are the only women for whom I have no contempt.
Gravatar

#13 sluppermand 13 år siden

elwood (10) skrev:
For øvrigt nogen der har link til de der billeder, hvor en person fandt de efterladte bygninger, hvor The Wire var optaget, hvor man ku se dele af settet endnu?


Tvivler på det er hvad du mener, men det er da interessant læsning.

http://www.citypaper.com/special/story.asp?id=1184...
I don't love you, but you are the only women for whom I have no contempt.
Gravatar

#14 elwood 13 år siden

Hel enig med Sæson 2, som også er en af mine farvoritter, Frank Sobotka og hans familie er så fantastisk en historie, og ens opfattelse af faren ændrer sig igennem sæsonen.

Ang. Sæson 4 med skolesystemet ja Prez's kamp imod systemet, som modarbejder hans drøm med de unge, fed drejning hans karakter tager.

Ang. Billederne.

Det var DarkLight der i sin tid fandt dem/linkede til dem.

Det var de efterladte sets, før de blev revet ned.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#15 sluppermand 13 år siden

#14
Jo du har ret med hensyn til Prez i sæson 4. Hvis du lægger mærke til det, så er det det samme bullshit, de alle går igennem. De bliver alle kneppet af højere magter. Bunny af Burrell, Prez af skolesystemet, Bunk af Landsman, Daniels af alle idioterne. Det er den græske tragedie, hvori de misundelige og hævngerrige guder straffer lige præcis hvem det passer dem. Baltimore er fucked
I don't love you, but you are the only women for whom I have no contempt.
Gravatar

#16 OxxY 13 år siden

3 timers radiocast om the wire (har ikke selv hørt den endnu)http://www.slashfilm.com/2008/12/10/filmcast-ep-29-hbo-the-wire-series-review-guests-alan-sepinwall-and-myles-mcnutt/

her er et par af billederne http://www.slashfilm.com/2009/01/06/photos-from-th...

Den originale tråd ser dog ud til at være død :( http://community.livejournal.com/abandonedplaces/1... Men det kan være du kan skrive til brugeren og finde ud af om billederne stadig eksisterer et sted du kan se dem?

Angående sæsonerne syntes jeg også sæson2 er lidt undertippet, men det er måske bare fordi sæson 4 er så skide sublim :)

lidt flere billeder http://www.thecouchsessions.com/2009/01/photos-aba...
Gravatar

#17 elwood 13 år siden

Takker for billederne, hmm må lige gå lidt på jagt, det var så fedt og sidde og ku se dem, og tydelig huske scenerne.

Btw. synes også det er en genial måde de tager afsked med kollegaer nede på deres faste barsted, når de går på pension, jeg har ikke set alt xtramatrialet endnu, eller hørt det, men jeg er overbevist om at det er en ting taget fra det rigtige liv.

Muligvis noget David Simons selv oplevede.

J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#18 sluppermand 13 år siden

[url= the fucking song![/url]
I don't love you, but you are the only women for whom I have no contempt.
Gravatar

#19 elwood 13 år siden

Hehe, så fedt når Freamon siger det 8-)

Btw. ang. Season 5 eneste sted, hvor rigtig sad og tænkte ahhh, er det ikke lige lovligt meget.

Der hvor McNulty opfinder en seriemorder for at klare budget kriserne i enheden, godt nok er han kreativ, og blæser på regel og reglement, men det her "twist" det tog lidt tid for mig og acceptere, virker lige lovlig drastisk selv for McNulty. Bunk vender ham jo også direkte ryggen her.

Det giver self. mulighed for mange stærke scener i sæsonen, bare hele den hændelse med ham den hjemløse som Mcnulty gemmer væk, og hvor han til sidst henter ham hjem igen, og lige står og reflektere over det hele i slutningen.

Men hele ide'en med en Seriemorder han opfinder, er det kun mig som lige sku bearbejde den lidt ?
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#20 elwood 13 år siden

Fortsat
Faktisk er det overraskende nok Lester Freamon som går med til det, men det også fordi han er blevet så træt af hele systemet, at der skal nogle forandringer til.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"

Skriv ny kommentar: