Gravatar

#21 elwood 13 år siden

Hvis det er taget fra en virkelig hændelse, så blir jeg meget overrasket 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#22 elwood 13 år siden

Season 2
[url= skal lige øve sig lidt på en accent 8-)[/url]

Btw. findes der en mere badass Chef end Cedric Daniels?
Utrolig hvad han har måtte finde sig i.

argg tror satme også snart jeg vil se serien igen, har den store box på hylden sweet box 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#23 elwood 13 år siden

Season 2
[url= og Freamon har lidt problemer med afhøring 8-)[/url]
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#24 sluppermand 13 år siden

#19

Hmm, jeg synes faktisk det fungerer. Det er en smule langt ude, men det er med til at sætte en stor fed streg under hvor fucked systemet er. Colvins legalisering af narko i sæson 3 er også ret langt ude, men det fungerer i kraft af at han er magtesløs overfor statistikjagten og står tilbage med intet andet at gøre end at træffe en voldsom beslutning.
I don't love you, but you are the only women for whom I have no contempt.
Gravatar

#25 elwood 13 år siden

#24
Ja det fungere fint i miljøet (serien) og jeg accepterede det også, men jeg sad bare første gang og tænkte... den ville ikke ha gået i virkeligheden, eller ville den, jeg har tit vendt tilbage til det, sågar snakket med andre The Wire fans (jeg lige havde i min kreds) Ingen tvivl om det er genialt fundet på, og der kommer nogen gode historier ud af det, men ja lidt langt ude.

Legaliseringen af Narko, tænkte jeg egentlig ikke så meget over, jeg så nok kun det positive ligesom Colvin, men da det så gik i vasken, ku jeg godt se hvor sidnsygt projekt det egentlig var.

Men i starten fungerede det sku ganske fint 8-)


Jeg må igang med noget kommentar spor snart, så jeg kan finde ud af lidt tanker bag de her to ting, fedt når man kan komme ud i diskousioner som disse, nu skal vi bare ha flere med ombord 8-)

Let's Juke the stats
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#26 Spanner 13 år siden

elwood (19) skrev:
Hehe, så fedt når Freamon siger det 8-)

Btw. ang. Season 5 eneste sted, hvor rigtig sad og tænkte ahhh, er det ikke lige lovligt meget.

Der hvor McNulty opfinder en seriemorder for at klare budget kriserne i enheden, godt nok er han kreativ, og blæser på regel og reglement, men det her "twist" det tog lidt tid for mig og acceptere, virker lige lovlig drastisk selv for McNulty. Bunk vender ham jo også direkte ryggen her.

Det giver self. mulighed for mange stærke scener i sæsonen, bare hele den hændelse med ham den hjemløse som Mcnulty gemmer væk, og hvor han til sidst henter ham hjem igen, og lige står og reflektere over det hele i slutningen.

Men hele ide'en med en Seriemorder han opfinder, er det kun mig som lige sku bearbejde den lidt ?


Jeg synes nu også at Hamsterdam konceptet fra sæson 3 er rimelig langt ude

sluppermand (12) skrev:
Efter min mening er fjerde sæson den stærkeste. Sæsonen om the cornerkids and the stoopkids. Castet er sublimt og seriens fokus på skolesystemet er superfacinerende. "It's training for the street". Lige pludselig bliver man introduceret til Randy, Namond, Michael og Dukie der trods deres unge alder, er de mest interessante karaktere i hele serien. Sæson 4 tilhører de knægte. Det betyder dog ikke at sæsonen ikke byder på andre fede højdepunkter. Carcetti's valgkampagne, Bubbles' kamp om overlevelse (Bubs er my man), Prez's nye job, Snoop&Chris på eventyr osv.

Jeg bliver også nødt til at nævne Sæson 2, der desværre har fået meget medvind, som efter min mening er ubegrundet. Man møder en døende del af Baltimore, fagforeningshavnearbejdere. En af de mest rørende historier i The Wire. Der er noget "On the Waterfront" over historien.


Helt enig. Sæson 2 og 4 står helt klart som de stærkeste for mig. Første sæson ligger lunt i midten mens sæsonerne 3 og 5 halter lidt efter da jeg synes at realismen bliver strukket noget ud i begge.

Yndlingskarakterer:

1. Bubbles
2. Omar
3. Freamon

"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#27 MouseMickey 13 år siden

#19
Selvom det måske virker lidt langt ude, synes jeg selve måden situation bliver håndteret af politikerne og politiet er skildret meget realistisk.
Nikko was easy. Now it's your turn. One night you'll close your eyes, and when they open I'll be there. It'll be time to die
Gravatar

#28 elwood 13 år siden

Langt ude ja, men det var mest ved sæson 5 jeg sådan rigtig begyndte og tænke ah ah skal vi nu ikke lige.

men ja begge ting er langt ude.

Argg ynglings karakter kan man ikke bare sige hele castet 8-)

Prez og Freamon var dog de to første jeg sådan rigtig hang ved, McNulty er primært den første ring i vandet, som starter kædereaktioner 8-)

Men nej jeg tror ikke jeg rigtig kan vælge nogen ud rigtig, Marlow er også en intressant karakter synes jeg f.eks. som især Herc og Carver får lidt, ja skal vi ikke bare sige problemer med 8-)

J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#29 filmz-Bruce 13 år siden

#28 Nej så unge er de altså ikke!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#30 elwood 13 år siden

#27 Bestemt
det de jo også nødt til, der er jo ingen som ved at det er fup, og det også det jeg mener med at selv om det er langt ude, så er det med til og skabe nogle gode historier.

Især når Mener det er Bunk som blir tvunget ud på opgave med mordene, lang tid siden jeg har set serien, så jeg ikke hel sikker.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"

Skriv ny kommentar: