George Lucas maner nu tidligere spekulationer om, at Shia LaBeouf kunne være en mulig arvtager til “Indiana Jones”-filmserien, i jorden. Ifølge 64-årige Lucas er der ingen “Indiana Jones” uden Harrison Ford.
”[Ford] er Indiana Jones… Hvis Indiana Jones ikke er med i filmen, skulle den hedde ‘Mutt Williams og jagten på Elvis,'” fortæller Lucas, som ser en fremtid for filmserien.
“Franchisen afhænger egentlig af, om jeg finder på en god idé,” siger han. ”Og serien kræver meget research. Så vi laver research lige nu for at se, om vi kan finde på noget andet, som han kan jagte… forhåbentlig finder vi på noget.”
Lucas fortæller samtidig, at han stadig ønsker at lave en live-action “Star Wars”-serie til tv ud over den animerede tv-serie om “Clone Wars”, der følger op på filmen, som får premiere herhjemme i næste uge. Samtidig undersøger Lucas mulighederne for at genudgive de tre første “Star Wars”-film i 3D.
#11 myshkin 16 år siden
- internet anonymous
#12 Morpheus 16 år siden
#13 Yoda 16 år siden
#14 filmz-Bruce 16 år siden
#15 Yoda 16 år siden
lol :-)
#16 natterjack 16 år siden
#12 Okay, jeg kender ingen, som kunne lide den, hvad er din pointe?
#17 dolphinfriendly 16 år siden
#18 Yoda 16 år siden
Nu har jeg altid haft let ved at sætte min mistro i bero, når jeg ser film af denne type. Men at niveauet af S.O.D skulle være specielt lavt i Indy IV, kan jeg nu ikke se. Hverken sammenlignet med de øvrige Indy-film eller film indenfor samme genre.
Jeg går ud fra, at du i denne henseende primært refererer til filmens slutning? I så fald vil jeg give dig ret i, at slutningen er noget mere fantastisk, end hvad tilfældet er i de foregående tre film, der jo ellers også oppererede med metafysiske elementer. Så ja, det kræver måske nok for nogle en ekstra anstrengelse at skulle distancere sig fra mistroen. Det er dog ikke et problem, undertegnede har :-)
#19 filmkorn.dk 16 år siden
#20 filmz-Bruce 16 år siden
Hoppe over hvor gærdet er lavest, comes into mind! Jeg ser for mig to halvgamle instruktører, hvoraf den ene er blevet for doven til at forlade sit "mansion" og den anden instruktør, "den udkørte", "lader sig nøjes med", blot at få lavet filmen og ikke orker flere omskrivninger og slagsmål med "den dovne" omkring historie og manuskript. Lets get this out of the door!
I stedet for et manuskript, omhandlende artifakter allerede levendegjort i publikums fantasi grundet kendskab til de allerede eksisterende religiøse myter og legender omkring dem, opfinder man et nyt, som reelt er så primitivt og "langt ude", at man nærmest på forhånd har opgivet at give publikum en god forklaríng, som kan gøre omstændighedene omkring det, spændende.
Derefter kommer "production". Fremfor at finde lokationer, som vil gøre sig godt på det store lærred, spises man af med inden- og udendørslokationer, som sikkert er skabt i den "dovnes" baghave eller tilhørende lagerlokaler. Men flot er det, når Harrison Ford stiller sig med ryggen til kameraet og kigger på den blå skærm i starten af filmen og i slutningen af filmen og den "dovnes" mandskab kan lege lidt med Mac parkens terrabillioner instruktioner pr. sekund og tilføje det, som Harrison nu skulle kigge på.
Derudover skal vi trækkes med Ray Winstone og John Hurts figurer, hvis handlinger og opførsel overhovedet ikke giver nogen mening, udover et par replikker om deres tilstand og hvis det virkelig var meningen, at Sean Connery virkelig skulle have triumferet en sidste gang i John Hurts rolle, så er det måske den klogeste beslutning truffet af en skuespiller i nyere tid, at vælge og stå over.
Når slutningen sætter ind, har hverken den "dovne" eller den "udkørte" nogen som helst idé om, hvordan man skal forklare slutningen og Indys rolle er, MODSAT de første tre film, reelt udspillet, allerede da man sidder i "amphibie båden" og han er ikke med i noget opgør af nogen slags, blot en tilskuer til de CGI effekter, "den dovnes" trailerpark nu kan komme op med.
Tilbage står man, med en komplet uengageret og amatøragtig fortælling om en af de største eventyrlegender på det store lærred nogensinde, hvor den eneste formildende omstændighed blot er selve Harrison Fords transformering tilbage i den rolle vi elsker og publikums forhåbninger om ... "dette SKAL være godt". Og jo Harrison ER god, alene ved hans blotte charisma. Det er blot alt andet som fejler fælt.
Sorry de sarkastiske indslag omkring vore instruktørvenner og deres valg, men jeg synes virkelig Indy 4 er flere razzie awards værd. Mest uhyrlige manuskript, ringeste slutning og værste birolle i en film.