Distribution: Netflix har vundet rettighederne til Alfonso Cuarons næste film, “Roma”. Det skyldes streaming-tjenestens rækkevidde, forklarer instruktøren.
Filmfestivalen i Cannes tiggede tidligere på året Netflix om at få lov til at fremvise Alfonso Cuarons “Roma”. Men Netflix nægtede på vilkårene i Cannes, der ville tvinge Netflix til at give “Roma” en fransk biograf-premiere, som ville give den karantæne fra Netflix i tre år – læs om det her.
Alligevel er mexicanske Cuaron tilfreds med valget af Netflix som distributør af “Roma”, der er en anderledes lille og personlig film end tidligere storfilm som “Children of Men” og “Gravity”:
”Den skal nå det størst mulige publikum… Jeg er indtil videre meget taknemmelig over den måde, som Netflix har håndteret filmen på,” siger Cuaron til IndieWire.
“Roma” får snart verdenspremiere på en af verdens andre store filmfestivaler – den i Venedig – hvor der ikke er krav om karantæne i tre år fra streaming.
Alfonso Cuaron har delt den første teaser fra “Roma” på Twitter.
There are periods in history that scar societies and moments in life that transform us as individuals. pic.twitter.com/TOBHcvGb7T
— Alfonso Cuaron (@alfonsocuaron) July 25, 2018
#1 Justin 6 år siden
#2 Johnny42 6 år siden
Cannes kan selvfølgelig selv vælge, hvordan de udvælger deres film, men hvis nogle af de bedste film ikke er med i konkurrencen så bliver den festival ligegyldig.
#3 Mejse 6 år siden
og netflix distribuere den jo bare.....distrubutions folkene blander sig aldrig i filmen :)
man burde også nok lige vente, med at kalde det en af de bedste film, før nogen har set den :) alle festivalerne har deres egne kriterier, den kunne forreksempel ikke blive vidst på vendig festivalen hvis den var blevet vidst offentligt andre steder, cannes krav om fransk biograf præmiere, er hverken mærkeligt eller sjældent, og kun et problem på grund af fransk lovgivning med de 3 år, som de jo altså intet har med at gøre :)
#4 Johnny42 6 år siden
Og Nu siger jeg intet om kvaliteten af filmen. Alle film har potentiale til at være blandt de bedste film, men hvis de ikke kommer i betragtning pga deres regler, som de er deres gode ret til at fastsætte, ja så bliver festivallen mindre interessant.
#5 Johnny42 6 år siden
Så det er mere i forhold til de film de producerer, hvor der ikke er det samme mål for at et bestemt antal skal se filmen, men hvor det drejer sig om at fastholde de eksisterende brugere, og tiltrække nye.
#6 Mejse 6 år siden
jep der er helt klart nogen andre, tal og mål der bliver gået efter :)
kom til at poste 2 gange så laver lige den ene til spam :D
#7 Mejse 6 år siden
#4 derfor jeg siger der kun virker for mindre film, og giver rigtig god mening for dem, pointen var lidt at denne her jo ikke ville blive set af mange, og at de instruktører der har udtalt sig negativt om netflix, ikke laver film der ikke bliver set af mange i biografen :)
jep der er helt klart nogen andre, tal og mål der bliver gået efter :)
jep der er helt klart nogen andre, tal og mål der bliver gået efter :)
#8 Kim Pedersen 6 år siden
Men lad os kigge på to af Cuarons forrige film:
"Gravity": 88,8 mio. biografgængere globalt plus et ukendt antal på streaming.
"Harry Potter and the Prisoner of Azkaban": 128,0 mio. biografgængere globalt plus et ukendt antal på streaming.
Og selv hvis han ikke tror på nogen vil betale for at se hans film i biografen, kan Netflix også være en rigtig dårlig idé.
Hvor mange mon har set Martin Zandvliets "The Outsider", som druknede hurtigere på Netflix, end George Clooney i "The Perfect Storm".