Ferierne er biografernes højtid, men det ser ud til at ændre sig nu. Hver anden dansker vil hellere streame film i efterårsferien end gå i biffen.
Se også: Nyt offer for streamingtjenesterne – LOVEFilm Danmark lukker.
50 procent af 18-35 årige danskere regner med at blive hjemme i sofaen og streame film i denne uge.
Det viser en ny undersøgelse, som Epinion har lavet for Telenor.
Det samme siger 28 procent af hele befolkningen. Det er dermed ikke kun de unge, der er vilde med streaming. Online-film gør også indtog i børnefamilierne.
”Både børn og voksne sætter helt sikkert pris på den frihed og fleksibilitet, de får med streaming,” siger Mikkel Torsting, der direktør for Telenor Privat, i en pressemeddelelse.
Undersøgelsen foregik med internetinterviews af 1.005 repræsentativt udvalgte danskere i oktober i år.
#11 davenport 11 år siden
#12 wiseguy 11 år siden
Her til efterårsferien har vi også valgt at købe "Skovens Hemmelige Rige" på 3D-BD i stedet, så er der dømt familiehygge i hjemmebioen i morgen :-)
#13 Slettet Bruger [246296704] 11 år siden
Køber I billetter af guld?
#14 Laziter 11 år siden
Priserne er lige høje nok når man bliver tvunget til at høre på skraldende slikposer, folk der insisterer på at selv den mindste dråbe af sodavanden skal slubres op og snak undervejs.
Jeg venter hellere på en bluray udgivelse og nyder så filmen(e) hjemme hos mig selv, der kan jeg i det mindste styre hvilke lyde der skal ramme mine ører.
#15 davenport 11 år siden
#16 gi-jones 11 år siden
#17 wimmie 11 år siden
At du enten virker MEGET yngre end du er? Eller måske en gnaven gammel mand ;)
#18 Highland Park 11 år siden
Pudsigt for det fremgår på ingen måde af pressemeddelelsen.
Netop. Epinion har undersøgt omfanget af danskere, der regner med at streame film i efterårsferien - IKKE om de aktivt vil fravælge biografen. Med andre ord udelukker resultaterne af undersøgelsen på ingen måde, at danskerne kan finde på både at streame film og gå i biografen i efterårsferien.
Telenor droppede i forrige måned at lancere deres nordiske streamingtjeneste Comoyo men pønser garanteret stadig på at få en bid af kagen. Uanset hvad er undersøgelsen stensikkert at betragte som ren og skær kreativ markedsføring møntet på at få deres nuværende kunder til at opgradere forbindelsen, og dermed lukrere på populariteten af de tjenester, der udkonkurrerede Comoyo, og muligvis også fordi de ikke har opgivet på længere sigt at lancere en værdig streamingkonkurrent.
Pressemeddelelsen i sin helhed:
#19 wiseguy 11 år siden
Når det så bliver så dyrt, så vil en tur i biffen for vores husstand pludselig blive sidestillet med en tur i Zoo eller fx Lalandia. Biografturen varer så typisk 1½ til 2 timer, hvor man kan bruge en halv eller hel dag, de to andre steder til nogenlunde samme pris.
#20 Slettet Bruger [246296704] 11 år siden