Så har den omfattende plakatside IMP Awards fundet frem til vinderne i de forskellige kategorier om de bedste og værste filmplakater i 2008.

Hovedprisen for bedste filmplakat gik til “The Dark Knight” med det slørede Joker-billede, hvor skurken med blodrød skrift nedfælder spørgsmålet: ”Why so serious?”

“Cloverfield” løb med prisen for bedste teaser-plakat med det mystiske og titelløse billede af en smadret Frihedsgudinde. Prisen for den sjoveste plakat gik til “Religulous”, der portrætterer tre religionrepræsenterende aber.

De lidet flatterende priser for værste filmplakat og værste teaser-plakat gik til hhv. “Bangkok Dangerous” og “Wanted”, hvor sidstnævnte bød på en tilsyneladende anoreksiramt Angelina Jolie.

“The Eye” blev kåret som den mest uhyggelige plakat, mens “Appaloosa” løb med prisen for bedste sæt af karakterplakater.

Desuden har IMP Awards igen i år opfundet en række knap så seriøse kategorier, der tilegner sig de helt specielle, grimme eller tragikomiske plakater. Blandt disse finder man Paris Hilton-filmen “The Hottie and the Nottie”, der vinder for mest vildledende anmeldelse på plakaten, hvor det med store bogstaver fremgår, at filmen har ligget nummer 1 – hvor det med småt i parentes er tilføjet, at der er tale om en førsteplads på listen over de dårligste film hos IMDb.

Endvidere finder man også kåringer for bl.a. det mest irriterende udtryk på en plakat (Donny Osmond, “College Road Trip”), mest originale credits (“27 Dresses”), mest uheldige filmplakatfrisure (“The Last Mistress”) og prisen for selvaffyrende pistol (“Street Kings”).

De både useriøse og rigtige kåringer – der også tæller sjoveste tagline, bedste alvorlige tagline og bedste blockbuster-plakat – kan ses hos IMP Awards.



Vis kommentarer (3)
Gravatar

#1 jesperhp 13 år siden

Jeg elsker IMP Awards! De er sgu altid et godt grin.
Gravatar

#2 Andcasso 13 år siden

Fuldt fortjent. Det er en fed plakat, der bl.a. pryder mit værelse.
Gravatar

#3 The Dark Knight 13 år siden

#2 Samme her :D

Skriv ny kommentar: