Disney+ er ekstraordinært succesfulde hos de amerikanske børnefamilier, afslører ny undersøgelse.

Disneys streaming-tjeneste blev lanceret i USA tilbage i november 2019 – for under fem måneder siden.

Alligevel er Disney Plus allerede en gigantisk succes på det nordamerikanske marked, skriver Deadline.

Ampere Analysis vurderer nu, at Disney+ er ude hos 50 procent af de amerikanske familier med børn under 10 år samt en internetforbindelse. Og det er en enorm succes.

Der konkluderes således, at Disney Plus er ”uforholdsmæssigt succesfulde til at engagere kernemålgruppen i dets hjemmemarked.”

For med en tjeneste udelukkende med familievenligt indhold – R-rating er forbudt på Disney Plus – så er målgruppen primært familier. 55 procent af brugerne hos Disney+ kommer således fra familier med børn.

Læs også ‘Apple kan bruge coronakrise til at købe Disney‘.

Ampere vurderer dog, at Disney Plus bliver nødt til appellere bredere, hvis den imponerende vækst skal fortsætte.



Vis kommentarer (1)
Gravatar

#1 Justin 4 år siden

Men hvor mange at brugerne er ude at deres gratis prøveperiode ?

Skriv ny kommentar: