Netflix og Sony har endelig fundet fælles fodslag – og det betyder, at verdens største K-pop-demondræbere får lov til at vende tilbage.
Men de, der håbede på at gense HUNTR/X-holdet snart, kan godt sætte sig til rette og finde en snack. Efterfølgeren til “KPop Demon Hunters” får nemlig først premiere i 2029.
Animationsfilmen “KPop Demon Hunters” blev i 2025 et af årets største popkulturelle øjeblikke. Den kombinerede koreansk popæstetik, dæmonjagt og musikalsk girl power – og resultatet var et globalt stormløb på både biografer og Netflix.
Filmen slog rekorder på stribe og fik selv de mest hærdede anmeldere til at tale om K-pop som en ny fortælleform.
Derfor var en efterfølger uundgåelig. Alligevel har der indtil nu manglet en aftale mellem Netflix og Sony, som ejer rettighederne. Ifølge Bloomberg er kontrakten nu underskrevet, og arbejdet kan begynde – bare ikke lige med det samme.
Fire år til næste dæmonjagt
Ventetiden bliver lang. “KPop Demon Hunters 2” er planlagt til udgivelse i 2029, altså fire år efter den første film.
Der er endnu ingen bekræftelse på, om de oprindelige instruktører Maggie Kang og Chris Appelhans vender tilbage, men Kang har tidligere sagt:
“Der er altid sidehistorier, og der er ting, vi har tænkt på, mens vi lavede den første film. Der er mange spørgsmål, som bliver besvaret, men ikke helt. Jeg tror, der er mange lommer, vi kan udforske.”
Travlhed og flaskehalse
Forsinkelsen skyldes ikke manglende vilje, men manglende hænder. Produktionen foregår hos Sony Pictures Animation, kendt for film som Spider-Man: Beyond the Spider-Verse og VFX-arbejde på storsatsninger som Project Hail Mary og den kommende live-action Spider-Man.
Animationsafdelingen Imageworks har i forvejen en kalender fyldt til bristepunktet – og når man samtidig arbejder på et af Sonys mest ambitiøse projekter, “Spider-Verse”-universet, er der ikke meget plads til endnu et kæmpeprojekt.
Branchen kæmper i det hele taget med mangel på både animatorer og studier, og rapporter om underbetalte og overarbejdede kunstnere gør ikke ventetiden kortere. Sony er dog ikke interesseret i at udlicitere arbejdet til andre studier, og Netflix har ikke den nødvendige kapacitet til at løfte en produktion af den størrelse internt.
Siden premieren i 2025 har “KPop Demon Hunters” vokset sig til et globalt brand, komplet med merchandise, musik og fanfestivaler. Filmen bragte anime-stil, K-pop-æstetik og Hollywood-fortælling sammen på en måde, som ingen havde set før – og den blev så stor, at Netflix genoptog samarbejdet med AMC Theaters for at få den vist på det store lærred.









