Radio- og tv-nævnet er nu begyndt at undersøge overeksponeringen af teleselskabet 3’s mobiler i Danmarks Radios nye satsning “Ørnen.”

I “Ørnen” gør hovedpersonerne meget brug af de nye videotelefoner, og der er derfor mistanke om, at teleselskabet har betalt penge til DR for at få reklame for deres produkt.

Chef-producer Sven Clausen udtaler: ”Vi har lånt telefonerne af 3, for selskabet er det eneste, der udbyder videotelefoner. Hvis andre selskaber melder sig, vil vi selvfølgelig også bruge deres produkter. ‘Ørnen’ er ikke reklame for 3, og vi får ingen penge for at bruge deres telefoner”.



Vis kommentarer (29)
Gravatar

#21 filmz-MartinNH 20 år siden

#17: Ja, der er da masser af product placement i ringenes herre: Organics har sponsoreret elvernes parykker, Gilette har sponsoreret ladyshavers som hobitterne bruger i hvad der skulle ha' været afslutningen på ROTK.. den scene blev desværre skåret væk men kommer med i den udvidede udgave (deraf den nye 18+ rating), den amerikanske regering har støttet kampen om Minas Tirith med udtjente katapulter og krigselefanter, ringånderne går og ridder i tøj fraa Hugo Boss (deres sommerkollektion), Gandalf ses indtil flere gange rygende på en pibe fra Pers Pibestue i Odense.

En scene hvor Eowyn giver slangetunge en "frisk" er blevet skåret væk da man åbentbart ikke mente at det lå i hans natur at ta' imod den, Prince forsøgte at få filmproducenterne overtalt til at hobitterne skulle ryge Prince cigaretter istedet for pibeurt.

Konklusionen må være at vi desværre må lære at leve med product placement og så ellers håbe at de ekstra penge filmproducenterne får ud af det kan bruges til at gøre filmen bedre.
Gravatar

#22 MTK 20 år siden

Er enig i det med superheltefilm og product placement.. Lagde virkelig mærke til den Carlsberg lastbil i Spiderman.. ødelagde det lidt.. (ikke mindst fordi det lignede noget fra et computerspil, gjorde hele den film)
Gravatar

#23 filmz-gimleno1 20 år siden

Jeg vil give folk ret i at det virkede overdrevet med brugen af 3-telefoner i serien, men det er faktisk blevet misforstået. Hvad der bare skulle have været en gang "hey se, vi er med på det seneste"-lir er blevet mistolket som skjult reklame. Faktum er, eller rettere VAR da serien startede på optagelserne for et år siden, at 3 var det eneste selskab der leverede de telefoner på tidspunkt (aner faktisk ikke om der er flere i skrivende stund) så derfor var de et oplagt valg..

Og tænk lige over det - DR har brugt jeg ved ikke hvor mange penge på denne serie, tror i virkeligt de gad bekymre sig om at profilere en håndfuld telefoner når det absolut intet betød for deres møgstore budget at bare købe dem og lade den skid være slået? ;-)
..my hovercraft is full of eels..
Gravatar

#24 darkwizat 20 år siden

Jeg har det lidt sådan med det at det er ok bare det tager overhånd i spider-man syntes jeg ikke at det var så galt der var carlsberg bilen men ellers syntes jeg ik det var slemt, i denne serie er det lige så kvalmene som i rejseholdet.
Gravatar

#25 Yoda 20 år siden

Jeg synes ikke det var kvalmende i "Rejseholdet" og for den sags skyld heller ikke i "Ørnen".

Så lang tid det ikke overskygger den gode historie, så synes jeg ikke det gør noget.

Både "Rejseholdet" og "Ørnen" leverer flotte historier, godt skuespil og har en smuk visuel side. Jeg kan sagtens leve med et par 3-telefoner og nogle Nissans.
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#26 filmz-Trenox 20 år siden

Produktplacement er ikke noget 'nødvendigt onde' som man bare skal bøje sig forover og finde sig i.. Det hører ingen steder hjemme og er dybt latterligt. Det ødelægger for mig hele filmens integritet at jeg skal tænke på om 'den her scene nu kun er der som reklame' og ikke pga historien. jeg hader det som pesten, men nu hader jeg så også reklamer generelt ;)

Det må være nok at man er tvangsindlagt til 15 minutters hjernedød reklame inden en film som man har betalt, på den forkerte side af, 70 kr for.

De nye James Bond film er et prima eksempel på hvor galt det kan gå når hele filmen reelt bare er een lang reklamesøjle.
-dybt hovedrystende latterligt..
Gravatar

#27 bobber 20 år siden

Hehe, kommer til at tænke på Strictly Ballroom (som jo er rigtig morsom film) hvor der er en flere minutter lang sekvens i hvilken hovedpersonerne danser foran et kæmpe Coca-Cola skilt. Det var en product placement der ville noget, og virkelig gjorde ondt i øjnene.
-
Don't Panic

#28 20 år siden

Har ikke noget imod product placement, så længe det ikke er åbentlyst. Det ville jo også være urealistisk hvis der ikke måtte være kendte produkter med i en film/serie, eftersom den nu engang er meget udbredte.

Eksempelvis ville det være dybt latterligt, hvis man ikke må se hvilket mærke sodavand en skuespiller drikker i en film, bare fordi nogen får ondt i røven over det. Så længe skuespillerne ikke skal holde underligt på flasken så man kan se logoet, eller kameraet lige hviler lidt for langt tid ved produktet, så ser jeg ikke noget problem.
Gravatar

#29 Zelle 20 år siden

Hvis man ikke kan lide product placement så skal man se Truman Show, der gør de godt og grundigt grin med det ;D
"We're on an express elevator to hell - going down!" - Aliens

Skriv ny kommentar: