Særligt de helt unge deler passwords til streaming-tjenester som Netflix – det koster dyrt for selskaberne.

Det har ikke tidligere været regnet for et stort problem. I 2016 udtalte Netflix-chef Reed Hastings, at deling af passwords ikke udgjorde et nævneværdigt problem for streaming-giganten.

Men det gør det i 2018. For særligt de helt unge er glade for at spare penge ved at udveksle passwords til streaming-tjenester, skriver CNBC.

Helt op mod 35 procent af de helt unge millennials deler passwords, hvilket er omkring en fordobling i forhold til tidligere generationer.

Problemet er aktuelt så stort, at det vurderes, at streaming-tjenesterne taber mange millioner dollars på udviklingen.

Medie-ekspert Jill Rosengard Hill forklarer, at de unge er vant til at få betalt adgang til telefon og andre services som børn, hvorfor de er mindre villige og vant til at betale selv.

Streaming-tjenesterne kæmper også aktuelt imod hackere, der sælger ulovlige passwords billigt – læs om det her.


Vis kommentarer (10)
Gravatar

#1 nwinther 9 måneder siden

Men det kan da umuligt komme bag på dem. Det må de da have indregnet i deres forretningsmodel, at:
"Når man kan logge ind på X antal enheder med samme password, må vi forvente at Y% misbruger denne mulighed.
Derfor sætter vi prisen Z% højere end nødvendigt, fordi det er et salgsargument, at man problemfrit kan logge på flere enheder."

Det er for mig at se lidt i familie med folk som (i gamle dage?) delte avisen eller ugebladet med naboen.
"I, for one, welcome our new insect overlords" - Kent Brockman
Gravatar

#2 Mejse 9 måneder siden

#1 det er ikke helt så enkelt :) skal kun aktiveres på andre enheder hvis det er en app, du kan forreksempel dele din netflix konto med alle du kender så længe de bare ser det gennem nettet på en computer :) du kan der imod ikke downloade på mere end et bestemt antal enheder
Gravatar

#3 Star Trek fever 9 måneder siden

Hvis man sætter Z højt, stiger andelen af Y jo bare
Gravatar

#4 Justin 9 måneder siden

Hvis de sælger at man kan lave X antal samtidige streams så er der chancen for at nogle kunder vil streame med X antal 24/7

Det er det samme problem fitness centre, internet udbyderen, og mobilselskaber har, man håber folk ikke bruger hvad de faktisk har betalt for
Gravatar

#5 Mejse 9 måneder siden

#4 det har da absolut intet at gøre med hvad problemet er....de er da ligeglade med om folk streamer 24/7 så længe de faktisk betaler for det, men når en betalende deler med en ikke betalende er det jo ikke tilfældet.
Gravatar

#6 The_Corrector 9 måneder siden

De kunne jo også bare gøre som TV2 gør med deres Play.
Du kan kun have x antal enheder tilsluttet din konto på samme tid.
Hvis du vil have flere enheder på, vil du være nød til at frakoble en, og gør du dette og tilslutter en ny enhed, vil denne enhed ikke kunne fra kobles før efter 30 dage.
Gravatar

#7 Mejse 9 måneder siden

#6 det er samme problematik, gælder kun apps, så hvis du bare ser det på hjemmesiden, tæller det ikke som en enhed.
Gravatar

#8 nwinther 9 måneder siden

Mejse (2) skrev:
#1 det er ikke helt så enkelt :) skal kun aktiveres på andre enheder hvis det er en app, du kan forreksempel dele din netflix konto med alle du kender så længe de bare ser det gennem nettet på en computer :) du kan der imod ikke downloade på mere end et bestemt antal enheder


Muligvis. Men man opnår (efter min mening) ikke det samme produkt fra en PC, som hvis du sidder på sofaen og bare trykker på fjernbetjeningen (Ja, ja, hvis du er tech-nørd har du sikkertt et eller andet setup...).
Det samme med tablet-delen, hvor du ser filmen på farten eller hvad ved jeg.

Star Trek fever (3) skrev:
Hvis man sætter Z højt, stiger andelen af Y jo bare

Og derfor er der sikkert et "point of balance".
Når Netflix har haft så stor succes, skyldes det bl.a. at de sælger produktet billigt (relativt) og tilgængeligt. Det er sikkert rigtigt, at en masse deler deres passwords, men det skal sgu ikke være ret bøvlet, før de fleste så bare betaler det skide abonnement. Navnlig hvis det er relativt billigt.

Jeg tror rigtig mange gerne vil have avisen (online), hvis den nærmest ikke koster noget. Hvis jeg skal betale 30 kr. om måneden for at læse JP, så betalte jeg gerne dét - og det tror jeg omkring en halv million andre danskere også gerne ville gøre. Men jeg gider ikke give 5000 om året for et abonnement, og i stedet for at få 360 kr. om året fra mig, får JP 0 kr.

Netflix - tror jeg - gør det rette: Billigt! Tilgængeligt!
"I, for one, welcome our new insect overlords" - Kent Brockman
Gravatar

#9 Mejse 9 måneder siden

#8 det kan der være noget om, men nu er din mening om oplevelsen jo lige meget, da jeg tvivler på du er en af de unge, der er vant til at få alt betalt og derfor ikke gider betale noget :)

du ville nok blive overrasket over hvor meget besvær nogen folk vil gå igennem, for at få noget billigere eller gratis.

tror nu også det er den rigtige måde for dem at gøre det på, men det gør jo ikke problemet mindre, de har jo ikke ligefrem råd til at miste millioner, og det påvirker også bruger antallet som er nødsaget til at være stigende, så det er ikke helt så enkelt :)
Gravatar

#10 Kim Pedersen 9 måneder siden

Og forbrugerne taber hver gang. Så må de jo nøjes med det møg de sparsomme indtægter giver adgang til. En dag ramler det. Sjovt folk tror de kan få høj kvalitet, når de samtidig snyder og ikke vil betale ret meget for det.

Skriv ny kommentar: