Mange har sikkert undret sig over, hvorfor videoudlejningskæden Blockbuster, der i mange år var absolut dominerende på det danske videomarked, har valgt tilsyneladende at gå en langsom død i møde i stedet for at udnytte deres stærke brand til at skabe deres egen video on demand-platform op nettet.
Se også: Netflix er på vej med Ultra HD.
Det har tilsyneladende også undret TDC’s ledelse, der nu har købt rettighederne til at bruge navnet her i landet med planer om at bruge det i markedsføringen af deres egne VOD-produkter, der konkurrerer med tjenester såsom Netflix og Viaplay.
I slutningen af sidste år blev det offentliggjort, at de fysiske Blockbuster-butikker efter planen skifter navn engang til sommer, hvor de bliver til RecycleIT. Det nye firma skal forsøge at overleve ved et sælg/køb/bytte-koncept for brugt elektronik, film og spil.
#1 Quantom 10 år siden
Lad butikkerne dø, og begynd på streaming vejen.
Fx nye film osv, hjemmefra.
#2 David Munch 10 år siden
Men RecycleIt er godt nok et dårligt navn hvis man spørger mig..
#3 tricopulus 10 år siden
Personligt synes jeg det godt at blockbuster overlever, ville da være ærgeligt hvis butikken i min by også lukkede.
"TO BOLDLY GO WHERE NO MAN HAS GONE BEFORE..."
#4 Highland Park 10 år siden
#5 misuma 10 år siden
#6 Highland Park 10 år siden
#7 keitel 10 år siden