Sony Pictures har udsendt den første trailer til David Cronenbergs “A Dangerous Method”, der har Viggo Mortensen i en af de bærende roller som Sigmund Freud.

Se traileren her.

“A Dangerous Method” omhandler Freuds elev Carl Jung (Michael Fassbender), der indgår i et seksuelt forhold til en af sine kvindelige patienter (Keira Knightley) på trods af, han godt ved, det er forkert.

Filmen har dansk premiere 12. januar 2012.

Se også: Viggo Mortensen som Sigmund Freud i Cronenbergs “The Talking Cure”.



Vis kommentarer (121)
Gravatar

#21 sluppermand 13 år siden

Babo Rises (20) skrev:
Manipuleret? Så film må ikke omhandle store følelser?


Jeg tror han mener film, der bl.a. bruger musik til at manipulere følelser frem. Altså beskidte tricks for at få publikum til at tude, grine etc.

Det kan man dog ikke beskylde Cronenberg for. Jeg tror det er traileren der føles manipulerende.
I don't love you, but you are the only women for whom I have no contempt.
Gravatar

#22 elwood 13 år siden

Hehe ja bare spørg bruce om det med hensyn til National Treasure 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#23 Babo Rises 13 år siden

sluppermand (21) skrev:
Altså beskidte tricks for at få publikum til at tude, grine etc.


Ja okay. Fandt nu musikken ganske glimrende. Men tvivler den er lavet til filmen?
Gravatar

#24 sluppermand 13 år siden

Babo Rises (23) skrev:
Ja okay. Fandt nu musikken ganske glimrende. Men tvivler den er lavet til filmen?


De sidste 30 sekunders musik er [url=
I don't love you, but you are the only women for whom I have no contempt.
Gravatar

#25 Highland Park 13 år siden

Babo Rises (19) skrev:
Må man høre, hvorfor?
Problemet er primært, at Cronenberg ikke dyrker tve- og flertydigheden i lige så høj grad som tidligere. Grundpræmissen i "A History of Violence" er fascinerende og langt hen ad vejen godt skildret, men bl.a. den forklarende scene med Hurt resulterer i en form for forløsning, som desværre afvikler selve styrken og fascinationskraften i fortællingen. Det føles, som om Cronenberg går på kompromis med/har ændret på sin tidligere stil: der hvor han vovede sig helt ud på kanten og lod filmen ende, før selve fortællingen var slut.

Jeg opfatter ikke hans tidlige film som hverken platte eller b-agtige. Tværtimod, i dem beskæftiger han sig med stærke, kontroversielle emner og tabuer, der giver masser af stof til eftertanke.

Babo Rises (19) skrev:
Jeg kan langt bedre lidt hans film som Spider, History Of Violence og Eastern Promises, fordi han dykker ned i nogle problemstillinger, og skildrer nogle temaer, som jeg ser større mening i, end blot en film om.... Fluen :)
Det er da ellers en simplificering, der vil noget. :)
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#26 sluppermand 13 år siden

Highland Park (25) skrev:
Grundpræmissen i "A History of Violence" er fascinerende og langt hen ad vejen godt skildret, men bl.a. den forklarende scene med Hurt resulterer i en form for forløsning, som desværre afvikler selve styrken og fascinationskraften i fortællingen. Det føles, som om Cronenberg går på kompromis med/har ændret på sin tidligere stil: der hvor han vovede sig helt ud på kanten og lod filmen ende, før selve fortællingen var slut.


Jeg elskede delen med William Hurt og var godt tilfreds med hvordan det sluttede. For mig, var der ikke nogen vej udenom, han måtte dø. Det føltes ikke som en forceret forløsning, men et nødvendigt onde. Desuden virkede slutningen ved middagsbordet utrolig stærk på mig og sluttede som du siger "før fortællingen er forbi".


Highland Park (25) skrev:
Jeg opfatter ikke hans tidlige film som hverken platte eller b-agtige. Tværtimod, i dem beskæftiger han sig med stærke, kontroversielle emner og tabuer, der giver masser af stof til eftertanke.


Couldnt agree more :)
I don't love you, but you are the only women for whom I have no contempt.
Gravatar

#27 Frederik 13 år siden

"I find Oscar-bait far more interesting than ticket-bait".

Glæder mig :)
Gravatar

#28 Highland Park 13 år siden

sluppermand (26) skrev:
Jeg elskede delen med William Hurt og var godt tilfreds med hvordan det sluttede. For mig, var der ikke nogen vej udenom, han måtte dø. Det føltes ikke som en forceret forløsning, men et nødvendigt onde. Desuden virkede slutningen ved middagsbordet utrolig stærk på mig og sluttede som du siger "før fortællingen er forbi".
Det opfattede jeg heller ikke som forceret, men jeg fandt hele forklaringen overflødig og unødvendig i forhold til temaet om spaltet identitet, fortielser og dystre hemmeligheder. Det svækkede en ellers god fortælling i en sådan grad, at slutningen langt fra virkede så stærkt på mig, som den kunne have gjort, hvis hans fortid stadig var henlagt i tåger. Det pirrende blev blotlagt.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#29 X&O 13 år siden

Interessant, helt bestemt en jeg vil holde nøje øje med.
Gravatar

#30 sluppermand 13 år siden

#28 Ah, I see. Jeg er ellers ret vild med det lille indblik man får i hans fortid. Smagssag :)
I don't love you, but you are the only women for whom I have no contempt.

Skriv ny kommentar: