Når du skal søge noget på internettet, så siger du sikkert, at du Googler, selv om man også kan søge på Bing og Yahoo. Den position har Netflix nu fået for tv.
Se også: Netflix vil forhindre brugen af VPN- og proxy-servere
Det mener tv-analytiker Claus Bülow Christensen, der er arrangør af den årlige konference Copenhagen Future TV. Han mener, at forbrugerne nu sætter lighedstegn imellem streaming og Netflix:
”De er for tv, hvad Google er for internetsøgning. Det vil på længere sigt få nogle ganske omfattende konsekvenser, både i forhold til de traditionelle tv-stationer og indholdsproducenter og for den måde, tv-markedet fungerer på,” siger Bülow til Politiken.
Det er særligt de unge, der står bag den udvikling. De er ikke vokset op i en verden, hvor man ser tv på bestemte tidspunkter:
”De er vant til at kunne vælge frit efter smag og indfald, og dem får vi ikke til at affinde sig med en virkelighed, hvor man eksempelvis skal se et bestemt program, bare fordi det er en bestemt ugedag og et bestemt tidspunkt.”
#1 Kisbye 8 år siden
#2 Nagash 8 år siden
#3 arnem 8 år siden