En ny “The Nun”-reklame var for uhyggelig for YouTube, så den blev fjernet.
Warner Bros. reklamerede for deres kommende gyser “The Nun” med en seks sekunders video, hvor der først ses et lyd-symbol, der blive skruet ned, men til sidst er der et ‘jumpscare’, hvor gyser-nonnen springer mod kameraet.
YouTube har nu fjernet reklamen, da den overtræder deres retningslinjer, hvor der blandt andet står, at de ikke tillader reklamer, som højst sandsynligt vil skræmme eller forskrække deres brugere.
Den korte reklame har, på grund af dens længde, ikke været mulig at springe over, hvis den kørte før en YouTube-video, hvorfor en Twitter-bruger advarede mod reklamen og anbefalede, at man skruede ned eller kiggede væk.
Denne tweet gjorde YouTube opmærksom på reklamen, hvorefter de fjernede den.
Tidligere på sommeren fik “The Nun” en trailer – læs mere her.
Til de nysgerrige kan den fjernede reklame ses nedenfor.
Appreciate you bringing this to our attention! This ad violates our shocking content policy and it's no longer running as an ad. More info here: https://t.co/dOUocjUevh
— Team YouTube (@TeamYouTube) August 14, 2018
#1 Johnny42 6 år siden
Jeg kan sådan set godt forstå det, at når man ikke har bedt om at se sådan et klip, og den på nogen kan virke skræmmende( hvorfor ved jeg ikke, for mig var det mest GAAAAAAB), at man ikke er interesseret i at se sådanne klip.
Det var godt nok en elendig trailer, de viser i biografen, hvor den vist også bliver afsluttet af en såkaldt jumpscare, men den påvirkede ikke mig. Det er også alarmerende, hvis man forsøger at sælge filmen på jump-scares, der er det billiste trick i gyser-håndbogen. Jeg er i hvert fald blevet mindre interesseret i at se filmen.
#2 Mejse 6 år siden
#3 Salt 6 år siden
#4 LennartLC 6 år siden
Det kan du godt, men kræver at du omgår noget geoblokering. Hvis du bruger en VPN til USA, kan du tilmelde dig YouTube Red med din danske Google Konto.
Det giver dig et reklamefrit YouTube, adgang til deres eksklusive indhold og Google Play Music.
#5 aeries 6 år siden