“Aliens vs. Predator 2” gør sig ganske godt som tilfældig underholdning, og den hæver da også niveauet i forhold til sin jammerlige forgænger. Historien er knap så tåbelig, teknisk set er den ganske fermt sat sammen, om end klipningen bliver lige rodet nok i perioder, og referencer til de to franchises vil utvivlsomt begejstre. Men når alt kommer til alt, så er der stadig tale om en temmelig konventionelt opbygget film, som ikke rigtig forsøger at løsrive sig fra sine genrerammer. Og uden Califoniens guvernør og dennes charme på rollelisten eller Cameron bag kameraet så er der ikke for alvor noget, der kan løfte denne film over det jævnt underholdende.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 Killkaj 16 år siden

dvd-venner og BT har givet den 4 stjerner ;)
Gravatar

#22 cansi 16 år siden

BT gav transformers, Pirates 3, spiderman 3 6 stjerner og gav Zodiac som var en af sidste årets bedste film 4...

så jeg ved ikke helt hvor meget man kan ståle på de tal.
Gravatar

#23 PredatorX 16 år siden

Nå jeg skal se den i aften.. Forventer lort, så må hellere tage masser af slik med for at fjerne den grimme smag.
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#24 duuk74 16 år siden

Sakset fra vores irc kanal:

[16:37] <Horza|> http://ekstrabladet.dk/flash/filmogtv/film/article...
[16:37] <Horza|> jeg antager den anmelder ikke er sci-fi/action fan
[16:38] <Sponge-Bob> For du mener at 1'eren var røvfed?
[16:38] <Sponge-Bob> Eller bare fed
[16:38] <Horza|> eller generelt er fan af andet end franske uafhængig film.

Suk
100.000 lemmings can't be wrong
Gravatar

#25 Yoda 16 år siden

#24

Den afsluttende kommentar er så stereotyp og suppetynd, at den er til at lukke op og sk... i!

Forstår godt dit suk! :)
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#26 filmz-Bruce 16 år siden

Jeg finder trøst i DVDTalks 0 stjerners anmeldelse :)

It boggles the mind to even contemplate how dreadful "Requiem" is. The map leading to quality was clearly laid out by Anderson's moronic work with his 2004 installment "AVP," and any filmmaker with half a brain could've manufactured something that restores a little of the glossy ferociousness that marked both the "Alien" and "Predator" franchise over the last three decades with minimal effort. Instead, we meet directorial newcomers Colin and Greg Strause (billed as "The Brothers Strause"), two random FX flunkies who turn this sequel into a vile, joyless, murky, moronic, amateurish, contemptuous, numbing, unintentionally hilarious, and thoroughly diseased motion picture. It's a perfect film for the Scrooges out there who like their multiplex fodder crude and unrelentingly insulting.

I bashed Anderson's take on the material for the cartoon directions it turned. After all, reimagining Predators as stubby football linebackers and staging the flaccid action in a series of cheap-looking sets wasn't exactly an invitation to view filmmaking ingenuity. However, Anderson is Welles compared to the Brothers Strause, who tear through the film without the slightest clue what they're doing, blindly foraging through the script for the nastiest bits of bodily harm to exploit for the marketing. The boys have no idea how to instruct actors, stage action, explore visual effects, or tell a story. Their function is primarily to oversee madness and somehow pull 80-minutes of tripe together for 20th Century Fox to sell to lenient fanboys flush with holiday cash.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#27 Yoda 16 år siden

Johannes H. Christensen skriver i Jyllands-Posten, at: Denne slags film er en økologisk katastrofe: De forurener biograflærredet på det hæsligste. :-)
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#28 filmkorn.dk 16 år siden

BTs Henning Høeg er lige så useriøs en filmanmelder, som Steffen Jungersen er som musikanmelder.
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#29 filmkorn.dk 16 år siden

#15 Kunne være ret cool, men der hintes også i Predator 2 til, at Predators kan blive meget gamle, da über Predatoren i slutningen af filmen kaster en pistol, fra tiden omkring mytteriet på Bounty, hen til Danny Glovers karakter.

Fra IMDB:
The writing on the gun the Predator gives Harrigan says "Raphael Adolini 1715" refers to a Pirate who disappeared along with his crew in the Burmuda Triangle in 1718. His ship was found, but the gun, a prized possession of the Raphael Adolini, was missing. He was one of the Pirates who flew a "Jolly Rouge", a red painted version of the "Jolly Roger" that meant his crew took no prisoners.


Der er SÅ mange muligheder for at lave noget fedt, så det undrer mig at de ikke kan udtænke noget bedre end det sædvanlige katten efter musen pis. Jeg ser en blanding af Pirates of the Caribbean og Predator for mig c",)
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#30 mimic 16 år siden

26, ham anmelderen der mistede sku mig da han sagde avp´s sets så cheap ud... En af andersons store styrker er at hans sets altid ser super ud.

Og det med predatorne er en smagsag. Hvis jeg sku op mod aliens ville jeg satme have så meget kevlar på som muligt, så predatornes look i den første avp var sku logisk nok.

Skriv ny kommentar: