“Aliens vs. Predator 2” gør sig ganske godt som tilfældig underholdning, og den hæver da også niveauet i forhold til sin jammerlige forgænger. Historien er knap så tåbelig, teknisk set er den ganske fermt sat sammen, om end klipningen bliver lige rodet nok i perioder, og referencer til de to franchises vil utvivlsomt begejstre. Men når alt kommer til alt, så er der stadig tale om en temmelig konventionelt opbygget film, som ikke rigtig forsøger at løsrive sig fra sine genrerammer. Og uden Califoniens guvernør og dennes charme på rollelisten eller Cameron bag kameraet så er der ikke for alvor noget, der kan løfte denne film over det jævnt underholdende.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 filmz-Morell 16 år siden

Har lige været inde og se den idag, og jeg må sige at det er rigtig god underholdning, specielt hvis man er fan af alien, predator eller bare scifi generalt. Der var specielt en scene som gav mig ufrivillig sædafgang:

En chestbuster kommer ud af en lille drengs brystkasse


Den er meget voldelig og umoralsk, hvilket giver et frisk pust!
Hvorfor skulle der være en army women med??

Gravatar

#32 Killkaj 16 år siden

#31

jamen så glæder jeg mig til i morgen:D
Gravatar

#33 filmkorn.dk 16 år siden

Nå, så fik jeg den set, og her kommer en kort anmeldelse. Lad mig starte med at konkludere, at ja, skuespillet stinker, dialogen er til tider latterlig og historien er yderst simpel, men her slutter det negative så også. For for satan, hvor følte jeg mig godt underholdt. Filmen var vildt intens fra første billede. Den var rent faktisk spændende i op til flere sekvenser, på trods af at de en-dimensionale karakterers skæbne ragede mig en papand. Kampscenerne er lidt forvirrende, men alligevel fede, og filmen har en rå klippestil og fotografering, der giver et visuelt beskidt og farligt udtryk, som etteren fuldstændig manglede. Det allerbedste er dog filmens totalt kompromisløse legen med de medvirkende stereotyper, samt dens kompromisløse omgang med de ellers ret klare Hollywoodretningslinier for, hvad man kan tillade sig i en amerikansk film. Jeg følte det ikke som at se en slasherfilm, hvor man blot venter på at den ene blondine efter den anden bliver slagtet. Dødsfaldende virker meget mere tilfældige og selvfølgelige, og et enkelt sted meget overraskende (og sjovt). Tag dog ikke fejl. Som filmværk er AvP 2 absolut dårlig, men som genre-, fan- og nørdefilm er det en perfekt cocktail med tilpas mange henvisninger til de andre film i den oprindelige filmserie, og så overholder den langt bedre de regler, som de to isolerede filmfranchises har opstillet for sig selv, hvilket AvP 1 absolut ikke gjorde. Kan absolut anbefales. 4 ud af 6 stjerner.

NB: Og hvor er det dog fedt at se vor kære Predator bevæge sig som en rigtig predator igen, og ikke som i AvP 1, hvor bevægemønstret var klodset og meget lidt adræt.

NB2: Og Unskyld til Henning Høeg fra BT, som rent faktisk ramte plet med sin karakter til filmen.
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#34 filmz-Morell 16 år siden

#33
jeg er meget enig i din anmeldelse!

hvordan skal man tolke den sidste scene hvor agenten giver våbnet til den "japanske" forretningskvinde?
Gravatar

#35 mr gaijin 16 år siden

Hvem vinder? Rovdyret eller de fremmede?
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#36 filmz-Bruce 16 år siden

Whoever Wins — We Lose!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#37 PredatorX 16 år siden

Man skal bestemt være retarderet for bare at være en lille smule underholdt af denne elendige omgang gylle. Den er blottet for dramatik, og man har derfor absolut ingen interesse i karaktererne. Dialog og skuespil er i aller højeste grad meget meget værre end i den første, også elendige, film. Men denne formår faktisk at få førnævnte til at virke som en bedre film. Utroligt nok.

Er du fan af Alien? Undgå denne film.. Den gør INTET godt for vores kære monster.

Predator fan? Well.. den skider på mytologien, men gør det dog trods alt bedre end første forsøg...

God film fan? Avoid.

0.5/6

Det halve point gives for at få Predator delen bedre... Den virker slankere og mere.. ja som en predator:-D

Please 20th Century Fox. Lav for guds skyld ikke mere af det her lort... Alien film ja tak! Predator film ja tak! Men ikke flere versus film.. Nu har I fejlet to gange. Behøver vi at se et tredje forsøg? Det går tydeligvis i den helt forkerte retning.
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#38 MuManden 16 år siden

Så AvP 1 igår på 3+. Den stank fanden galme lidt for meget, men skulle da lige ind og lure 2'eren her til aften...

Men den gjorde det faktisk hæderligt, omend der stadig er mange mærkelige ting i forhold til de oprindelige film.
Nogle af de gode gamle lyde var dog tilbage og nogle lækre og seje sekvenser var der ind imellem, samt lidt spænding tiltider
Så alt det lagt sammmen, så må jeg give den(overvejede 2/6) men det blev til en lille 3/6... lige nu, måske et gensyn vil lave op på det.
http://profiles.us.playstation.com/playstation/psn/profiles/MuManden
Gravatar

#39 PredatorX 16 år siden

Amatør filmværk af værste skuffe. Denne film fortjener ingen rosende ord med på vejen. Den er kluntet sat sammen, og har absolut ingen spændende scener. Hvad blev der er suspense?
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#40 MuManden 16 år siden

#39 hehe, jaja jeg tror vi har forstået det du mener om filmen i #37.
http://profiles.us.playstation.com/playstation/psn/profiles/MuManden

Skriv ny kommentar: