Selv om “Anden paa coke?” ikke altid fungerer, så er der absolut ingen tvivl om, at Anders ‘Anden’ Matthesen er en af landets mest originale og talentfulde komikere, som her har skabt et unikt show med en tilhørende, genial scenografi, der garanteret vil blive både efterabet og debatteret i lang tid. AV-præsentationen er udmærket, mens kvaliteten af ekstramaterialet overgår kvantiteten.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Hal60 17 år siden

Så den igår aftes, og syntes nu den var ganske underholdende. Men da slet ikke blandt hans bedste.
When I was a little kid my mother told me not to stare into the sun. So once when I was six, I did.
Gravatar

#2 filmz-frenger 17 år siden

4 ud af 6? Det er en skandale. Det er det absolut bedste "stand-up"-show nogensinde lavet på dansk jord. Så innovativt og umenneskeligt grinern at jeg ikke fatter hvordan alt andet end 6 kan komme på tale.
Gravatar

#3 filmz-wetfox 17 år siden

#2
Det er vel et spørgsmål om målgruppe :)
Gravatar

#4 HonoDelLoce 17 år siden

Tror dog bare, at Johan har fået galt fat i meningen med navnet på showet?

Ifølge Matthesen selv på kommentar-sporet kommer navnet vel af, at folk skulle tro, at det var coke, der var i boksen..


Ellers en fin anmeldelse.. Dog følte jeg faktisk selv, at du ville give den 5/6, da jeg læste anmeldelsen.. Altså, selve showet.. Blev ret overrasket over du "kun" havde givet 4/6..

Men ja, showet er en del anderledes.. Og så alligevel ikke.. For det er jo i teorien bare et godt gammelt lystspil? :)
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#5 lagoni 17 år siden

Hvad er grunden til det hedder 'paa'?
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#6 The Insider 17 år siden

#4, jeg forstår desværre ikke helt, hvorfor du tror, jeg har "fået galt fat i meningen" med showets navn :-)

#5, dunno.
War. War never changes.
Gravatar

#7 HonoDelLoce 17 år siden

#6 - skriver du ikke i anmeldelsen at baggrunden for navnet på showet er hans løben frem og tilbage ? :P
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#8 The Insider 17 år siden

Matthesen er ofte så energisk og hyperaktiv, at man får en formodning om, at karakteren "er" på et eller andet. Ja, som du siger det, så var ideen oprindeligt, at han skulle have en ordentlig klump coke-lignende flormelis liggende på et bord. Men man skal netop sætte spørgsmålstegn ved, om manden er på coke (showets titel indeholder jo også et spørgsmålstegn), fordi han løber så meget rundt og er så aktiv. Så hans aktivitet er vel med til at forklare baggrunden for showets titel? :-)
War. War never changes.
Gravatar

#9 HonoDelLoce 17 år siden

Hmm.. Så vidt jeg forstår - fra selv at se showet, og også som han ret så tydeligvis siger det i kommentar-sporet, så hedder det anden på coke? fordi

folk skal undre sig over, om det monstro er Coke i kufferten - uden at vide, om det er det..


Men hvem ved, måske misforstår jeg bare det hele ;)
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#10 The Insider 17 år siden

Sagde du ikke først, at det var pga. den tidlige idé med bordet med coke? :) Men altså, det er vel samtidigt fordi, at hvis der er coke i kufferten, så forklarer det hans adfærd, som netop sætter spørgsmålstegn ved, om hvorvidt manden er på coke - hence, the title :) Ikke fordi det egentlig overhovedet er synderlig vigtigt... :)
War. War never changes.

Skriv ny kommentar: