Der er ikke selv det mindste spor af tvivl: “Armadillo” er samlet set den bedste dvd fra 2010, som undertegnede har haft i hænderne. Filmen selv er fremragende og ikke mindst utroligt vedkommende, men også de tekniske aspekter imponerer med et flot videospor og et meget dragende lydspor. Sjældent støder man på så helstøbt en udgivelse, og selv ekstramaterialet, som ellers underprioriteres på mange udgivelser, er enormt interessant. Bestemt en ikke så lille perle i samlingen.

Se også: Filmz TV: “Armadillo”-interview.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 Bobby Singer 13 år siden

#8 Ja okay det er knapt så fedt. Havde ellers virkelig glædet mig til at se den, men nu ved jeg ikke helt om jeg har lyst.
Idjit
Gravatar

#12 davenport 13 år siden

Jeg har set den før, og vil gerne se debatten både før og efter. Det er en stærk oplevelse, det er sgu nogle seje gutter vi har derude!
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#13 MuManden 13 år siden

Øv, jeg havde også regnet med at se den på tv2 i aften.
Men gider ikke se noget i halv længde jeg ikke ved om er godt, når jeg kan se den på et andet tidspunkt i fuld længde.
http://profiles.us.playstation.com/playstation/psn/profiles/MuManden
Gravatar

#14 davenport 13 år siden

Hvor er det sygt... En mand sidder og har mistet sin mor og lille datter. Han får 1500 murker-penge, og tolken siger "Din mor er nu martyr.."

Hvordan kan man leve med religion, der styrer så meget? Jeg fatter det simpelthen ikke. Går han så bare glad hjem?
Hvad er det der afholder mellemøstlige mennesker fra at udvikle sig videre? Ved godt det er kontroversielt, men fx. lægevidenskaben har sit udspring i mellemøsten. Hvis de gik mere op i at udvikle sig mens de er i live kunne de da være nået meget længere. I min optik er det underligt at forlade sig på et liv, der først kommer når man dør...
Kristne skal nu heller ikke føle sig for gode, for mange har sgu den samme holdning. Det er det overordnede perspektiv jeg anfægter, uanset religiøs overbevisning. Nu var det bare oplagt lige nu i det her forum.
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#15 Kruse 13 år siden

#14: Jeg tror at en af de største årsager er den enorme fattigdom de lever i. Hvis ens nuværende liv er elendigt, så vil det være nemt at være fristet af en udsigt til et godt liv efter døden.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#16 jessup 13 år siden

davenport (14) skrev:
Hvor er det sygt... En mand sidder og har mistet sin mor og lille datter. Han får 1500 murker-penge, og tolken siger "Din mor er nu martyr.."

Hvordan kan man leve med religion, der styrer så meget? Jeg fatter det simpelthen ikke. Går han så bare glad hjem?
Hvad er det der afholder mellemøstlige mennesker fra at udvikle sig videre? Ved godt det er kontroversielt, men fx. lægevidenskaben har sit udspring i mellemøsten. Hvis de gik mere op i at udvikle sig mens de er i live kunne de da være nået meget længere. I min optik er det underligt at forlade sig på et liv, der først kommer når man dør...
Kristne skal nu heller ikke føle sig for gode, for mange har sgu den samme holdning. Det er det overordnede perspektiv jeg anfægter, uanset religiøs overbevisning. Nu var det bare oplagt lige nu i det her forum.


Jeg tror med sikkerhed at man kan sige at overtro eller mangel på viden er en særlig god forklaring på at de religiøse er religiøse.

I øvrigt tror jeg du er den første jeg har hørt udtale at det dem der er primitive når handlen om civile dræbte foregår. Jeg er ikke inde i kulturen men tror at det er en måde at dæmpe hævn tørsten på. Det er vel også heldigt at de civile drab kan afbetales.
This is just until June
Gravatar

#17 Steve 13 år siden

Efter rulleteksterne var der et voice over der fortalte at tv2 på søndag sender den uredigerede udgave af filmen.
Gravatar

#18 MKH 13 år siden

Jeg vil også sætte mig og se den igen søndag, jeg var ikke lige klar over den var klippet opdaget det først senere, men jeg vil også gerne se den i fuld udgave.
Se selv filmen før du dømmer den, ellers hører jeg ikke efter;)
Gravatar

#19 davenport 13 år siden

Nu er det jo ikke bare i forladte områder af en ørken, at folk forlader sig på en religion og tror at man kan stole på at hvis man bare tror på guden, så er alt forladt, og vi får et dejligt liv efter døden.
For mig er det helt utænkeligt, at man kan tilsidesætte sit liv, for at opnå noget i efterlivet. Tænk at spilde sit liv på at få et andet. Det må da (i 2011) være indlysende, at man altså lever lige nu og ikke når man er død!
Når man er død, er man sgu da død...
Jamen, jeg kan bare ikke begribe det. Jeg har gået på katolsk skole, og er opvokset med kristendom, og min mor tror helt og holdent på Gud. Jeg lærte bare at tænke selv. Jeg behøver ikke en gammel bog for at opretholde mit liv. Det er lidt mere lækkert at kunne bestemme selv, end at ofre sit liv til en overnaturlig skabning. Helt ærligt, så virker det sgu da dumt i vores århundrede..

Bare lige min mening..
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#20 jessup 13 år siden

davenport (19) skrev:
Nu er det jo ikke bare i forladte områder af en ørken, at folk forlader sig på en religion og tror at man kan stole på at hvis man bare tror på guden, så er alt forladt, og vi får et dejligt liv efter døden.
For mig er det helt utænkeligt, at man kan tilsidesætte sit liv, for at opnå noget i efterlivet. Tænk at spilde sit liv på at få et andet. Det må da (i 2011) være indlysende, at man altså lever lige nu og ikke når man er død!
Når man er død, er man sgu da død...
Jamen, jeg kan bare ikke begribe det. Jeg har gået på katolsk skole, og er opvokset med kristendom, og min mor tror helt og holdent på Gud. Jeg lærte bare at tænke selv. Jeg behøver ikke en gammel bog for at opretholde mit liv. Det er lidt mere lækkert at kunne bestemme selv, end at ofre sit liv til en overnaturlig skabning. Helt ærligt, så virker det sgu da dumt i vores århundrede..

Bare lige min mening..


Jeg er ateist og er helt enig - har også gået i protestantisk og katolsk skole. Tror bare ikke det har så meget med overtro at gøre. Min personlige overbevisning er da også at dem der hænger deres tro på religionens evne til at forklare "naturen" er de mest fjollede:)
This is just until June

Skriv ny kommentar: