“De Utrolige” er underholdende, men handlingen er jævn og med en spilletid på knap to timer, kan tankerne godt finde på at vandre engang imellem. Billedsiden er som altid interessant og nyskabende, men opskriften for Disney/Pixars spillefilm er dog ved at være udtjent. I bund og grund har de på forskellige måder fortalt den samme historie med en morale, der siger at så længe man er tro mod sig selv, skal det nok gå altsammen. Om det var civiliserede legetøj, civiliserede insekter, civiliserede legetøj igen, civiliserede monstre, civiliserede fisk og nu civiliserede superhelte. Hvad bliver det næste? Civiliserede biler?

Det er selvfølgelig også en af grundene til, at filmene bliver ved med score kassen og derfor, at “De Utrolige” også bliver et stort hit. Det er mere af det samme, men endnu flottere.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 filmz-Bluhm 19 år siden

Hvis Finding Nemo har et koncept, er det så ikke mere at man skal se sin frygt i øjnene eller noget? og er den der påstand med den samme morale ikke lidt FOR oversimplificeret for lige umiddelbart passer den jo, hvis man alligevel overforsimpler så meget til alt lige fra Rambo til Ringenes Herre?
Gravatar

#22 filmz-deathbymonkeys 19 år siden

#15

***SPOILER***

Jeg synes sagtens film kan være fede selvom man kan forudse et par ting hist og her, jeg lagde også meget tideligt mærke til kappen, men jeg glædede mig bare til at se hvad der skete.
Gravatar

#23 elwood 19 år siden

#22

***spoiler***

enig, en anden ting som også er meget nem at se fra starten af er hvem skurken er, altså ham knægten. Men det går jeg ikke så meget op i med den her type film.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#24 filmz-deathbymonkeys 19 år siden

#23

***FLERE SPOILERS***

Den med skurken kom lidt bag på mig, også selvom man har set ham i trailers og på plakaten.

Jeg kom også til at tænke på scenen hvor Mr. Incredible får hjælp af skurkinden fordi han ikke dræbte hende tidligere, det var også lidt af et disneymoment og ret let at forudse, men heldigvis ikke for dominerende til at ødelægge en fantastisk film.
Gravatar

#25 filmz-Bruce 19 år siden

En meget underholdende Pixar film. De 2 timer er lang tid, men at se filmen som kun en kritik af middelmådighed og temaet som "at turde være anderledes", det er for letkøbt.

Ingen tvivl om, at filmen visuelt er en perle og underholdning og tju bang i top. Men der er LANGT mere "nedenunder".

Familiemønstre!

***MULIGE SPOILERS***

Der udspiller sig en utrolig interessant historie om familiemønstret i en superhelte familie. En familie, hvor moderen mener de har udspillet deres rolle som superhelte og skal indordne sig i samfundet. Hvor faderen udspiller sin helterolle i det skjulte. Teenagesøsterens usikkerhed i puberteten. Der er både meget sjove, men også dybt rammende indslag til familiemønstredebat, hvor det er forfriskende at se Edna, skaberen af deres superhelte dragter, tvinge Elastipigen til at spørge sig selv "HVORFOR tror du din mand løber rundt og skjuler det han laver?!?!". En masse af disse indslag er humoristiske på et plan som vil flyve hen over hovederne på det yngre publikum, men som vil få især forældre til at nikke på hovederne og grine.

Der er grin til de yngre og de ældre i denne film, men ofte på forskellige tidspunkter.

Godt gået Pixar (...nå ja...og Disney!)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#26 filmz-deathbymonkeys 19 år siden

#25
***SPOILERS***
Helt enig, jeg synes også at mistanken om utroskab er vildt godt flettet ind i historien. I det hele taget synes jeg at hele familien er godt skruet sammen, de spiller godt sammen.
Gravatar

#27 prec 19 år siden

#10
Ikke alle spil bygget på filmlicenser er dårlige, jeg synes personligt at The Chronicles of Riddick: Escape From Butchers Bay er et af de bedste spil nogensinde.
Gravatar

#28 filmz-deathbymonkeys 19 år siden

#27 Jeg har godt læst et par gode anmeldelser af spillet, men er filmen ikke helt ustyrligt dårlig?
Gravatar

#29 Michael Andersen 19 år siden

#21
At se frygten i øjnene er en del af regnestykket. Som jeg ser det er filmene forskellige variationer af det samme budskab, der går nogenlunde sådan her: En eller flere af hovedpersonerne er på en farefuld mission, hvor man finder sig selv og til sidst står ved det man har fundet = være tro mod sig selv. En film kan naturligvis ses fra mange side, så selvfølgelig kan man mene at det ikke er tilfældet. Jeg mener bare, at Pixar skal passe på med at blive ved med at gentage deres budskab, ligesom Disney gjorde det, da de igen scorede stort med "Den Lille Havfrue", og blev ved med at fortælle historien om outsideren og det samme opløftende budskab film efter film.

#25
***MULIGE SPOILERS***
Imo foregår, de ting du nævner, på overfladen – der er ikke meget dybde der. Det er alligevel bare tjubang-delen der bringer dem sammen. En familie der dræber sammen, bliver sammen.
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#30 filmz-deathbymonkeys 19 år siden

#29

Jeg mener stadig at den formel er så allround at 90% af alle film kan tolkes ud fra den, hvilke film handler ikke om en eller flere hovedpersoner der lærer noget af en eller anden form for rejse?

Skriv ny kommentar: