“LXG” er god og flot underholdning, men det er samtidig en tynd og hul affære, som hurtig er glemt, hvilket uden tvivl vil skuffe den unikke tegneseries mange fans. Manuskriptets banalitet, et kedeligt Trevor Jones soundtrack, en mangel på interessant karakterudvikling og filmens forudsigelige plot burde have forseglet filmens skæbne, men jeg følte mig alligevel i godt selskab næsten hele filmen igennem. “LXG” er en langt bedre film, end den har nogen som helst ret til at være.

Klik her for at læse mere om “Det Hemmelighedsfulde Selskab” i Ugens filmz.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 DarkLight 20 år siden

Enig enig enig.
rimelig skuffet.
2/6
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#12 Michael Andersen 20 år siden

Selvom at det nok giver bøllebank, så tildeler jeg alligevel filmen 4/6 kameraer.

Ja, den er fyldt med slemme ting: Dialogen er til tider pinlig, slutningen er dum og i det hele taget er filmen dårlig produceret.

Dem jeg så filmen sammen sad hele tiden og kommenterede dens specielle univers som de fandt en masse "fejl" ved: "Nej hvor lamt, en kæmpe ubåd i Venedigs små kanaler. En pladespiller der er i stand til at afspille video i 1898 - det er jo usandsynligt!"

Ja usandsynligt, det er præcist hvad det er. Men hvis man går ind for at se en række larger-than-life litterære personligheder - som oven i købet er forfremmet til agenter, der jager en fyr ved navn Fantomet, i en film hvor ordet ekstraordinær er en del af titlen - kan man så brokke sig over den manglende realisme!?

Det jeg fandt interessant ved filmen var netop denne mærkelige sammenblanding af dårlig gammeldags lørdagseftermiddags-underholdning og action: Allan Quatermain som en (kronisk?) gnaven badass, Natilus på besøg i Venedig. Victoriatidens fiktive agenter med adgang til nymoderne teknologi.

Hvis man kan se igennem alle filmens mangler, og bare tage den for det som den er (i stedet for at ærgre sig over hvad filmen kunne være blevet til) så er den værd at give en chance...

Ja, på konventionel facon stinker filmen, men på sin egen mærkelige måde er den alligevel interessant og ikke mindst underholdende.
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#13 filmz-psmadsen 20 år siden

Jeg er helt enig med #12.
Det er direkte latterligt at side og kritisere filmen for manglende realisme. Ja selvfølgelig kan den båd ikke sejle i venedig og blablabla, men hvad regner folk med når de sætter sig til at se en film med vampyrer, monstre og usynlige mænd?

Jeg syntes filmen er utroligt underholdende, trods en kedelig forudsigelig historie, der ligner noget vi har set alt for meget af. Filmen får klart plus point på min konto for dens sære stil, der som jeg ser det ikke så meget er dårlig CGI men bare ligner noget tegneserie møder virkeligheden fnidder.

Er faktisk meget enig med anmelderen her, også om karrakteren 3 stjerner.
hehe
Gravatar

#14 filmz-Kadann 20 år siden

#12 -

"En pladespiller der er i stand til at afspille video i 1898 - det er jo usandsynligt!"

Faktisk ikke så usandsynligt, kan jeg så oplyse om. Jeg så, for et års tid siden, et program på discovery om netop dette.. afspilningen var vistnok ikke på plads dengang, men man kunne optage billeder på en lakplade.. samme slags som man optog musik på.
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#15 chandler75 20 år siden

"League of Extraordinary Gentlemen" (i hvert fald tegneserien) er jo såkaldt 'steampunk', dvs. den foregår i slutningen af det 19. århundrede i en alternativ virkelighed.

Så det er nok ikke helt fair at klandre den for mangel på realisme.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#16 The Insider 20 år siden

#13, #14 & #15, jeg er enig med jer alle tre, og det var også derfor, at jeg roste filmens unikke visuelle side højt i anmeldelsen.
War. War never changes.
Gravatar

#17 Michael Andersen 20 år siden

#14
Okay, fair nok hvis det rent teknisk var muligt - men selvom der så bliver taget udgangspunkt i virkeligheden, så må filmens version af videopladespilleren stadig betegnes som science fiktion. Pointen var egentligt også bare at illustrer hvordan, det ikke giver nogen menig at bruge realistiske sammenligninger som kritikpunkter over for en, som Chandler75 skriver, alternativ virkelighed.
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#18 azathoth 20 år siden

#12: Den afspillede jo heller ikke en videosekvens... det man ser i sort/hvid, var bare en slags "flashback" til da de optog den!

Sådan opfattede jeg det ihvertfald!!!
This is not the signature you're looking for. You can go about your business. Move along!
Gravatar

#19 Michael Andersen 20 år siden

#18
Okay, glem pladespilleren :) Pointen er den som jeg skrev i #17
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#20 skittlez 20 år siden

Jeg er enig med #12 mht. filmen, og enig med #18 mht. pladespilleren. "Heltene" hører bare optagelsen, men vi, publikummet, ser hvordan den blev optaget.

Ligger dog et sted mellem 3 0g 4 ud af 6 *'er.
http://www.facebook.com/DampMusik

Skriv ny kommentar: