“LXG” er god og flot underholdning, men det er samtidig en tynd og hul affære, som hurtig er glemt, hvilket uden tvivl vil skuffe den unikke tegneseries mange fans. Manuskriptets banalitet, et kedeligt Trevor Jones soundtrack, en mangel på interessant karakterudvikling og filmens forudsigelige plot burde have forseglet filmens skæbne, men jeg følte mig alligevel i godt selskab næsten hele filmen igennem. “LXG” er en langt bedre film, end den har nogen som helst ret til at være.

Klik her for at læse mere om “Det Hemmelighedsfulde Selskab” i Ugens filmz.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 filmz-Kadann 20 år siden

#17 -

Jep jep.. jeg forstår helt din pointe.

Jeg har oplevet det samme med Star Wars, hvor folk synes at Chewbacca var overdrevet.. men det var helt ok at folk flyver rundt i en rumbase, på størrelse med en måne. :)
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#22 filmz-vassago 20 år siden

#12: Jeg er så ikke enig, eller dvs til dels måske.

Det er rigtigt at filmen er speciel, og universet og omgivelserne er specielle og nærmest eventyrlige. Men det er ikke så meget det at det er utroværdigt, at en kæmpe ubåd kan være i Venedigs små kanaler, eller at der er alle mulige højteknologiske ting selvom at den udspiller sig i 1899 (i en parallel verden).

Jeg synes ikke at der er balance i det, som der er i så mange andre film med unikke universe, LOTR, Star Wars, Star Trek, X-Men - det er også ret fantastiske universer, og ikke specielt realistiske - men jeg har ikke siddet og irriteret mig på samme måde som jeg gjorde da jeg så LXG. De var meget mere overbevisende, og universet mere troværdigt, selvom at det jo overhovedet ikke er realistisk. Den troværdighed kunne jeg slet ikke finde i LXG - fantastisk for at være fantastisk, men helt uden sjæl.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#23 Michael Andersen 20 år siden

#22
Jeg syntes heller ikke der er balance i filmens univers - overhovedet ikke. Og jeg giver dig fuldstændigt ret i at filmen ikke kan klare sig i sammenligning med "Ringenes Herre", "X-Men" osv.

Men i min bog er filmen underholdende bl.a. fordi instruktøren tager sin opgave seriøst - på trods af at filmen overhovedet ikke kan løbe fra den ringe dialog, papagtige figurer, en dum slutningen osv.

Jeg har ikke noget imod at indrømme at jeg finder nogle form for junk særdeles underholdende - men jeg kan ikke udstå det når junk som "Signs" eller "xXx" enten taler ned til tilskueren eller prøver at spille smart.

Men når man f.eks. godt kan lide en eller anden dårlig film - så mener jeg også at man skal kalde en spade for en spade - i stedet for at rose kejseren for hans nye klæder. Det er nemlig for latterligt når man prøver at ophøje junk til kunst - bare fordi man nød filmen og føler en trang til at beskytte den: "'Pearl Harpor' er bare verdens bedste film, og Michael Bay er den nye David Lean." Ah... Shut up!

Jeg er f.eks. helt vild med Jerry Goldsmiths score til de tre Rambo-film. Er det stor kunst? Nej, aldrig i livet - men det er i stedet god gammeldags underholdende junk fordi Goldsmith tager sin opgave seriøst - uden at latterligegøre Rambo (ja, Rambo er en latterlig figur, men musikken skal ikke reflektere komedie) eller gloficere den menneskelige dræbermaskine - som Hans Zimmer og hans bande gør med det med mange af de actionscores som de får fingerne i.

De "gode" dårlige film er ligesom at gå på McDonalds hvor burgerbollen er papagtig, colaen er blandet med vand - ikke den store kokkekunst - men det smager alligevel godt.
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#24 azathoth 20 år siden

#23: ROFL... det var cool! ;)
This is not the signature you're looking for. You can go about your business. Move along!
Gravatar

#25 dyg 20 år siden

#23 - De "gode" dårlige film er ligesom at gå på McDonalds hvor burgerbollen er papagtig, colaen er blandet med vand - ikke den store kokkekunst - men det smager alligevel godt.

Den er lige røget i min Citat-ordbog :D

Derudover vil jeg give dig helt ret i det du siger.

Jeg glæder mig da også til at se LXG.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#26 Skobbolop 20 år siden

hmmm... Jeg havde bestilt billetter til premieren i Sønderborg.. pisse godt tænkte jeg, men 3 timer inden forestillingen ringede biografen og sagde at de ikke havde fået filmen..

pust..det har jeg så aldrig oplevet..

viste de så ROTK traileren eller hvad?
________________________
"I AM MAKING A BIRDHOUSE!"
Gravatar

#27 skittlez 20 år siden

I Kolding viste de den ikke (traileren, that is), og ydermere var publikum blevet rykket til den største sal, hvor pirates egentlig skulle ha' gået. Selvom vi sad ringere mht. sorround, var det ok med en større sal så vi klagede ikke.
Ellers trist at når man netop bestiller billetter tidligt for at sidde optimalt, bliver man bare rykket rundt (alt så ikke på den måde).
http://www.facebook.com/DampMusik
Gravatar

#28 Spanner 20 år siden

LXG var ikke så ringe som jeg havde frygtet. Hvis man ikke tager den for mere end den er, så er det ok underholdning. Historien er noget hak og skuespillerne er ikke just de bedste, men karaktererne er en god forsamling.
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#29 filmz-Carsten Pedersen 20 år siden

God anmeldelse, The Insider!

P.S. "Kan I nu forstå hvorfor jeg fyrede ham?"

:]

Gravatar

#30 The Insider 20 år siden

WTF? :-)
War. War never changes.

Skriv ny kommentar: