“LXG” er god og flot underholdning, men det er samtidig en tynd og hul affære, som hurtig er glemt, hvilket uden tvivl vil skuffe den unikke tegneseries mange fans. Manuskriptets banalitet, et kedeligt Trevor Jones soundtrack, en mangel på interessant karakterudvikling og filmens forudsigelige plot burde have forseglet filmens skæbne, men jeg følte mig alligevel i godt selskab næsten hele filmen igennem. “LXG” er en langt bedre film, end den har nogen som helst ret til at være.

Klik her for at læse mere om “Det Hemmelighedsfulde Selskab” i Ugens filmz.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 azathoth 20 år siden

øøøhm???
This is not the signature you're looking for. You can go about your business. Move along!
Gravatar

#32 filmz-vassago 20 år siden

Jeg er ikke med...
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#33 Captain Vallo 20 år siden

Jeg er enig i anmeldelsen, men ville alligevel give den en højere karakter.
4 (måske endda 5) ud af 6
Come on. Bring it on. Hate me for it!
If there was a god
then why is my arse
the perfect height for kicking?
Gravatar

#34 El vez 20 år siden

3/6 herfra.. 2 af dem alene for Nautilus, det var da et helt utroligt design de havde lavet på skibet og alle Nemos sager i det hele taget. Jeg var dybt fascineret..

Jeg kunne også godt lide forholdet mellem Jekyll og Hyde, selvom Hyde var aldeles latterligt og dårligt lavet. Det samme kan siges om mange af computereffekterne.

Historien var ikke noget at råbe hurra for, men jeg kunne godt lide karaktererne. Actionscenerne var forvirrende klippet, og man fik tit indtrykket af at de havde gjort det fordi skuespillerne eller koreografien ikke var god nok til at vise 'hele' actionscener.. Nemo var eneste undtagelse, ham var der gang i.. men med det skæg ku de vel også hyre hvemsomhelst som stunt double :)

Men alt i alt, god underholdning uden at hjernen blev sat for meget i omdrejninger..

"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#35 filmz-ill 20 år siden

3½/6 her :).. synes den minder meget om Indiana Jones og hele stemningen derfra hvilket er ret nostalgisk, ellers en middelmådig film.
.
Gravatar

#36 filmz-danni 20 år siden

jeg må nu godt nok sige at jeg syntes den var god. måske lige hvis man ser bort fra selve historien men ideen var nu fin nok
Gravatar

#37 filmz-danni 20 år siden

NU har jeg jo også set alle filmene med allan quartermain
Gravatar

#38 Skobbolop 20 år siden

jeg giver den 1

hvordan er det liiige ham amerikaneren kan køre sådan en automobil? (ja, man kan blive ved)

pust.. ussel film efter min mening
________________________
"I AM MAKING A BIRDHOUSE!"
Gravatar

#39 evermind 20 år siden

#23: "Men når man f.eks. godt kan lide en eller anden dårlig film - så mener jeg også at man skal kalde en spade for en spade - i stedet for at rose kejseren for hans nye klæder. Det er nemlig for latterligt når man prøver at ophøje junk til kunst - bare fordi man nød filmen og føler en trang til at beskytte den..."

Tja, men hvem vurderer egentlig, hvad der er kunst? Sidst, jeg undersøgte sagen, var kunst et meget relativt begreb. Synes bestemt meget "kunst" er noget oppustet hø, eksempelvis kunne jeg aldrig drømme om at ofre en biografbillet på von Trier, da excentriske eksperimenter som De Fem Benspænd absolut ikke kan tænde op under min gryde. Give me Rambo any day!

Jeg er et af de mennesker, der seriøst synes, at i det mindste den første First Blood er en rigtig god film. Jeg ved godt, at det nu om dage er blevet god latin at ryste på hovedet og hånle af eksempelvis Rambo-filmene. Når talen falder på sådanne produktioner, er det altid med en halvhjertet begejstring, gerne pakket ind i et spøgende tonefald og et par jokes på værkets bekostning.

Der findes utallige eksempler på disse film, som mange egentlig hygger sig rigtig godt med, men som alligevel ender med verbalt at få gevaldigt på puklen af det brede publikum. Måske ikke altid film, som er synderligt avancerede, men det forhindrer dem ikke i at være ganske god popcorn-underholdning. Og præcis underholdningen er for mig at se et langt ædlere formål end de prætentiøse navlepilleri, den såkaldte KUNST inden for industrien undertiden belemrer os med. Film skal vel være for folket, ikke blot for instruktøren. Og folket er en sammensat størrelse, som aldrig bliver udelt tilfreds.

Hvis man nød en film og på det grundlag føler trang til at forsvare den, tyder det jo på, at man netop ikke betragter den som en spade. Hvad der ikke giver mening for du eller jeg, Michael Andersen, kan sagtens betyde alverden for en anden.

Ikke dermed sagt, at jeg heller betragter Pearl Harbour som noget mesterværk... ;)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#40 filmz-Kadann 20 år siden

#39 -

Jeg er f.eks. en af dem der synes at "First Blood" og for den sags skyld også "Rocky" er nogle glimrende film.. hvor det jo blot er efterfølgerne der ikke er specielt imponerende. :)
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org

Skriv ny kommentar: